~34~
Het leven ging door.
Renesmee en Jacob hadden een eigen huisje gekregen, waar Isabella en Edward niet zo blij mee waren. Tja, het zijn nog maar tieners.
Nou, eigenlijk ik Renesmee minderjarig. Ja, ik snap het wel.
'Kun je je gedachten voor je houden, ik weet het ook wel, maar ik wil geen echo!' Gromde Edward toen hij binnen kwam.
'En buiten dat, jij bent ook nog maar een tiener!'
Ik lachte zacht, en draaide me naar hem toe.
'Ik? Een tiener? Ik ben 180 jaar oud! Dat is ouder dan jij!' Grijnsde ik.
'Wie is er ouder dan Edward?' Vroeg Seth die net binnen kwam lopen van zijn wacht. Hij liep op me af, en ging naast me zitten.
Hij drukte een tedere kus op mijn wang, om daarna met mijn haar te spelen.
'Ik, ik ben ouder dan Edward, en dan zegt hij dat ík een tiener ben!' Zei ik, en keek smekend naar Seth dat hij mijn kant zou kiezen. Zoals hij atijd zou doen.
'Je was vijftien toen je werd veranderd!'
'Ja, dus, en jij zeventien, allebei tieners dus!'
'Oké, we staan quite!' Gaf hij zich over.
Seth had al die tijd niets gezegd, en mompelde maar wat voor zich uit.
'Hoe was je wacht?' Vroeg ik belangstellend en draaide me naar hem. Edward de rug toekerend.
'Oh ja, ging wel, alleen was Jacob er niet! Ik moest Leah halen, en die natuurlijk weer boos!' Zei hij en keek me zielig aan.
'Arme jij' Zei ik en drukte een kus op zijn lippen.
'Waarom was Jacob er niet?' Vervolgde ik.
Hij haalde zijn schouders op.
'Ik weet het niet, maar het leek ons geen goed idee om hem te gaan bezoeken, zeker niet nu hij net z'n nieuwe huisje heeft. Nee, bedankt.' Seth huiverde al bij het idee, en ik grinnikte zachtjes.
'We denken dus allemaal hetzelfde? Mooi!' Grijnsde Edward, en hij keek even donker voor zich uit.
Voor ik ernaar kon vragen, kwam Alice binnenlopen. Toen ze recht voor me stond keek ze even verbaasd voor zich uit.
'Alice? Wat heb je gezien?'
'Het huisje. Het huisje is verwoest, van binnen dan. Daar gaat ons werk!'
Waar had ze het over?
'Het huisje van Jacob en Renesmee is aan de binnenkant helemaal verwoest, een puinhoop.' Gromde Edward, terwijl hij zijn vuisten balde.
Ik grinnikte, maar vloog toen overeind. Seth kwam meteen naast me staan, en keek waakzaam om zich heen.
'Dus alles voor niets! Lekker dan! Maar waarom kan je het huisje zien? Je kan Jacob en Renesmee toch neit zien?'
Ze schudde naar hoofd, en Edward keek nog kwader.
'Ze zijn uit hun huisje, dus ik denk dat ze aan het jagen zijn, of naar hier komen, aangezien onze toekomsten ook vervagen. Maar die van Maggie vervaagd natuurlijk altijd!'
Ik grijnsde even, en trok Seth dichter tegen me aan, die daar direct op reageerde.
'Ze komen wel hier, denk ik, want er zijn nog geen kleren in hun huisje!' Zei Alice weer bedenkelijk.
'Daar komen ze!' Grijnsde ik toen ik geritsel hoorde.
Reageer (1)
hahaha edward
1 decennium geleden