Foto bij The new girl

A.b.o. .E.n. .K.u.d.o. R.e.a.c.t.i.e.s.Z.i.j.n.W.e.l.k.o.m

De bak popcorn is na de 4 films leeg, ik bang van de laatste film lig in Caspers armen als hij zegt: "Chris, we moeten gaan" "Ja zeker, dag schat" en hij geeft Lisa een kus. "Ik ga ook Courtney, ik ben doodop" Ik loop met ze mee naar de voordeur "doei lievie" zeg Lisa en ze geeft me een kus op de wang en loopt naar haar huis, ook Chris is al weg en ik sta alleen met Casper bij de voordeur. Casper kijkt diep in mijn ogen en geeft me een lange zoen. 5 seconden ! een nieuw RECORD ! zegt een stem in mijn hoofd, hij draait zich om en loopt weg ik lach nog eve lief als hij kijkt. Please knipoog please knipoog zegt die stem in mijn hoofd weer en ja ! Casper geeft me nog snel een knipoog en roept: "dag schoonheid" en hij zwaait. Ik lach nog even lief en zwaai terug, ik doe de voordeur dicht en loop naar de eettafel, ik kijk op de klok half 9 ? En dan vliegt de voordeur open. "Hallo lieverd" "dag mam" "ben je al klaar voor school ?" "hoezo niet ?" "Nou een nieuwe school !" BAM de vlinders in mijn buik veranderd weer in een baksteen. "www..aaat ??" "Ooh nee Richard, we zijn het vergeten !" "IK MOET NAAR EEN ANDERE SCHOOL????" "We zijn het vergeten te zeggen, we hebben je ingeschreven bij Richway" "RICHWAY ?" "morgen is je eerste dag, Herman heeft al je boeken in je tas gedaan" nog stomverbaasd van het grote nieuws loop ik naar boven waar ik me mobiel zie knipperen: 1 Ongelezen bericht van Bootje ik klik open het berichtje, hardop lees ik voor: heej dot, zin in morgen ! niet in school natuurlijk maar dat ik jouw weer zie sgaatxxx houvanje ! ik typ terug: Lieve Bo, ik heb verkering met de meest leukste jongen van het land maar...Ik moet naar een andere school...het spijt meecht heeel erg mop, hopelijk ben je niet boos xxxjes hvj.
Haar w'app icoontje veranderd van :) naar ;S oftewel van blij naar boos.
7.00 en nog steeds druk bezig met het bellen naar Bo. Ongelofelijk dat ze nog steeds boos is. Ik doe snel het setje aan wat ik gisteravond als afleiding van het nieuws heb klaargelegd, een licht zwart lijntje boven mijn ogen en zilveren ringen als oorbellen, nog snel mijn lipgloss in m'n tas en mascara op mijn wimpers. Helemaal klaar voor school ! dus niet! "Luister Courtney, wij vinden het net zo vervelend als jij maar als steun heb je wel een nieuwe fiets" "jaa, gellukig" ik zet een nep glimlach op en eet mijn broodje op. "doei" roep ik terwijl ik de deur achter me dichtdoe. Richway ? 2 straten rechtdoor, links, dan met de bocht mee en dan rechts. Ik kom bij een grote school uit waar overal kinderen staan. Ik zet mijn fiets op slot en loop naar binnen, lokaal 7.02, 2 trappen op en 3 deuren verder. Ik doe de klasdeur open en zie een paar mensen naar me staren. "Hi Courtney" en opeens hangt Lisa aan me nek. "gellukig Lis, jij bent hier ook !" en nadat ik alles heb uitgelegd zitten we samen terwijl de 1ste les begint: Nederlands. "new girl, new girl" hoor ik een meisje achter me zeggen. "hou op Emma, trek je er niks van aan" "nee, nee doe ik niet" Ik krijg een naar gevoel in mijn buik, ik hoor hier niet thuis, dit is niet waar ik wil zijn, stomme rot ouders !!

Reageer (1)

  • Missbvd

    sorry dat ie een beetje kort en niet goed is uitgelegd.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen