24.

Je staart uit het raam bij Biologie. Je kunt je aandacht er niet bij houden. Na dit uur ben je vrij. Dan ga je met Mira mee naar huis. Jullie omkleden en alles voorbereiden. Je verheugd je erop om de lange rij met gillende meisjes voorbij te lopen en zo naar binnen te kunnen.
Eva stoot je aan. ‘Je wilt niet weten wat ik heb gelezen,’zegt ze.
‘Nou, vertel het eens,’zeg je ongeïnteresseerd.
‘Nou, je kent Nick Jonas hé?!’ Al voordat je ja kan zeggen praat ze verder. ‘Nou, ik heb dus gelezen dat die een vriendinnetje heeft,’zegt ze geheimzinnig.
‘Nee, echt? Wie?’vraag je nepverbaasd.
‘Je gelooft het nooit. Dat is juist de grap, ze heet ook June, net zoals jou. Haha, grappig hé?! Als ik dat dan lees, dan lijkt het net alsof jij haar bent. Maar, ik heb nog geen foto’s van haar gezien. Ik zal snel eens kijken,’zegt Eva.
‘Oh, nou, dat is niet nodig. Ze is vast net zo lelijk als mij,’zeg je snel. Eigenlijk wil je helemaal niet dat Eva weet dat je bevriend bent met de Jonas Brothers. Straks wil zij ze via jou ook eens ontmoeten.
Je mobiel trilt, een sms. Snel klap je hem open, onder de tafel, zodat de leraar het niet ziet. ‘Hei, don’t worry. Het wordt leuk straks. Alles is geregeld enzo. Big Rob zal jullie opwachten. Tot later, x,’lees je. Je grinnikt. Die Nick, hij heeft wel door dat je zenuwachtig bent om hoe alles zal gaan. Beetje logisch.
Eva doet weer iets geks en jullie liggen helemaal in een deuk. Wat de leraar stoort en jullie moeten op de gang, waar jullie ongestoord verder giechelen.

Je zit op Mira’s bureaustoel. Je legt je laatste hand aan je smokey eyes. Mira spuit bijna haar hele spuitbus leeg in haar haar. ‘Ho Mira. Het staat nu wel strak genoeg,’zeg je lachend.
‘Zeur niet. Ik moet er tip top uitzien,’zegt ze.
‘Voor wie? Avril of Joe?’vraag je plagend.
‘Ik..’
‘Zeg maar niets. We hebben jullie gisteren wel gezien,’zeg je direct.
Mira bloost. ‘Maar we vinden ook allemaal dat jullie en super stel samen zijn,’zeg je snel.
Mira lacht. Je pakt je autogramkaarten en je spulletjes.
‘Kom op Mira. We gaan naar je vriendje. Ik sta stijf van de zenuwen,’zeg je lachend.
‘Ik weet het, ik heb het zelf ook. Hopen dat we Avril zien. Hopen dat het goed gaat daar vooraan,’zegt Mira.
‘Ja, de vorige keren stonden we ook wel in het voorste vak, maar toch op een vervelende uithoek,’zeg je met een beteuterd gezicht.
Mira pakt de sleutels en zoekt haar fiets. ‘Doei mam,’roept ze nog. Je lacht. Ze is precies zoals jou op sommige momenten.
Jullie fietsen naar de concerthal. Op een goede plaats zetten jullie je fietsen neer. Je zoekt je VIP-kaartje en loopt richting de lange rij. Mira trippelt naast je.
Jullie lopen langs de rij. Iedereen kijkt jullie na. Ze zien jullie de VIP-ingang ingaan. Je lacht en voelt je geweldig.
Big Rob houdt jullie tegen bij de volgende deur. ‘Wij zijn Mira en June,’zeg je en laat je kaartje zien. Mira volgt je voorbeeld.
‘Oh! Zijn jullie de vriendinnen van de jongens, volg mij dan maar,’zegt de brede man. Je knijpt in Mira’s hand. Die giechelend achter Big Rob aanloopt.
‘De jongens hebben het al veel over jullie gehad,’zegt hij en kijkt achterom.
‘Haha! Leuk,’zegt Mira vrolijk.
‘Zenuwachtig?’vraagt Rob.
‘Hm, beetje voor het concert. We komen toch wel echt voor Avril, maar het lijkt ons ook geweldig om de jongens nu eens zien te spelen,’zeg je.
‘Ja! En dat kunnen ze en Avril ook!’zegt Big Rob. Hij opent een deur. ‘Hier kunnen jullie zelf wel verder, ik moet weer terug. De een na laatste deur. Als jullie je kaartje laten zien mag je binnen. Daar zijn de jongens. Veel plezier,’zegt Big Rob en loopt weer terug.
‘Dank u! En bedankt,’zegt Mira nog en jullie stappen de gang in. Je lacht om Mira’s gestotter en gestuntel.
Jullie halen eerst diep adem voor jullie op de deur kloppen. Een man met brede schouders doet open. Trots laten jullie je kaartje zien. ‘Oké, loop maar verder,’zegt hij en sluit de deur weer achter jullie.
Mira loopt voorop. Ze rent blij op Joe af als ze hem ziet. Kevin en Nick staan ook op. Jij geeft Kevin een knuffel.
‘Hier zijn we dan,’zeg je lachend en knuffelt Nick. Ook Joe krijgt een knuffel.
‘Jullie zien er tof uit. Echt nog heftiger dan normaal,’zegt Joe lachend. Je grinnikt. Normaal heb jij maar een klein lijntje eyeliner en nu heel veel. Het lijkt altijd wat anders.
‘Ga zitten. Willen jullie iets te drinken?’vraagt een vrouw aan jullie. Nick stelt haar aan jullie voor als Terisa, de vrouw die voor het eten en comfort zorgt.
‘Hm, gewoon een cola,’zegt Mira. ‘ja, ik ook,’zeg je met een lach. Je bent wat gespannen.
‘Ontspan je. Het is niet veel anders dan dat je bij ons op de kamer zit,’zegt Nick. Hij verneemt wel dat je gespannen bent.
Je knikt. ‘Al gaan jullie straks iets anders doen dan normaal,’zeg je.
‘Ach ja. Maar alles is goed geregeld en alles komt wel goed. Waarschijnlijk komt Avril straks nog wel eventjes. Maar, dat is eigenlijk ook een doodnormale meid,’zegt Kevin.
Lachend begint Joe te vertellen over grappige momentjes met haar.
‘Dit is de laatste keer dat we in haar voorprogramma spelen. Een tijd geleden hadden we al afscheid genomen. We zijn nu bezig met onze eigen tour, maar, ze vroeg ons nog voor een keer weer..’
‘En we moesten hier toch zijn en om dan nu voor haar in het voorprogramma te staan zou ervoor zorgen dat we een paar rustige weekjes zouden hebben. En dat kwam ons eigenlijk wel goed uit,’maakt Nick Kevins zin af.
‘Aah, lekker voor jullie. Ik denk dat jullie niet veel vrije tijd hebben, of wel?’vraag je.
‘Nee, echt niet. Het is echt een geluk dat we deze twee weken zoveel tijd hadden. Gelukkig hebben we jullie leren kennen in deze weken. Nu hebben we elkaar rustig goed kunnen leren kennen,’zegt Joe lachend en drukt een kus op Mira’s wang.
Je lacht. ‘Hoe laat moeten jullie morgenvroeg weer naar school?’vraagt Nick en kijkt van jou naar Mira.
‘Oh, we hebben ervoor gezorgd dat onze moeders zeggen dat we naar de dokter moeten. Dus we hoeven pas om half elf op school te zijn. Dus om kwart over tien weg,’zeg je. Mira knikt.
‘Oh, oké. Nou, wij moeten morgen al om elf uur in de tourbus zitten. Zouden jullie nog kunnen langs komen voordat jullie naar school gaan? Dan kunnen we nog even goed afscheid nemen,’zegt Kevin.
Je kijkt Mira aan. ‘Kunnen jullie eindelijk uitslapen..’zegt Joe lachend.
Je slikt. Dit gaat zo snel, te snel. Je wilt niet dat ze morgen weer weg gaan. Dat je ze misschien nooit of heel erg weinig zult zien.
‘We hebben het er wel voor over om vroeg ons bed uit te komen,’zegt Mira met een zwakke lach. Je weet dat ze het moeilijk heeft om Joe te laten gaan.
Ze kijkt je aan. ‘Ja, we gebruiken alle laatste tijd om bij jullie te zijn,’zeg je met een lach. Nick slaat zijn arm om je heen.
‘Dat klinkt echt heel erg triest,’zegt Kevin.
‘En het zou leuk worden vanavond,’zeg je.
‘Het was lekker weer vandaag!’zegt Mira. Je grinnikt. Mira is altijd zo goed in het overschakelen van onderwerp.
Je richt je aandacht op het stapeltje tijdschriften dat op de tafel ligt. Je bladert er in. Je staat er een paar keer in, aan Nicks arm. Je laat het Nick zien.
‘Ik weet het,’zegt hij. Je lacht. ‘Het boeit me niet,’vervolgt hij.
‘Mij ook niet,’zeg je. ‘Maar, nu word ik wel beroemd.’
‘Ja, je wordt nog beroemder dan ons,’mengt Kevin zich in het gesprek.
‘Het geeft niet. Wij weten dat het vriendschap is,’zegt Nick tegen Kevin over de foto.
‘Ja, inderdaad. We zijn gewoon vrienden. Behalve Joe en Mira dan,’zegt hij lachend en kijkt naar de twee die elkaar al weer zoenen. Je grinnikt.

Reageer (4)

  • VampiresS

    omg!
    wat verschrikkelijk lief!
    plz beloof me dat je heel snel weer verder schrijft, en dat je nog heel veel gaat maken!
    xxxx
    Samantha

    1 decennium geleden
  • IOnlyLoveYou

    Ahw, Sweet x)
    Snél Verder x3

    1 decennium geleden
  • IOnlyLoveYou

    Ahw, Sweet x)
    Snél Verder x3

    1 decennium geleden
  • Madrid

    heel snel verder jij(A)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen