Foto bij Ruzie

We hebben pauze. We gaan met zijn allen naar de kantine. In de kantine zitten Aiden en Claire al samen op het bankje. Chris loopt naar Claire en vraagt wat er aan de hand is.
"Ik wil samen met Aiden zijn. Ik wil het dus uitmaken. Ik gabij je weg!!" schreeuwt ze naar hem.
Hij kijkt geschrokken en schreewt dan terug:"Ik wou het toch al uitmaken. Ik vind iemand anders leuker dan jouw!! Het gaat toch al een tijdje niet goed tussen ons."
"Nou, dan ga je toch weg."'zegt ze.
En Chris loopt boos weg. De rest staat er verbaasd bij over wat er net gebeurt is. Piper en ik kijken elkaar vragend aan. Zo van en nu? Piper vraagt aan mij:"Ga je nog achter hem aan of blijf je hier?"
"Ehm." ik denk even na en zeg dan:"Ja ja, ik ga al."
En ook ik loop weg. Ik ga op zoek naar Chris. Hij zit in de stille kantine. Ik vraag aan hem of het gaat. Hij zegt:"Het gaat wel, maar waarom ben je mij achterna gekomen? Ik wou even rust hebben."
"Nou, dan heb je pech, want jij vindt mij leuk en ik vind jou leuk. Dus wat is het probleem?" zeg ik.
"Dan is het geen probleem. Ik wil ook bij jou zijn." zegt hij.
Ik ga naast hem zitten en hij slaat zijn arm om mij heen en ik ga tegen hem aan leunen. Zo blijven we zitten totdat de bel gaat. Ik heb biologie samen met Piper. We nemen afscheid door elkaar een knuffel te geven. Ik weet niet of we nu wat hebben of niet?
"Hebbem we nou wat of niet?" vraag ik.
"Nee, nog niet. Ik vind dat dat een beetje te snel gaat." zegt hij.
"Oke, maar ik denk dat Claire en Aiden al wat hebben." zeg ik.
"Tja, dat moet zij weten maakt mij niet uit." zegt hij.
"Oke, dan zie ik je bij geschiedenis." zeg ik.
Ik loop naar het lokaal waar Piper staat te wachten en ze kijkt mij vragend aan. Ik zeg:"Het gaat goed met hem en nee we hebben nog niks. Dat gaat hem iets te snel."
"Oke, dat kan ook. Ik dacht dat jullie al wat hadden. Dat heb ik dus tegen Claire en Aiden gezegd, want die hebben nu wel al wat." zegt ze.
"Oh, oke dat wist ik niet, maar ik heb wel tegen Chris gezegd dat Claire en Aiden wat hebben. Ik wist het niet zeker." zeg ik.
We gaan het lokaal binnen en gaan achterin zitten. Zodat we gezellig kunnen kletsen en ondertussen opdrachten kunnen maken. We krijgen ook uitleg. Het is zoals altijd een saaie uitleg over iets wat we al hebben gehad of wat we al weten. Het is niet moeilijk dus we gaan gewoon opdrachten maken. De les is al snel voorbij. Ik verheug me op geschiedenis, want daar zal ik Chris weer zien. De bel gaat en ik geef Piper een knuffel. Ik heb geschiedenis. Piper en ik spreken af in de kantine om na school nog wat samen te doen. Ik heb samen met Chris en Aiden. Ik ga naar het lokaal en daar staan Chris en Aiden al op mij te wachten. Ik geef Chris een knuffel. Chris en Aiden staan een eind uit elkaar. We gaan het lokaal binnen en we gaan met wijn drieen naast elkaar zitten. Ik zit in het midden en Chris zit aan de ene kant en Aiden aan de andere kant. De les begint met een uitleg, die is zoals altijd saai. Chris en ik schrijven briefjes naar elkaar en Aiden zit een beetje voor zich uit te staren. Chris en ik kijken elkaar aan en halen onze schouders op. We weten niet wat er aan de hand is en Aiden wil toch niet met Chris praten. Ik heb geen zin in geruzie tussen die twee tijdens de les. Na de les oke, maar niet in de les. Ik hoop dat het goed komt tussen die twee, maar ik weet het niet zeker. Ik denk dat het niet goed komt, omdat hij nu een relatie heeft met Chris zijn ex. Dat is voor Chris moeilijk te verwerken om dat te zien. Dat zijn ex al weer een nieuwe vriend heeft. Volgens mij heeft Claire daar geen moeite mee als Chris een nieuwe vriendin zou hebben. Ze denkt namelijk al dat hij een nieuwe vriendin heeft. Na de uitleg gaan we bezig met de opdrachten die we moeten maken. De les is al snel voorbij. De bel gaat. Als ik samen met Chris weg wil lopen houd Aiden mij tegen met de woorden ik moet met je praten. Ik blijf staan en laat Chris doorlopen. We zien elkaar weer in de kantine. Ik draai me naar Aiden en vraag wat er is. Hij zegt:"Ik wil graag weten of jij en Chris al wat hebben, want ik weet dat jullie elkaar leuk vinden."
"Ik ga er niet om liegen. We hebben nog niks, omdat dat Chris te snel gaat. Maar waarom wil je dat eigenlijk weten?" zeg ik.
"Ik wil het gewoon weten. Ik heb je alles vertelt en dan doe je dit." zegt hij.
"Wat heb ik dan gedaan?" vraag ik.
"Je hebt me een messteek in de rug gegeven." zegt hij.
"Dat is niet waar, waarom zou ik dat in hemelsnaam doen?" zeg ik.
"Nou, je pakt iemand anders zijn vriend af en je zegt niet eens tegen mij dat je hem leuk vind." schreeuwd hij.
Ik kijk geschrokken. Ik zeg rustig:"Moet ik dan alles aan jou vertellen? Kan ik dan niet gewoon een geheim hebben. Ik wil ook rust hebben als het daar om gaat."
"Nou, eigenlijk moet je wel alles aan mij vertellen. Je bent mijn beste vriendin. Dus dan zouden we geen geheimen voor elkaar hebben." zegt hij.
"Dat kan wel zijn, maar daar heb ik mijn hartsvriendin Piper voor." zeg ik. Met die woorden draai ik mij om en loop richting de kantine. Hij kijkt mij verbaasd na. Als ik in de kantine aankom kijkt Piper mij vragend aan en ik schud mijn hoofd. Ze wil het wel graag weten, maar ik wil het er nu niet over hebben. Ik ga rustig op het bankje zitten en Chris komt naar mij toe en wil weten wat er was. Ik zeg dat ik het er niet over wil hebbben en hij blijft rustig naast mij zitten.

Reageer (2)

  • kornelype

    Yeey, ik ben hartsvriendinnen met jou!!!! Joepie!!!!
    Idd jij moet wel alles aan Aiden vertellen anders ben jij stout. Foei toch......
    Waar haalt hij lef vandaan om iemand te verplichten alles aan hem te vertellen? Is hij helemaal gek geworden???? Of weet hij gewoon niet helemaal hoe het gaat??
    Maar verder geweldig hoofdstuk!!!!!!
    En hoezo zou jij iemand anders vriend afpakken? Als jij dat zou doen zou jij die vriend over hadden moeten halen om het uit te maken en zou hij het niet eerst moeten doen.... Volgens mij snapt Aiden het niet helemaal........
    Geweldig verhaal!!!! Snel verder!!!!
    -xxx-

    1 decennium geleden
  • fruityelixer

    leuk hoofdstukje! snel verder ( kom ik ook weer eens?) sorry xD xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen