Welcome home, Soldier. - Liam Payne
LISTEN TO THIS SONG?
Liam Payne is een 24 jarige militair in de U.S. Army. Hij keert onverwachts terug naar huis na een uitzending van 7 maanden naar Afghanistan. Zijn hele familie weet ervan behalve Lucy, zijn 19 jarige zusje, wie hij zal verrassen met onverwachts bezoekje nadat hij in die 7 maanden niets van zich heeft laten horen..
Liam Payne is een 24 jarige militair in de U.S. Army. Hij keert onverwachts terug naar huis na een uitzending van 7 maanden naar Afghanistan. Zijn hele familie weet ervan behalve Lucy, zijn 19 jarige zusje, wie hij zal verrassen met onverwachts bezoekje nadat hij in die 7 maanden niets van zich heeft laten horen..
Aaron komt met een draaiende videocamera en een envelop in zijn handen de woonkamer binnen gelopen en hij kijkt glimlachend naar Lucy.
‘Kijk eens Lu,’ zegt Aaron en hij loopt naar Lucy toe. Lucy kijkt op van haar boek. Zodra ze de witte envelop in Aarons hand ziet gooit ze haar boek naast zich op de bank, springt ze op van de bank en rent ze naar Aaron toe om de envelop uit zijn hand te trekken. Aaron echter, houdt de envelop boven zijn hoofd en houdt lachend de camera op zijn vriendin gericht.
‘Geef mij die brief Aaron!’ gilt Lucy en ze probeert bij de envelop in Aarons hand te komen door omhoog te springen. Aaron schudt zijn hoofd, kijkt Lucy aan en houdt de envelop stevig vast. Lucy kijkt haar beste vriend met een pruillip aan en slaat haar armen over elkaar heen, dan loopt ze naar de bank toe en gaat ze in een kleermakerszit zitten.
Aaron glimlacht en gaat naast haar zitten, hij overhandigt haar de envelop en Lucy grist hem uit zijn handen. Lucy scheurt de envelop open en haalt de rode opgevouwen brief uit de envelop. Het nette, krullende handschrift van haar broer doet Lucy glimlachen. Haar ogen glijden langs de woorden en de tranen wellen op in haar ogen.
‘Wat schrijft hij?’ vraagt Aaron zachtjes terwijl hij de camera op Lucy gericht houdt. Met zachte snikken die uit haar mond komen kijkt Lucy op naar Aaron. Een enkele traan rolt over haar wang en valt op het papier.
‘Er staat dat het goed met hem gaat, verder niets,’ antwoordt Lucy en ze veegt met de mouw van haar sweater de tranen onder haar ogen vandaan. Aaron pakt de brief uit haar handen en leest hem door, dan kijkt hij naar Lucy die intussen in tranen is uitgebarsten, en medelijden overspoelt zijn lichaam.
Zeven maanden geleden is Liam uitgezonden naar Afghanistan en al die tijd heeft Lucy niets van hem gehoord, niets. En nu krijgt ze een brief, hoewel, een brief mag het eigenlijk niet heten omdat de inhoud niet meer is dan dit;
Lieve Lu,
Met mij gaat alles goed.
Liefs,
Liam
Met mij gaat alles goed.
Liefs,
Liam
Lucy pakt de brief uit Aarons handen, maakt een prop van het papier en gooit het in de brandende openhaard. De vlammen dansen en het rode papier krult op en verandert langzaam in as als het vuur het papier opschrokt. Aaron legt de camera op de salontafel voor de bank neer en slaat een arm om Lucy heen, die zich vervolgens aan hem vastklampt.
‘Ik snap het niet, Aaron. Waarom heeft hij niet op mijn brieven gereageerd, elke dag schreef ik naar hem en ik kreeg geen antwoord terug. En nu krijg ik zoiets nutteloos, ik begrijp het echt niet,’ zegt Lucy met een gebroken stem. Aaron strijkt zachtjes met zijn vingers door Lucy’s bruine lokken en drukt een kus op haar voorhoofd. Haar tranen zijn ondertussen gestopt met rollen en de zachte snikken stoppen ook langzaam.
Enige tijd blijft het tweetal in deze positie zitten op de bank, comfortabel en dicht tegen elkaar aan. Lucy heeft haar ogen gesloten en ze leunt vermoeid tegen Aaron aan, die met zijn hand over haar arm aait.
‘I’m coming home, to where my heart has always been. Where all the pass times made me who I am. Well I’m coming home, to see you again. To look in your eyes, and find no words that take praise of seeing your face. I’m coming home,’ zingt een wel heel verdomd bekende stem vanachter de bank. Lucy komt overeind en draait zich om. In zijn militairenoutfit en met zijn pet op zijn hoofd en zijn tas die over zijn schouder hangt, staat Liam in de deuropening. Lucy weet niet hoe snel ze uit Aarons omhelzing moet kruipen en naar Liam toe moet rennen. Liam laat zijn tas op de grond vallen en opent zijn armen. Lucy vliegt haar broer in de armen, slaat haar benen om zijn middel en wikkelt haar armen om zijn nek. Liam slaat zijn armen om Lucy heen en legt zijn kin op haar schouder terwijl de tranen over zijn wangen rollen.
Aaron staat glimlachend op van de bank, pakt de camera van de salontafel af en houdt hem op het tweetal gericht. Liam houdt Lucy nog steeds stevig vast en sluit zijn ogen waardoor de tranen uit zijn ooghoeken rollen.
‘Het spijt me dat ik je niet terugschreef,’ zegt Liam zachtjes in Lucy’s oor. Lucy kijkt haar broer aan en veegt voorzichtig de tranen van zijn wangen af met de mouw van haar sweater. Ze maakt een sussend geluid en legt haar hoofd weer op zijn schouder neer.
‘Ik heb je gemist,’ zegt Lucy. Liam glimlacht door zijn tranen heen en knikt, hij drukt een kus op Lucy’s schouder en fluistert iets in haar oor. Lucy kijkt hem met grote ogen aan en schudt ongelovig haar hoofd.
‘Meen je dat?’ vraagt Lucy. Liam knikt en drukt een kus op haar wang. Lucy laat zich van haar broer afglijden en glimlacht, dan draait ze zich om naar Aaron die nog altijd met de camera naar hen toe gericht staat en ze loopt naar hem toe.
‘Bedankt,’ fluistert Lucy en ze slaat haar armen om haar beste vriend heen. Aaron slaat zijn armen om haar middel heen en knikt glimlachend.
‘Maar voor hoelang blijf je?’ vraagt Lucy met trillende stem en ze kijkt haar broer vragend aan als ze Aaron weer heeft losgelaten. Liam haalt zijn schouders op en kijkt haar glimlachend aan terwijl hij zijn hand door zijn korte haren haalt.
‘Zo lang als het nodig is om mijn verloren tijd met jou te kunnen inhalen,’ zegt Liam met een knipoog. Lucy kijkt haar broer met een grote glimlach aan en geeft hem nogmaals een liefdevolle knuffel.
‘Welcome home, Soldier,’ zegt Lucy en ze drukt een kus op Liams wang.
Reageer (2)
awh, deze is zo lief en verdrietig x
1 decennium geledenAaawh, sooo cute <3
1 decennium geledenEcht, zo lief <3
I want moree!
Maybe one about Niall?