Hoofdstuk 4
De bus stond al voor de school. We gingen kamperen. Ik had een grote rugzak bij met daarin de belangrijkste benodigdheden en voor de zekerheid een potlood, gum, pen en mijn boekje. Ik zou met Seira in een tent slapen. Ondanks de rare dingen die de laatste tijd gebeuren heb ik er zin in. Het zou mij misschien helpen ontspannen. In de bus zat ik naast Seira, voor ons zaten Bolin en Gaito en achter ons zaten Hanon en Raven. we kletsen met zijn allen over van alles en nog wat. Ik staarde uit het raam naar de voorbij razende bomen en huizen die maar vaag te zien waren door de snelheid waarmee we reden. Het deed me denken aan toen ik in het park.... Nee. Niet aan denken. Dit worden NORMALE, leuke dagen. Dat moest toch lukken. Ik zette een glimlach op mijn gezicht en mengde me in het gesprek over de nieuwste roddels over stelletjes, mensen die een blauwtje hebben gelopen en andere rotzooi. Langzaam veranderde de neppe lach in een echte lach. Het was fijn om zo bij mijn vrienden te zijn en echt lol te hebben. Na een tijdje stopte de bus bij een bos met daarnaast een meer, het was echt super mooi! " wauw." zuchtte ik uit. We liepen met zijn allen de bus uit om de plek waar we zonet waren aangekomen te bewonderen. De spullen werden uit de bus geladen en ik zocht mijn rugzak. Seira pakte ook haar spullen en vervolgens werd ons opgedragen om een plekje te zoeken voor onze tenten. We vonden een plek dicht bij het meer bij een grote boom waar het licht ons net nog kon bereiken. De grond was ook bijna overal gelijk. "Dit is de plek!" roept Seira. "Inderdaad, het is hier prachtig." " En om het nog beter te maken... Kijk wie daar gaan staan!" ik draaide me in de richting die Seira aanwees. Nog geen vijftien meter van ons vandaag stonden Gaito en Bolin hun tent op te zetten. " Twee vliegen in een klap." giechelt ze. "Huh?" " Ik en Gaito en jij en Bolin Duhhhh... Waar zit je met je hoofd." " Oh Hahaha dat, jij en Gaito, ja. Ik en Bolin? Ik denk het niet." "Hoezo niet lieverd?" " Wat denk je zelf, Bolin is super populair. Wat zou hij met een meisje zoals mij moeten?" "Maar Chihiro, hoe vaak moet ik het je nog zeggen. Bolin vind jou leuk, ik kan het zien aan hoe hij naar je kijkt." "Hoe kijkt hij dan?" " Hihi weet ik veel... Alsof... Alsof... Jij het leukste meisje is dat hij ooit gezien heeft." " Hihi , hou op Seira!" ik begin haar te kietelen waardoor haar kinderlijke lach naar bovenkomt. Ze begint te lachen en met haar benen te trappelen. Dan kietelt ze mij opeens terug. Ik sla met mij armen in het niks. "AHHH SEIRAA!!!" Ik sta op en ren van haar weg met een reuze lach. Ik kijk naar haar achterom en ik zie dat ze me volgt. "Kijk uit chihiro! Ik pak Je!" hoor ik haar schreeuwen. Opeens struikel ik. Ik hoor mezelf gillen. Opeens lig ik in de armen van Bolin, blijkbaar heeft hij mij opgevangen. " wat... Wat... Gebeurde er?" " je struikelde." zegt Bolin terwijl hij mij rechtop zet. " ohh... Uhh.. Hahaha... Bedankt, dat je me opving." " geen probleem." hij knipoogt naar me en loopt terug naar Gaito. Ik kijk hem na. Bolin had me zojuist gered, ik had in zij armen gelegen... " zag ik dat nou net goed?" zegt Seira verbaast. " ik denk het" we lopen terug naar onze plek en beginnen de tent op te zetten. Wat was het dat ik me zo aangetrokken tot Bolin voelde? Ik kende hem niet eens zo goed. De tent stond al snel overeind. We legden onze matjes en slaapzakken in de tent om er vervolgens op te gaan liggen. " perfect. Dit gaat hem helemaal worden." zegt Seira. Ze haalt een zak met zuurtjes uit haar tas en houd hem onder mijn neus. Ik voel de smaak al in mijn mond opkomen en ik pak er een. We lagen daar zo een tijdje maar ik kreeg het een beetje warm dus ik vertelde Seira dat ik even naar buiten ging. " wel terugkomen hè!" roept ze. " jahaa..." als ik buiten sta voel ik de wind in mijn haren. Lekker koel. Afkoelen zou nog beter gaan als ik in dat meer zou mogen zwemmen. Maar ik dacht dat we zo gingen eten. En zoals ik had verwacht hoorde ik de leraren al roepen. Zoals gewoonlijk zat ik naast Seira. We aten macaroni. Het was heel gezellig en ik kletste erop los met Seira over van alles en nog wat. Toen we klaar waren hadden we tijd om te doen wat we wilden, aangezien we vandaag geen corvee hadden. Ik ging met Seira in de tent kletsen en vooral luieren. Toen het wat donkerder werd en de sterren begonnen. Te verschijnen, schoven we onze matjes half uit de tent zodat we met onze hoofden buiten lagen en naar de sterren konden kijken. We zijden niks. Het was geen ongemakkelijke stilte, we waren alle twee gewoon in een soort trance naar de sterren aan het kijken. Ik zag een hele felle ster, afwijkend van de andere. Het was groot en het leek wel het middelpunt van de hemel. Ik haalde mijn telefoon uit mijn zak en maakte een foto, het was green goede kwaliteit, maar het ging om de herinnering eraan. " de lucht is zo mooi." zeg ik tegen Seira. "ja, inderdaad." we bleven een tijdje liggen staren naar de hemel totdat er werd geroepen dat we ons klaar moesten maken voor bed. Dit deden we. Er was een stroomend beekje dat van een berg af kwam dat gegarandeerd schoon water was waar we dus onze tanden gingen poetsen. Toen we daarmee klaar waren, kleden we ons om in onze pyjama. Ik hoorde wat geritsel bij de tent en vervolgens een stem. "Slaap lekker Chihiro, Seira. " "welterusten Bolin." ik vond het fijn dat hij mij nog een goede nacht wenste voordat ik ging slapen. Na wat geklets met Seira viel ik in een fijne droomloze slaap.
Er zijn nog geen reacties.