Deel 7
Sarah en ik liepen hand in hand naar de ingang van het theater. Nou ja, liepen, ik werd eerder meegesleept door Sarah. Ik snapte niet hoe ze zo kon rondspringen op die hakken. ‘Sarah, STOP!’ riep ik uiteindelijk. ‘Dit overleef ik nooit zo!’ Eindelijk ging ze wat langzamer lopen. Toen we naar binnen liepen, volgden we het bordje waarop stond : ‘GROTE ZAAL’ . Alleen de gang naar de zaal was al gigantisch lang. Maar goed dat er bordjes stonden, anders was ik gegarandeerd verdwaalt. Uiteindelijk zagen we aan het einde van de gang twee enorme deuren die open stonden. Boven deze twee deuren hing een bord met ‘GROTE ZAAL’ erop. Sarah en ik liepen langzaam naar binnen. En ik bleef stokstijf staan. Was dit een concertzaal? Het zag er eerder uit als een zaal voor een musical. De zaal was enorm groot, en zat al bijna vol. Overal hingen kroonluchters en de stoelen waren bedekt met een bordeauxrode stof. Sarah stond met haar mond open de zaal in te staren. Langzaam duwde ik haar monde dicht. Ze kijk me aan. ‘Is dit... de zaal waar ze optreden?’ vroeg ze aan me. ‘Ik denk het wel’ antwoordde ik. Ik was nog steeds een beetje in schock. Dit was het mooiste theater wat ik ooit had gezien! Opeens voelde ik Sarah aan mijn arm schudden. ‘Waar zitten we?’ vroeg ze aan me. ‘Umm... rij 1, stoel 25 en 26.’zei ik. Samen liepen we naar de eerste rij en gingen we op onze stoelen zitten. Nu voelde ik me echt zenuwachtig worden. Achter ons zaten allemaal meisjes in de chiqueste kleren. Eigenlijk zaten er in de hele zaal alleen maar meisje, voor zover ik het kon zien. Ik staarde omhoog naar de zwarte doeken die voor het podium hingen. En nu wachten tot het begon.
Een kwartier later zag ik de deurportier de deuren sluiten. Sarah had het ook gezien. Even keken we elkaar aan. Ik pakte haar hand glimlachde naar haar. Ze glimlachde moeilijk terug. Ik kon zien dat ze stierf van de zenuwen. Vond je het gek, ze ging over 1 minuut haar grootste idolen zien waar ze het alléén maar over had! Ik keek weer voor me en zag net dat de gordijnen zich openden. Nu begon het.
Reageer (1)
Boewieeehoeee Snel verder Laraa!
1 decennium geleden