21.

*JunePov
Na een lange tijd begin je te praten. ‘Het lijkt alsof ik niets goed kan doen. Alsof Eva veel leuker en beter is. Ze heeft altijd een jongen. Iedereen vind haar leuk. Als wij samen zijn dan ben ik alleen maar een aanhangsel. Niemand ziet mij, het is altijd Eva. Ik voel me zo’n lelijk, saai, oninteressant, kloten eendje naast haar. Zij is vrolijk, slim, interessant, mooi, slank, sociaal en gewoon perfect. En ik ben niets. Ik ben niet leuk en niet op vallend. Niemand vind mij leuk,’ratel je snikkend.
‘Dat is niet waar. Er zijn echt heus wel jongens die jou leuk vinden. En Eva is vast niet perfect ofzo. Eva heeft ook wel haar slechte kanten. Misschien vallen die niet in een keer op, maar die heeft ze ook. Eva is vast ook wel wat onzeker enzo. Jij bent ook leuk, vrolijk, sociaal en een mooi meisje. Eva krijgt gewoon meer aandacht van jongens en daardoor wordt dat benadrukt. Maar jij bent dat ook, je hebt geen jongens nodig om dat te bewijzen en Eva heeft jongens daar wel voor nodig. Misschien durf jij niet zoveel te zeggen tegen mensen die je niet kent en lijkt het alsof je onbelangrijk bent. Maar dat is niet zo, jij bent even leuk, interessant, sociaal, leuk en slank als Eva,’zegt Nick tegen je.
Je houdt je gesnik tegen. Je kijkt hem aan met je rode ogen. ‘Ik ben niet.. niet leuk. Ik ben een flut persoon,’zeg je en laat je hoofd hangen.
Nick tilt je hoofd op met zijn vingers. ‘Jij bent de leukste beste vriendin die ik ooit heb gehad. En je bent zo belangrijk dat ik niet zou weten wat ik zonder jou moest doen,’zegt Nick.
Je krijgt een glimlach op je gezicht. Met een lief gebaar drukt Nick een kus op je wang. Jij drukt ook eentje op de zijne en trekt hem stevig tegen je aan.
‘Sorry, dat je me hier zo moest aantreffen,’zeg je beschaamd.
‘Geeft niet. Ik ben blij dat ik er was. En dat ik je kon helpen,’zegt Nick met een lach. ‘De muziek zei me al dat er iets niet goed was.’
‘Haha, ja. Dat doe ik graag, zielige muziek opzetten als ik me kut voel,’zeg je lachend.
‘Hm, ik ken het,’zegt Nick lachend.
‘Zal ik iets te drinken voor ons halen?’vraag je.
‘Ja, is goed. Moet ik nog meelopen.. of?’
‘Nee, lukt wel,’zeg je en loopt naar beneden.
‘Hij kwam, geloof ik, net op het goede moment..?’vraagt je moeder als je de glazen pakt.
‘Ja, klopt,’zeg je en schenkt Cola in.
‘Het is een leuke knul. Je boft dat hij je vriend is. Hij is wel even beroemd, krijg jij weer contacten in de muziek business,’zegt je moeder met een knipoog.
‘Mam, je weet toch dat ik daar niet op uit ben. Ik zal nooit met iemand omgaan om zijn vrienden of geld of zoiets,’zeg je verontwaardigd.
‘Haha, weet ik. Daar heb jij een tegoed hart voor. Ik plaag je maar wat,’zegt je moeder lachend. ‘Nou, hup naar boven. Die jongen wordt ongeduldig,’vervolgd ze.
Je loopt voorzichtig de trap weer op en duwt de deur open met je elleboog. Je zet de glazen op je bureau en sluit dan de deur.
Nick kijkt je met een bedrukt gezicht aan. In zijn hand houdt hij wat papieren.
‘Oh nee, dat zijn mijn..’
‘Ze zijn echt zo goed,’zegt hij.
‘Echt?’vraag je wat verlegen.
‘Ja, echt wel. Ik weet precies hoe je je hebt gevoeld, zo goed kun je het omschrijven,’zegt hij.
Je lacht bescheiden. ‘Wil je eens een liedje van iets langer geleden horen op gitaar?’vraag je voorzichtig.
‘Speel je gitaar?’vraagt Nick verbaasd.
‘Eh, ja.’ Je pakt je gitaar uit de hoek van je kamer. ‘Ik heb het een paar week geleden geschreven. Ik ken het wel uit mijn hoofd, als ik die eerste zin maar weet,’zeg je en zoekt in je stapel papieren. Je haalt er een blaadje tussen uit.
Je begint wat akkoorden te spelen.
‘Crawling of that hill
The only thing I feel
Is the desire to be close to you
Living in a hell
In only wanna tell
That I want to be with you

Stop the pain
Stop the words
It all hurts
To be so far away from you
Let it end now

I’m getting my heart out for you
To give it to you
‘cause you’ve already stole the biggest part away
So why should I let it stay
If I could give it away
To you?

I’m hanging on this sealing
to stop the feeling
that I hate to be with you
I’m standing in the rain
To stop the pain
‘cause I hate to be with you

Stop the pain
Stop the words
It all hurts
To be so far away from you
Let it end now

I’m getting my heart out for you
To give it to you
‘cause you’ve already stole the biggest part away
So why should I let it stay
If I could give it away
To you?

I want to be close to you,
But I hate it to
Screaming my heart out
Wanna be so close but yet so far
It breaks my heart

Stop the pain
Stop the words
It all hurts
To be so far away from you
Let it end now

I’m getting my heart out for you
To give it to you
‘cause you’ve already stole the biggest part away
So why should I let it stay
If I could give it away
To you?’
zing je.

Reageer (1)

  • FollowDreams

    Mooi liedje zelf geschreven? x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen