na me met moeite door een vrije dag geslagen te hebben ( waarin ik vooral in de kelder te vinden was en achter mijn script) volgden dagen van het normale werk. De film waar ik in speelde werd eindelijk afgerond en het promoten van mijn cd was al weer klaar. Dit betekende echter dat mijn dagen weer veel vrije tijd hadden.
Vandaag wist ik wel wat ik met die tijd moest doen. Het was Eléne's verjaardag en ik had de hele woonkamer versierd met zilver en paars, haar lievelingskleuren. ik had een taart besteld en feest lichtjes opgehangen. Eléne had net als ik geen vriendinnen buiten het huis, ze was te verlegen om ook echt tegen iemand te praten en dus werd het een rustige verjaardag. om 15.00 zongen we haar een liedje en keken we toe hoe ze de kaarsjes uitblies. Ik at zelf niets van de taart maar ik keek met een glas thee en een camera in mijn handen toe hoe het meisje enthousiast haar cadeautjes uitpakte. Ashley, waar ik het erg goed mee kon vinden, zat naast me en gaf het meisje een rechthoekig pakje aan. "Dit is van iedereen van de black veil brides. we hopen dat je het leuk vind." zei hij terwijl ik Andy verbaasd zag kijken. Andy was meer bij Samantha te vinden dan bij wie dan ook en hij had het vaak niet door als de band iets deed. Eléne trok nieuwsgierig het pakpapier kapot en ik hoorde haar een gilletje slaken. "Het is perfect!" gilde ze en ze knuffelde elk bandlid apart. "Eléne laat het eens zien." zei ik terwijl ik terwijl ik het meisje filmde. Met een glimlach op haar gezicht die je er waarschijnlijk dagen lang niet af zou kunnen halen liet ze me een kopie zien van de complete werken van william Shakespeare. Eléne was geobsedeerd door zijn verhalen en had maandenlang naar het boek gevraagd. ik zette mijn thee neer en pakte een pakje van onder mijn stoel. "Nou het is moeilijk om zo'n cadeau te overtreffen, maar ik denk dat je dit ook wel leuk zult vinden." zei ik en ik gaf haar mijn cadeautje. Nog een keer gilde het meisje vrolijk toen ze haar nieuwe dagboek zag. "en deze heeft speciale sleutels zodat Lilly hem niet zomaar kan lezen." zei ik terwijl ik mijn tong naar Lilly uitstak. Lilly trok een vreemd gezicht en ik filmde het snel. De rest van de middag bestond uit grapjes, rondhangen en tieners met teveel suiker in hun systeem. De camera had ik na de cadeautjes en de taart al weg gelegd en ik lachte zoveel dat ik aan het eind moeilijk stond van de buikpijn. "Ik ben blij dat je vandaag geen vol rooster had." zei Eléne terwijl ze op mijn schoot lag, vermoeid van al het rondrennen. ik gaf haar een kusje op haar haar en knuffelde haar terwijl we allebei naar het nieuws keken. "wat saai." zei Samantha en ze wilde de afstandsbediening pakken maar Lilly greep hem voor de roze tuthola ham kon aanraken. "we willen dit zien." zei ze brutaal tegen het meisje dat een verontwaardigd geluid maakte en ik focuste me weer op het nieuws. Alle beelden die ik zag, alle landen, alle oorlogen. het was verschrikkelijk, dat natuurlijk maar het was ook mijn enige manier om ooit die landen te zien zonder in een tourbus te zitten. Toen het weer opkwam legde Lilly de afstandsbediening pas neer. De parfum walm pakte het kastje meteen van de tafel en voor ik het wist was 16 and pregnant op het scherm.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen