Dream 36.
En zo keken we dus naar een film op tv. Terwijl iedereen zich op de ander of het eten gericht had. En we hadden het naar ons zin, we hadden plezier. En dat is wat mijn moeder me altijd vertelde, dat ik plezier moest maken. Maar aan alles kwam een einde. "You know that, tomorrow we have to leave Holland." de stem van Liam verpestte de sfeer plotseling. Hij had gelijk, maar toch, het was niet leuk om te horen. "Can't we just go with you?" vroeg Hayette. Ze keek sip, en ze was niet de enige. "I know, I think that... no... " ik keek de kamer rond. Ik wou helemaal niet terug naar mijn huis en naar mijn ouders. Ik wou hier blijven, met de jongens en mijn vriendinnen. "Kunnen we niet... op vakantie gaan, met z'n zessen, naar 'toevalling' dezelfde plek als waar hun heen gaan?" ik trok een sneaky-face. De rest knikte instemmend. De jongens keken ons raar aan: ze verstonden geen Nederlands. "Owh.. we are going on a little vacation I think... " Jana zat naast me en gaf me een knuffel. "Wat een geweldig idee!" Ik liet me weer achter in de bank vallen en keek naar de film.
Het was de volgende ochtend en ik werd wakker van fluitende vogels. Zo werd ik niet vaak wakker, meestal van één of andere wekker maar dat was nu niet het geval. Ik trok de dekens een stukje van me af en rekte me uit. Ik gaapte. De zon scheen door de ramen naar binnen. Dat was één van de eerste keren deze maand! Ik keek naast me. Plots bedacht ik me dat ik geen flauw idee had hoe ik in dit bed gekomen was en wie er naast me zou liggen. Ik trok de dekens naast me een stukje weg en zag een hoofd met krullend op het witte kussen. Hij snurkte heel zachtjes. Ik glimlachte en stapte voorzichtig het bed uit. Ik wou het niet wakker maken, nu hij eindelijk de kans had om uit te slapen. Zachtjes sloot ik de deur achter me dicht en in mijn short en hemdje liep ik door de kamer. Er stond nog een bak met popcorn van gister op tafel en ik pakte er een hand uit. Ik liet alle stukjes popcorn in mijn mond vallen. Ik hoorde een deur en keek achter me wie het was: Marcha.
Er zijn nog geen reacties.