Foto bij De 100e Hongerspelen - 61

Het volkslied doorbrak de stilte die om Ian heen hing. Alleen zachte geluiden van trippelende dierenpootjes en ritselende planten had hij tot dan toe gehoord, sinds hij de veiligheid van het bos bereikt had, weg van de hoorn. Hij keek naar de lucht. Toen de kanonnen af waren gegaan had hij gemerkt dat er vijf doden waren gevallen bij het gevecht bij de hoorn, minder dan gebruikelijk. Tot Ians verbazing was de eerste foto die van de jongen uit één. Gewoonlijk overleefden de beroeps de eerste dag. Beide tributen uit drie volgden. Dristan uit zeven en de vrouw uit acht. Nog 19 tributen in de arena. Gelukkig leefden Vania, Rue en Xandrijn nog, dat was een hele opluchting.

***


Vania keek naar de lucht toen het volkslied speelde. Ze schrok toen ze zag dat Dristan bij de overledenen was. Hij had zijn leven gegeven voor haar! Ze had hem niet eens kunnen bedanken! Ze voelde zich ontzettend schuldig, en ze wist dat ze die nacht amper zou slapen. Angst voor de arena, schuldgevoel, honger en dorst zouden haar vannacht plagen. Toch kon ze maar beter proberen, besefte ze, in het donker kon ze immers niet verder.

***


Nu Portia er niet was leidde Inne de vergadering. Carsta en Shirley waren er, net als Minne, de stylist van Dristan. Johanna Mason zat er ook bij, samen met nog een aantal andere mentoren en stylisten. En Amethyst, de enige spelmaakster die er bij betrokken werd.
“Voorlopig lijkt alles vrij goed te gaan”, begon Inne. Rue, Vania en Ian zijn veilig. Bovendien zijn er maar vijf doden gevallen bij de hoorn, waaronder één beroeps.
“Kamiel uit district één was een beroeps. Hij is verslagen door Jelger uit vijf, een eenzaat”, zei Carsta. “Aan hem is niet veel verloren, hij werkte ons enkel tegen.”
“Aldert uit drie heeft Rue gered door zijn eigen leven te geven. Hij was een moedig man, een bondgenoot. Het is jammer dat hij stierf, maar zijn dood was niet nutteloos. Hij is gestorven voor de goede zaak”, zei Shirley. “Moge hij in vrede rusten.”

Reageer (5)

  • NEWgirlS

    i love it xD

    1 decennium geleden
  • xKimberley24

    YEAH EEN NIEUW HOOFDSTUK (yeah)
    Mooi <3 snel verder

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Inderdaad erg weinig doden! Dus misschien lukt het toch nog om veel van hen levend uit de arena te krijgen!

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Meiiore

    Mooi. Wel zielig voor de doden.

    1 decennium geleden
  • MayCuteAngel

    Aahw, echt zielig voor Vania en Dristan..
    Loovee Iit <33333333333

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen