Foto bij Popular

Robin


Melanie


Maggie

Ik adem diep in wanneer de bel gaat. Eindelijk was het eindeloze gefluister gedaan. Een blond meisje komt op me af.
"Hey ik ben Robin."stelt ze zichzelf voor.
"Bonnie."
Ze glimlacht. "Dat raar mens daar met haar koptelefoon is Maggie. Ze is niet zo praatzaam sinds ze dat ding heeft gekocht maar ze is wel lief."
Ik staar even naar het meisje met de gigantische koptelefoon.
"Maggie doe dat van je hoofd."beveelt meneer Tom.
"Sorry."mompelt Maggie en loopt door.
Stil gaan Robin en ik naar onze volgende les. Maggie loopt een paar meter voorop.
"Mag ik iets vragen?"
"Heb je al gedaan."antwoord ik glimlachend.
"Ah ja.."ze lacht. "Maar waarom ben je nou eigenlijk gestopt met te acteren?"
Ik wist dat iemand me dit ooit ging vragen.
"Ik wou gewoon wat rust."
"Waarom ben je gewoon niet naar 1 of ander eiland gegaan in de plaats van naar school te gaan?"
"Je zou het niet begrijpen."zeg ik.
"Ik zal proberen."belooft Robin.
"Ik wil graag eens een gewoon leven. Niet stressen voor een paar opnamens of interviewen."
"Ah.. Jij wilt stressen voor huiswerk."
Ik lach. "Zo kan je het zien ja."
"Ok.. Jij bent raar.. Maar je lijkt me lief."Robin glimlacht.
Ik knik. In het klaslokaal jaagt Robin een jongen weg die op een bank zat juist naast haar plaats. Ik glimlach dankbaar en ga zitten.
"Zo.. We hebben een beroemdheid in onze klas."zegt een stem achter mij. Ik draai me om en zie een meisje met bruin haar en bruine ogen.
"Ik ben Melanie."stelt ze zich voor.
Ik gooi even een blik naar Robin, die Melanie venijnig aankijkt.
"Bonnie."
"Ja dat weten we. Iedereen weet het." ze pakt een plukje van mijn ros haar en laat het in mijn gezicht vallen.
"Dus.. Ben je van plan om de school te veroveren?"
"Eum.. Nee."
"Ah.. Goed.. Anders ging je in de problemen zitten." Ze staat op en gaat helemaal achteraan zitten met een grote grijns. Maggie neemt haar plaats in.
"Waarom zou ik in de problemen zitten?"
"Melanie is zogezegd de populairste van de school. Iedereen aanbid haar."antwoordt Maggie die tot mijn verwondering een best zachte stem heeft.
"En jij, die een populaire actrisse bent, zorgt voor concurentie.. En dat wilt ze absoluut niet. Stel dat jij wint!"Robin trekt een geschokt gezicht.
"Maar ik wil helemaal niet populair zijn..Ik bedoel.. Ik ben juist gestopt met acteren omdat ik met rust wou gelaten worden."
".. Dan had je beter niet hier gekomen."
"Maar als je gelukt hebt, haat misschien iedereen hier je serie."zegt Maggie.
"Right.."Robin rolt met haar ogen. "Hoeveel mappen heb je niet al met Bonnie's gezicht gezien?"
"Ah.. 20?"
"40."
"Zoveel?!"roep ik bijna uit.
"Kijk eens naast je."
Ik draai mijn hoofd en zie een map op een bank liggen.. met mijn gezicht erop.
"Yugh.."mompel ik.
"Waaw.. Een actrisse dat beroemdheid haat."zegt Maggie bewonderend en een flits verblind mij.
"Mag!"doet Robin afkeurend.
"Sorry kon het niet laten."
Ik knipper met mijn ogen en zie Maggie een fotoapparaat wegruimen.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen