Foto bij New life's starting

Ik was zo inspiratieloos! Sorry!
Ik ben eigenlijk alleen goed in drama schrijven. Drama komt ook zeker.. Alleen het duurt even ^^

Kudooo?







Ik fiets op een langzaam tempo naar school. Ugh, school. Wat leren we nou precies? Alsof ik de inhoud van een pot pindakaas elke dag bereken als ik mijn brood smeer, of alsof ik ooit duits ga praten. Als een Duitser me niet verstaat gaat ie maar Engels praten. Ik zucht, en fiets langzaam door. Er valt een saaie motregen uit de grijze hemel, en ik ben ook de enige op straat. Ik moet als enige van de klas een pokke-end fietsen naar huis, wel 12 kilometer. Maarja, ik heb tenminste conditie. Als deze schooldag voorbij is, kan ik eindelijk lachen, dan ga ik shoppen, ga ik veranderen. Ik grijns bij de gedachte, wat zal de klas gek opkijken als ik als een mooi meisje binnen kom lopen.. Ik hoop dat Aímee mee wil, die heeft een leuke smaak qua kleding. Al moet ik niet teveel op haar lijken, ik moet een stoer, knap, individueel persoon zijn, en niet meer saaie, grijze Lynn. Ik fiets het schoolplein op, en zet mijn fiets in de fietsenstalling. Ik slenter de school in en wacht op de bel. Eindelijk, die gaat. Ik slof richting wiskunde. Wie verzint het, het eerste uur? Ik plof op een stoel, en Aímee komt binnenlopen, en gaat naast me zitten. Meteen moet ik weer lachen, haar vrolijke humeur steekt me aan. Ze gaat zitten. "Heee!" roept ze extra vrolijk uit, ze omhelst me, dat doen we altijd. "Hee!" glimlach ik. "Ga je mee shoppen vandaag?" vraag ik er snel achteraan. Ik kijk haar hoopvol aan. Ze kijkt bedenkelijk. "Ik heb vanmiddag bijles Frans, sorry!" antwoord ze spijtig. Ik hou mijn gezicht in de plooi, ookal baal ik ontzettend. "Oké, maakt niet uit!" glimlach ik. Mijn leraar wiskunde komt binnen, en zet meteen een lange aantekening op het bord. Ik zucht, en graai in mijn rommelige tas naar mijn wiskunde schrift.

De saaie schooldag vliegt voorbij.
Als ik om 14.10 eindelijk de zoemer hoor gaan, spring ik op, en loop ik in een snelle pas naar de kluisjes. Ik grijp mijn jas, en voel nog even naar mijn portemonnee. Ja, die zit er nog. Ik haal mijn fiets van het slot, en fiets de stad in. Ergens aan het begin zet ik mijn fiets neer. Het is druk in de stad, maar dat is altijd zo op woensdag. Ik blijf even staan. Waar wil ik eigenlijk mee beginnen? Kleding, make-up komt later wel. Maar waar? Ik moet niet in super goedkope kleding rondlopen, dan maak ik alsnog geen indruk. Ik bedenk me dat ik gewoon ga rondslenteren en vanzelf een goede winkel tegenkom. Ik ga dus maar wat rondslenteren, en bekijk ondertussen mensen. Het valt me nu pas op dat echt iedereen anders is. Dikke mensen, dunne mensen, lange en korte. Blanke mensen, donkere mensen. Lang en kort haar, man en vrouw. En toch krijg ik het voor elkaar om niet op te vallen. Ik slenter verder, en verder, en ondertussen zoeken mijn ogen naar een goede winkel. "ESPRIT" zie ik met een groot uithangbord staan. Langzaam loop ik richting de winkel, en ik kijk naar binnen. De poppen in de etalage zijn mooi gekleed, alleen het ziet er nogal duur uit. Ik haal mijn schouders op, ik ga wel gewoon naar binnen. Ik snuffel wat tussen de kledingrekken, en mijn oog valt op een knalrode broek. Ik haal de haak van het rek, en kijk naar de maat. Geen idee welke maat ik heb eigenlijk, ik zoek op gevoel. Nouja, zou wel passen.
Ik gris nog wat dingen van het rek, en duik een pashokje in. Ik kom naar buiten lopen, en bekijk mezelf. Ik ben totaal anders.. Een knalrode broek met een blauw shirt die van de onderkant strak en zwart is, en van de bovenkant blauw en losjes. Ik glimlach, ik vind het niet slecht! Ik bekijk de prijzen, zo duur is het niet eens! Ik verwissel mijn kleding weer voor mijn muizenkleding, zoals ik het maar noem, loop naar de kassa, en reken af.
Ik loop nog even verder door de stad, en duik de Hema in. Daar hebben ze vast wel wat goede make-up. Na een tijdje zoeken vind ik een mooie mascara en een goede eye-liner. Maar, dat is niet genoeg.. Ik ga tussen de haarverf snuffelen. Wat valt echt op? En dan zie ik dat plaatje weer voor me, van Ariana Grande.. Dat knalrode haar van haar, dat vind ik zo mooi.. En het valt op, wie dat durft, is echt een dare-bitch.
Ik neem een besluit..

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen