1: First time to school...
[face=arial][/face]Rustig liep ik langs straat op weg naar het station. Vandaag ging ik naar een nieuwe school. Op mijn vorige school werd ik gepest. Ik liep de trap op naar het perron en zette mij op een bankje. Ik was de enigste op het perron. Na 2 minuten wachten kwam de trein aan. Het was niet moeilijk op een plaats te vinden aangezien de trein helemaal niet vol zat. Maar ja, wie neemt er nu ook om 6 uur de trein naar school? Ik nam mijn ipod uit mijn rugzak, stak mijn oortjes in en zette wat muziek op. Al gauw kwam de conducteur langs. Ik haalde mijn abbonement boven en toonde het hem. In Gent stapte ik af en ging onmiddellijk naar het perron voor mijn volgende trein. Ik snapte niet waarom mijn moeder mij niet naar Gent naar school liet gaan en mij naar Eeklo stuurde. "De trein naar Eeklo van 6:38 heeft ruim 5 minuten vertraging", riep de omroepster af. "Joepie", dacht ik bij mijzelf," nog 5 minuten langer in de kou zitten." Ik zette mijn kap op en dook weg in mijn sjaal voor de wind. De wind van een doorrijdende trein sneed in mijn gezicht. Mijn handen zagen blauw van de kou en mijn neus deed pijn. Ik keek rond en merkte nu pas op dat ik de enigste was op dit perron. Ik verveelde mij en voelde mij eenzaam. De tijd ging heel traag maar uiteindelijk kwam de trein toch aan. Ik stapte op en zocht een plaatsje. Op deze trein zaten al wat meer mensen dan op de vorige trein waar ik op zat. Opeens voelde ik mijn gsm in mijn broekzak trillen. Ik had een berichtje van mijn zus. Ze wenste mij succes op mijn nieuwe school. Ik stuurde terug dat ze bedankt was. Toen de trein in Eeklo aankwam, stapte ik af en zocht mijn weg naar de trap.
Er zijn nog geen reacties.