Try To Catch My Lovebug. 25
Je staat voor het raam naar de groep beneden te kijken. Allemaal meisjes, ook jongens. De meesten komen gewoon voor Avril. Je voelt je een bofkont als je hen ziet dringen voor de deuren.
Maar je doet dit niet om hier zo te komen, je doet dit voor je vrienden. Het gaat om hen, niet alles dat erbij hoort.
Er wordt op de deur geklopt. Je hoort iemand binnenkomen en draait je om met de gedachte dat het Terisa is. Maar het is Avril. Je moet even naar adem happen. Ze staat hier gewoon in levende lijve voor je, in dezelfde kamer als jou.
Je glimlacht en kijkt naar Mira. Die heeft haar hand voor haar mond geslagen.
Nick staat op. ‘Avril, dit is Mira en dat is June,’zegt hij.
Mira schudt Avrils hand en jij loopt ook op haar af. Ze schudt je hand en begint van alles aan jullie te vragen. ‘Hoe kennen jullie de jongens?’vraagt ze.
‘Nou, ik ben in het hotel tegen Nick opgeknald. Toen heeft hij het goed gemaakt met een ijsje en toen pas herkende ik hem. Zo langzamerhand nodigde hij mij uit om zijn broers te ontmoeten en ik mocht Mira meenemen. Nu zijn we gewoon super goede vrienden,’vertel je.
‘Best gek. Voor jullie lijken ze vast geen supersterren, of wel?’vraagt Avril aan jou en Mira.
‘Nee, het zijn voor ons gewoon vrienden en eigenlijk normale jongens. Maar als er fans aankomen of we lezen iets over hen ofzo, dan bedenk ik me toch wel dat ze beroemd zijn,’zegt Mira.
‘Ja! Ik ken ze gewoon zo. Voor mij zijn het collega’s, vrienden, niet zoveel bijzonderder dan ieder ander mens. Maar ze maken echt wel goede muziek en ik merk dat ze steeds beroemder worden en dan besef je steeds meer dat je wel met beroemde mensen omgaat. Al zijn ze normaal als ieder ander,’zegt Avril.
Je knikt. ‘En nu probeer ik jou ook zo te zien, maar ik flip echt nog steeds bij de gedachte dat ik hier met jou zit,’zeg je dan lachend tegen haar.
‘Haha, snap ik wel. Maar ik ben ook een normaal mens,’zegt Avril lachend. Je lacht.
Ze is echt aardig. ‘Willen jullie nog iets weten?’vraagt ze.
‘Over het beroemd zijn weten we al best veel van de jongens,’zegt Mira.
‘Nou, ik wil het ook best met jullie over school en normale dingen hebben,’zegt Avril lachend.
Je grinnikt en begint maar te vertellen over wiskunde. ‘Dat is echt een ramp!’vindt ook Avril.
Uiteindelijk is het een leuk gesprek met Avril. En de jongens kletsen ook gewoon mee. Het is net alsof Avril een vriendin is. Of gewoon een goede bekende, een gewoon mens. En je begrijpt dat ze zelf ook graag zo benaderd wil worden.
Het is erg gezellig en je vind het jammer als het gesprek voorbij is.
‘Ik moet weer terug. Er moet nog wat gedaan worden aan mijn verschrikkelijke uiterlijk. En van alles. En dan is het al bijna weer tijd om op het podium te stappen. Nou, ik vond het super leuk om jullie eens te ontmoeten. De jongens hadden me al over jullie verteld. En ze hebben gelijk, jullie zijn toffe meiden,’zegt Avril met een lach. Je voelt je vereerd.
‘Dank je! Jij bent ook heel erg cool. Een gewone meid, die echt rockt!’zegt Mira lachend. ‘Inderdaad!’
‘Oh uhm, we zijn en blijven fans, dus.. mogen we misschien nog een foto en handtekening?’vraagt Mira lachend.
Avril lacht. ‘Ja, natuurlijk!’zegt ze en pakt een stift. Ze zet haar handtekening.
Jullie gaan apart met haar op de foto en met z’n drieën. ‘Kom jongens. De laatste keer met jullie meiden en met mij op de foto,’zegt Avril lachend.
‘Tuurlijk,’zegt Kevin lachend en komt er al naast staan. Joe en Nick komen er ook bij. Nick slaat zijn arm om je heen en jij kijkt trots. Trots om met je beste vrienden op de foto te staan en met je voorbeeld. Een droom die uitkomt.
Terisa maakt de foto. Als jullie kijken op de digitale camera van Mira zijn jullie er allemaal van overtuigd dat hij leuk is.
‘Nou, succes vanavond. Succes de rest van je carrière nog. Wij zijn er zeker van dat jij de beste bent! En we hopen dat je nog lang de beste zult blijven,’zeg je tegen Avril als ze jullie een knuffel als afscheid geeft.
‘Ja, we hopen natuurlijk het beste voor jou. En we zullen op je blijven stemmen met allerlei wedstrijden,’zegt Mira.
Avril lacht. ‘Dank je. Jullie zijn geweldige meiden. En nog even tussen ons, wees zuinig op die jongens,’zegt ze lachend.
Dan moet ze weer gaan. Als ze de deur uit is duurt het even voordat je weer iets kan zeggen. Mira wappert met haar handen voor haar gezicht alsof ze het heel warm heeft. De Jonas Brothers kijken lachend toe.
‘Wauw, dat was echt geweldig. Dit ga ik nooit van mijn leven vergeten,’zegt Mira zachtjes.
Je lacht en kijkt naar Nick. Hij lacht lief naar je. ‘Je was echt zo schattig toen ze binnen kwam. Zo’n klein meisje die haar ogen beginnen te glinsteren als ze een kleine pup ziet,’zegt Nick en steekt zijn tong uit. Je lacht.
‘Nou meiden, het is tijd dat jullie in het publiek worden gezet,’zegt Big Rob dan opeens.
Je schrikt ervan. Je was minder gespannen, maar nu begint je buik weer wat te kriebelen.
Reageer (1)
^^
1 decennium geledenSupe!r
Snél Verder x