Hoofdstuk 2
Ik schrijf Hermione en Draco en MyLullabye Luna en George
Enjoy(flower)
Hermione
Ik liep een beetje doelloos rond in de winkel van Fred en George. Ron en ik hadden besloten vrienden te blijven. Er was iets verandert tussen ons. We hadden steeds ruzie. Ik geloofde steeds meer dat Harry ons bij elkaar hield. Helaas was Harry er niet meer. Zijn begrafenis was een paar weken geleden. Ginny was er kapot van geweest. Maar ze had mij in het geheim verteld dat ze iets voelde voor Neville. Wel mistte ze Harry nog elke dag. Ik was aangekomen bij de liefdesdrank toen ik Fred stem achter me hoorde. 'Boe.' zei hij serieus. Ik lachte. 'Ga je mee? De anderen komen zo ook.' Ik knikte en kletsend liepen we naar de kassa. Ik zag Luna staan en ik schoot op haar af. Ginny, Luna en ik waren echt beste vriendinnen geworden. Dat waren we al maar onze band is nog hechter. De winkel was al wat minder druk. Het was dan ook bijna sluitingstijd. Nog een kwartiertje en we zouden lekker kunnen chillen. 'Goed dus iedereen, vandaag was het een drukke dag! Fijn dat jullie allemaal wilden komen helpen en dalijk...' George stopte midden in zijn zin. Iedereen draaide zich om en daar stond de persoon die we allemaal haten. 'Ik ben nu een gewone klant. Ik kom gewoon wat Duistergruis kopen.' zei Draco verontschuldigend. Niemand maakte aanstalten hem te helpen. Ik zuchtte en wenkte hem. Ik liep naar het achterste hoekje van de winkel waar het duistergruis in grote potten stond. Draco verscheen achter mij. 'hoeveel moet je hebben?' vroeg ik terwijl ik langs de rekken liep. '200 gram.' zei draco. Ik pakte een pot van 200 gram en gaf het aan hem. 'kom maar ik reken hem wel af.' zei ik. Ik liep naar de kassa. 'Aardig dat je me helpt.' zei Draco terwijl hij weer met me meeliep. 'Klantenservice.' zei ik droog. Draco grinnikte. 'zin in school?' vroeg ik hem terwijl ik de pot afwoog. 'You-Know-Who gaat het me heel moeilijk maken dit jaar.' zuchtte draco. 'oh?' ik keek hem verbaasd aan. 'Mijn ouders zijn overgestapt naar de goede kant. Ze zitten in de Azkaban en ik ben hun zoon. Wat denk je dat You-Know-Who gaat doen?' zei draco. We keken elkaar even aan. Ik bedacht me dat hij hele mooie ogen had. 'Sorry dat ik het vroeg.' zei ik zacht. 'Geen zorgen. Mensen zijn nieuwsgierig.' Ik glimlachte. '9 galjoenen en 15 sikkels alsjeblieft.' zei ik glimlachend. Hij gaf me het geld. 'Prettige dag verder.' zei ik neutraal. 'Doei.' zei Draco en hij verliet de winkel. Ik zuchtte. Dit jaar zal ook niet makkelijk worden voor mij.
Er zijn nog geen reacties.