Natuurlijk horen er bij een spel ook regels ik ga niet alles noemen dat is teveel maar ik noem de opdrachten die je in de aflevering kan verwachten.

Route Information

De Route Information vertelt de duo's wat hun volgende bestemming is, dat kan een plaatsnaam zijn of een meer cryptische beschrijving zoals "ga naar het meest westelijke punt van het Europese vasteland". De deelnemers beslissen zelf hoe ze daar het best naar toe reizen.

Detour

Een Detour geeft een duo de keuze tussen twee opdrachten die aangegeven worden met een vage hint. Het duo mag daarna nog kiezen om de andere opdracht te doen en zoveel als ze zelf willen van opdracht te wisselen met als enige penalty het verlies van tijd die ze besteed zullen hebben aan de ene opdracht die ze uiteindelijk niet zullen vervullen.

Roadblock

Tijdens een Roadblock krijgt een duo een vage omschrijving van een opdracht waarna het duo moet beslissen wie van de twee de opdracht zal vervullen. Die keuze kan niet ongedaan gemaakt worden. De opdracht wordt vervuld door de ene helft van het duo terwijl de andere helft zich afzijdig moet houden.

Fast Forward

Een Fast Forward is een opdracht die door een duo maar één keer in de hele serie mag uitgevoerd worden en maar één duo mag deze opdracht uitvoeren per aflevering. Wanneer de Fast Forward-opdracht succesvol wordt beëindigd gaat het duo rechtstreeks naar de "pitstop" en is het vrijgesteld van alle andere opdrachten van die dag.


U-Turn

.Een duo plaatst de U-Turn achter een Detour om een duo te dwingen de opdracht uit te voeren die ze tijdens de Detour niet gekozen hebben.

De regels zijn bekend laat the Amazing Race beginnen

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen