~35~
Jake en ik lagen samen op de bank. Esmé had het huis echt prachtig ingericht. Jake speelde met een lok van mijn haar. Ik was blij dat alles weer "normaal" was, voor zover dat kon natuurlijk. Plotseling hoorde ik iets buiten. Jake en ik schoten tegelijk overeind. "Wat is dat?", vroeg ik Jake terwijl ik tegen hem aankroop. "Blijf hier." Hij stond op en liep naar buiten. Twee minuten later kwam hij terug. "We moeten weg." "Wat is er?", vroeg ik. "Vampiers. Stuk of vijftien en ik herken geen van hun sporen. Ze komen hier heen." Hij trok me naar buiten. Plotseling stond er een meisje voor me. Kom ik aan: "Is dat je natuurlijke haarkleur?" Jake gaf me een tik tegen mijn hoofd. "Sorry.", zei ik, maar ze riep gewoon die vraag bij me op. "Hmmm, je ruikt lekker kleintje.", zei ze. "We moeten naar huis." Plotseling hoorde we een enorm kabaal achter ons. Ik keek om en zag een groepje vampiers ons huis afbreken. Oeps, daar zou Esmé helemaal niet blij mee zijn.
Het roodharige meisje volgde ons, dus we durfde niet rechtstreeks naar huis te gaan. Uiteindelijk was zij verdwenen. Ik zuchtte van opluchting. "Wat was dat?", vroeg ik trillend. "Geen idee, maar we gaan naar huis. Volgens mij is er een nieuw newbornleger ()." "Nieuw?", vroeg ik. "Ongeveer een half jaar voor jij geboren werd was er een newbornleger dat was gecreëerd om je moeder te vermoorden.", vertelde Jake. "Wat heeft ze uitgespook?", vroeg ik verbaasd. "Lang verhaal, vertel ik je een andere keer. Nu moeten we naar huis en vertellen wat er is gebeurd." Jake hielp me overeind. We waren binnen een paar minuten thuis. "Wat hebben jullie uitgespookt?", vroeg Alice. "Hoe bedoel je?", vroeg Jake. "Jullie huis in puin." "Newborns." Alice en mijn vader keken ons verbaasd aan. "Newborns? Dat zou ik moeten weten.", zei Alice. "Ik weet ook niet van wie, maar er was een meisje dat ze leidde, maar zij is ook niet ouder dan een paar maanden." Alice liep naar binnen. Plotseling verschoten Maggies ogen. "Dat kan niet.", zei mijn vader. "Maar stel dat het zo is? Hij is gestoord.", zei Maggie. "Ik betwijfel of hij zo'n risico zou nemen. En daarnaast zou hij moeten weten dat zo'n newbornleger geen partij voor ons is." Jake en ik keken hen verbaasd aan. "Nu voor de mensen die geen gedachten kunnen lezen?", zei Jake. "Maggie is bang dat Caspian ze heeft gecreëerd." "Nee, hij is een idioot, maar zo dom is hij niet.", zei ik.
Reageer (1)
ben je zeker ?
1 decennium geleden