Try To Catch My Lovebug. 23
Ze doen alsof ze verschrikkelijke haast hebben. Kevin kijkt steeds op zijn horloge. Joe inspecteert zijn nagels. En Nick tikt irriterend op het bankje.
Jullie lachen. ‘Ach, stel jullie niet aan. We zijn op tijd, te vroeg zelfs,’zeg je.
Je ziet vanuit je ooghoek hoe blij Mira en Joe zijn om elkaar weer te zien. Je steekt je armen door die van Kevin en Nick. ‘Let’s go,’zeg je lachend.
Via het park lopen jullie richting het centrum. Je houdt van dit park. Er zijn altijd zo veel mensen. Het is een bron van vrijheid, levendigheid en vrolijkheid.
Mira en jij willen de straat oversteken om het centrum in te gaan, maar de jongens blijven staan.
‘Wat..?’
‘Kijk, misschien moeten we eerst iets duidelijk maken voordat jullie allemaal regelingen gaan treffen en inkopen doen,’begint Kevin.
‘Ja, daar kunnen nog wel eens misverstanden en problemen van ontstaan,’zegt Joe dan.
‘Ja, we kunnen nu maar beter direct het aan jullie vertellen,’zegt Nick nu ook.
Mira en jij kijken elkaar verbaasd aan. ‘Zeg nou,’zegt Mira. Je weet dat ze niet tegen verrassingen kan.
‘Wij hebben namelijk twee kaarten voor jullie, voor morgen, VIP!’zegt Joe.
Jouw mond hangt nog niet half zo ver open als die van Mira. ‘Oh. My. Freaking. God!!!’zegt Mira verbaasd.
Je lacht. Je weet niets te zeggen. ‘Wauw, wat super! Wat kan ik zeggen? Super bedankt! We moeten jullie betalen ofzo,’zeg je en je zoekt naar je portemonnee.
‘Nee, nee. Het is een cadeautje. Het leek ons gewoon leuk om jullie te laten zien hoe alles er nu uit ziet. En jullie zijn bijzondere vrienden die van ons wel achter de schermen mogen komen,’zegt Kevin lachend.
‘En als jullie geluk hebben kunnen jullie nog met Avril praten. Ze zei dat het goed was, nadat wij alles hadden uitgelegd. Ze was zelfs benieuwd naar jullie,’zegt Nick.
Je hapt naar lucht. ‘Mira, knijp me. Droom ik?’vraag je aan je beste vriendin.
Die kijkt je aan. ‘Denk jij wat ik denk?’vraagt ze. J
e knikt. Tegelijk duiken jullie op de jongens en knuffelen ze helemaal plat.
‘Dank je. Wij houden ook van jullie,’zegt Kevin lachend en veegt zijn kleding af.
Je lacht. ‘Dus, nu kunnen we de helft van onze boodschappenlijst schrappen?’vraag je.
‘Nou, jullie worden om half zeven verwacht. Gewoon via de ingang waar wij ook langs gaan. Dus jullie hoeven niet in de rij te staan. Die lopen jullie heerlijk arrogant voorbij,’zegt Joe lachend.
‘Dan komen jullie in een ruimte waar wij zijn. Waar waarschijnlijk Avril ook is. Daar kunnen jullie nog iets te drinken en eten krijgen. En dan worden jullie na een tijd, als wij bijna op moeten, voorin, helemaal vooraan tussen het publiek gezet. Dus waarschijnlijk staan jullie ook nog eens geweldig. En dan begint het allemaal,’legt Nick uit.
‘En achteraf mogen jullie weer bij ons komen en dan denk ik dat er nog wel tijd is voor een kleine rondleiding. Dan heeft Avril Meet & Greets en een handtekeningensessie, waar jullie nog heen kunnen. En dan worden jullie vriendelijk verzocht om op te rotten,’zegt Kevin lachend.
‘Omg, ik droom ofzo. Dit gebeurt niet echt,’zeg je verbaasd.
‘Toch wel! AAAAAH!June, hoor je wel eens wat ze vertellen?’vraagt Mira gillend.
‘Ik begin het een beetje te beseffen, denk ik,’zeg je lachend.
‘Dus, laten we maar niet gaan winkelen. Het zal er wel vol JB-fans zijn daar. Laten we gewoon lekker gaan rondhangen hier ergens ofzo,’zegt Joe en slaat zijn arm om Mira heen. Je lacht.
Even later zitten jullie in het zonnetje op het gras in het park. Iedereen om jullie heen doet vrijwel hetzelfde. Je hebt je zonnebril opgezet en geniet van de warmte van de zon. Mira en Joe liggen ietsje verderop.
*MiraPov
Joe ligt naast je op het groene gras. De anderen liggen ietsje verderop.
‘Vind je de verrassing leuk?’vraagt Joe.
‘Ja, echt wel. Al houd ik niet zo van verrassingen,’zeg je eerlijk.
‘Waarom niet?’ ‘omdat ik te nieuwsgierig ben. Ik weet niet of ik het leuk ga vinden of niet. En ik kan niet zo lang erop wachten voordat iemand het zegt,’zeg je blozend.
‘Aha. Dat kan ik me voorstellen. Maar, uhm, ik heb nog een verrassing voor je. Ik ben er wel vrij zeker van dat je het leuk vindt,’zegt Joe met een lach.
Nieuwsgierig ga je recht zitten. Joe haalt een klein pakje uit zijn broekzak en geeft hem aan jou. Je pakt het voorzichtig uit.
Er komt een mooie ketting tevoorschijn. Een prachtig klein engeltje hangt eraan.
Je lacht lief. ‘Wil je mijn meisje zijn?’vraagt Joe dan.
Je bloost. ‘Ja, ja natuurlijk,’zeg je met een lach.
‘Gelukkig,’zegt Joe opgelucht. ‘Zal ik hem vast maken?’vervolgt hij. Hij pakt de ketting van je over en maakt hem vast. Zijn vingers strijken langs je gezicht. Je voelt een warme gloed.
Je kijkt hem aan. Zijn mooie ogen. Langzaam komt zijn gezicht dichterbij en voel je zijn lippen op die van jou. Je sluit je ogen en alles vaagt weg.
Je glimlacht als hij weer terug gaat. Snel kus je hem weer.
*JunePov
‘Kijk,’zeg je zachtjes en wijst naar Joe en Mira. Ze zoenen elkaar heel schattig. Kevin lacht.
‘Ik wist het,’zegt Nick. Je grinnikt. Mira moest eens weten hoe jullie haar bespioneren.
Je rekt je uit en rolt achterover. ‘Deze dag kan niet meer stuk,’zeg je met een lach.
Reageer (1)
whauuuwww
1 decennium geleden