Hoofdstuk 3
Enjoy(flower)
Hermione
Stilletjes liep ik weer terug naar de kassa waar iedereen stond. Ze waren allemaal in gesprek. Ik liep naar Luna toe. We waren net aan het kletsen over school toen ik voelde dat iedereen naar me keek. 'Heeft hij je uitgescholden?' vroeg Ron spottend. 'Nee Ron! We waren... Nouja... Beleefd tegen elkaar. Hij heeft me niks gedaan en ik heb zijn neus ook niet nog een keer gebroken!' zei ik een beetje verontwaardigt. Iedereen lachtte. 'Nou nu we dicht zijn en die griezel weg is...' Begon George. 'FEESTEN!!' riepen Frd en George blij. De rest van de avond was erg gezellig. Ron ston in de keuken en was alleen maar aan het eten. Ik merkte dat Luna en George het wel heel gezellig hadden met elkaar. Ik glimlachte bij het idee dat ze misschien meer dan vrienden konden worden. Ik zag ook dat Ginny en Neville ook de hele tijd bij elkaar waren. Ik liep naar Fred. 'Voel jij je ook buitengesloten?' grapte Fred. Ik lachte. 'Aan Ron heb je ook niet veel. Die heeft zijn gezelschap al gevonden bij de pudding.' zei ik terwijl ik naar Ron in de keuken knikte. Fred lachte. 'Heb je zin in school?' vroeg hij me. Ik dacht er even over na. Ik vond leren leuk maar met de nieuwe hoofdmeester. 'Niet echt.' besloot ik. 'Jij was toch altijd de studie nerd?' vroeg Fred verbaasd om mijn antwoord. 'Leren + You-Know-Who - Harry. Als je ook maar een beetje kan rekenen zal je bedenken dat ik er gewoon helemaal geen zin in heb.' zei ik op mijn oude, slimme toontje. 'Ik hoorde dat er een nieuw onderdeel komt. Ik ben alleen de naam vergeten.' zei Fred. Ik knikte instemmend. 'The Magical Games. Ik hoorde dat het gevaarlijk zal zijn. En als You-Know-Who het organiseerd kunnen er best doden vallen.' zei ik. 'Laten we daar nog maar even niet aan denken.' zei Fred. Hij zette de muziek af. 'Iedereen naar bed! Morgen weer een drukke dag.' riep hij. En omdat Fred het zei, gingen we allemaal naar bed. Morgen spullen halen op Diagon Alley, jaa dat zal een hele drukke dag worden.
Er zijn nog geen reacties.