5.
Ik viel opeens in het water, fijn.. nu heb ik die vervloekte staart weer. Ik mag dus niet gezien worden door een van die piraten en al helemaal niet door degene die nu vanaf het strand boos naar iemand anders op het schip keek. Ik zwom snel achter een paar rotsen en klom erop. Gelukkig scheen de zon fel dus hoopte ik dat ik snel opgedroogd was. Gelukkig veranderde mijn staart al snel weer in benen ik bond snel de doek weer om me heen en liep vanaf de rotsen naar het strand. ‘huh? Jij was toch net onder water verdwenen?’ hoorde ik de man met de rode bandana vragen. ‘dat klopt maar ik ben via de rotsen weer hierheen geklommen’ zei ik. Ik zag hem weer een boze blik geven naar een man die ik nu goed kon zien. Het was een man met een grote zwarte hoed en een aapje op zijn schouder. ‘wat is jouw naam eigenlijk?’ vroeg ik nieuwsgierig. ‘Jack Sparrow’ zei hij zonder zijn blik af te wenden van de man op het schip. ‘Zeg Jack, ken jij die man op dat schip ergens van.’ Hij keek even naar mij. ‘oh dat doe ik zeker!’ zei hij met een nijdig toontje. ‘Barbossa I hate you.’ Hoorde ik Jack zachtjes tegen zichzelf fluisteren. Ik zag hem opeens de zee in duiken en even later aan de touwen hangen van het schip. Hij klom naar boven en ging bij de man met het aapje staan. Ik zag aan hun gebaren dat ze waarschijnlijk een hevige discussie hadden. Ik besloot om maar weer de zee in te gaan en weg te zwemmen. Ik was al een eindje van het schip af toen ik me afvroeg of ik misschien niet het schip kon volgen. Ik kreeg die Jack maar niet uit mijn kop.. dat zou toch iets moeten betekenen of niet?
Er zijn nog geen reacties.