057
Niall James Horan
Samen met de andere jongens kijk ik tv. De hele week doen we al niets anders dan tv kijken of wat muziek maken. Liam had besloten om te gaan hardlopen en ik wens hem dan ook veel plezier. Echt sportief ben ik niet en dat zal ik ook nooit worden. Volgens mij zijn de andere jongens ook niet zo sportief en is Liam de enigste die echt van sport houdt. Ik sta op van de bank en pak iets te eten. Als ik op de klok kijk, worden mijn ogen groot. Liam zei dat hij over twee uur weer terig zou zijn, maar inmiddels is hij al bijna drie uur weg. Ongeruste gevoelens komen in me naar boven en ik haast me naar de woonkamer. ‘Jongens, Liam is al bijna drie uur weg.’ Zayn verplaatst zijn blik van de tv naar mijn gezicht en haalt zijn schouders op. ‘Nou en. Hij komt heus wel weer terug. Liam is oud en wijs genoeg om op zichzelf te passen.’ Zayn’s woorden stellen me niet gerust en ik laat me nerveus op de bank zakken. De seconden tikken voorbij en met de minuut word ik bezorgder. Inmiddels is het vier uur geweest en is Liam al vier en een half uur weg. Ik spring op en ga voor de tv staan. Meteen beginnen Louis en Harry te protesteren. ‘Niall! Ga eens aan de kant.’ Louis kijkt me geïrriteerd aan. ik schud mijn hoofd. ‘Nee, Liam is nu al vier en een half uur weg en ik begin me zorgen te maken. Hij kan wel een ongeluk gehad hebben!’ Ratel ik in één adem. Dan veranderd de blik in Harry’s ogen. ‘Hij zei dat hij maar twee uur weg zou zijn, toch?’ Vraagt hij voorzichtig. Ik knik vlug. ‘Anderhalf uur geleden zei ik ook al dat Liam al bijna drie uur weg was, maar jullie reageerden niet eens. Behalve Zayn.’ Val ik uit. Nu kijkt ook Louis me aan. ‘We gaan hem zoeken.’ Zegt Harry resoluut. We pakken onze jassen en gaan naar buiten. Na een poosje lopen en zoeken, komen we bij een parkje aan. ‘Kan hij hier zijn?’ Vraagt Louis twijfelend. Harry kijkt bedenkelijk. ‘Ja, hij kan hier geweest zijn. We gaan gewoon kijken.’ We lopen het parkje in en ploffen uiteindelijk op een bankje neer. ‘We zijn overal geweest. Waar kan hij uithangen?’ Zucht Zayn. Dan valt mijn oog op een paar bosjes waar iemand lijkt te liggen slapen. Ik sta op en loop naar de bosjes toe. ‘Daar zal je hem echt niet vinden, Niall!’ Roept Louis me achterna. Ik negeer hem en duw de bosjes opzij. Daar zie ik Liam liggen in een grote plas bloed. Mijn adem stokt in mijn keel en ik blijf aan de grond genageld staan. Vlug draai ik me om en ren naar de jongens. ‘Wat is er Niall? Je bent helemaal bleek.’ Harry kijkt me bezorgd aan. Ik kan geen woord uitbrengen en wijs naar de bosjes. De jongens lijken het te begrijpen en rennen naar de bosjes. Ook bij hen trekt het bloed uit hun gezichten en blijven ze stokstijf stil staan. Na vijf minuten dringt het tot me door dat ik een ambulance moet bellen. Ik draai 112 en vraag om een ambulance. Na een dertigtal minuten is hij gearriveerd en nemen ze Liam mee naar het ziekenhuis.
Reageer (2)
AAAAAHHHHHHH, nee Liam mag niet dood gaan, snel verder<3
1 decennium geledenoh no poor Liam!! :'(
1 decennium geledenmy heart is broken you know