042|| Back to black
Vrijdag 1 december 2006
~ Bill Kaulitz
Mila komt het lokaal weer in gerent. Ze gaat weer naast me zitten en kijk schichtig om me heen. Haar ademhaling is gejaagd, hoor ik. Ik wil iets vragen, maar ze kijkt me niet aan. Waarom zou ze zo angstig zijn? Alles wijst erop dat ze bang is. Misschien dat ik er vanmiddag in het auditorium naar vragen kan. Ik ben nieuwsgierig en als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb, doe ik het ook.
Die middag sta ik bij de piano in het auditorium. Mila is er al. Ze zit achter de piano, maar haar vingers raken de toetsen niet. Ze kijkt enkel naar de toetsen, alsof ze niet weet wat te doen. Ik wil haar vragen wat er scheelt, wat erop doet, maar ik durf niet. Iets in haar houding houdt me tegen. Normaal ziet ze er zo open uit, maar vandaag alles behalve.
Ik leg mijn hand op de piano. ‘Schuif eens op,’ fluister ik. Zwijgend schuift ze op. Ze kijkt me nog steeds niet aan. Het frustreert me. Ik wil weten wat er aan de hand is, waarom ze ineens zo van streek lijkt te zijn. Ik leg mijn vingers op de toetsen van de piano. Als zij het niet doet, doe ik het wel. Nu kijkt ze wel op. Een verbaasde uitdrukking staat op haar gezicht. Ik snap het wel. Ik speel nooit piano. Ik kan het ook helemaal niet. Enkel de vlooienmars kan ik een stukje spelen.
Een zacht gegrinnik verlaat mijn mond zodra ik de eerste noot aanraak. Mijn vingers glijden in willekeurige volgorde over de toetsen. Het klinkt nergens na. Het is geen tekst, maar hopelijk stimuleert het haar om iets te gaan spelen.
Ze geeft niet toe. Helemaal niks. Met een zucht sta ik weer op en adem diep in. ‘Wil je iets voor me spelen?’ vragend kijkt ze me aan. Het zijn geen woorden, maar het is een reactie. ‘Ken je All time low, van The Wanted?’ Twijfelend knikt ze. Ze zoekt de juiste toetsen waarna ze begint te spelen.
Thank you for le reactions!
<3
Reageer (5)
snel verder(K)
1 decennium geledenAwesome!
1 decennium geledenSnel verder <3
snel verder!!
1 decennium geledenmooi geschrevn, snel verder! xx
1 decennium geledenMooi!
1 decennium geledenSnel verder!
x