Dance! - part 2
2. ik ben vandaag jarig *blijheid*
3. dit hoofdstuk is speciaal voor axelle, mijn enige en beste abo
‘Pap, ik moet nu echt gaan.’ Zei ik en gaf hem een laatste knuffel en stapte op de trein richting Londen. Ik ging er les volgen in een kunst academie. Ik had een appartement gehuurd samen met een of andere Niall. Ik had hem nog nooit gezien, ik wist alleen dat hij uit Ierland komt. Ik stopte mijn oortjes in mijn oren en luisterde naar de muziek.
Na een uurtje reizen was ik aangekomen. Ik gaf het juiste adres aan de taxichauffeur en hij begon te rijden. Na een kwartier stopte hij voor het appartement. Wow, leek zo groot vanaf buiten. Ik gaf hem snel het geld en pakte mijn koffers uit de koffer. Ik sleepte ze achter mij aan naar binnen. Ja, een lift. Defect. Ik zuchtte diep en besloot om in 2 keer naar boven te gaan. We zaten immers op de 2de verdieping. Uiteindelijk aangekomen belde ik aan en Niall deed open. ‘Hye, ik ben Liam.’ Stelde ik mezelf voor. ‘Niall.’ Zei hij en hielp de koffers naar binnen dragen. ‘Je bent wel laat.’ Merkte hij op. ‘Hoezo?’ ‘Binnen een half uur moeten we op school zijn voor de battle.’ ‘Hoelang duurt het voor je daar bent?’ ’15 minuutjes wandelen, maar als jij een auto hebt 5 minuten.’ Ik grinnikte even om zijn opmerking. ‘Die heb ik niet. Dan ga ik mij maar snel even klaarmaken.’ Zei ik en stond op, richting mijn kamer. Ik deed niets speciaal aan, ik friste mij even op en de rest van de tijd gebruikte ik om uit te pakken. ‘Ben je klaar?’ Riep Niall. ‘Ja, Ik ga nog even mijn jas nemen.’ Zei ik en stond al op de gang. Op de wandeling praatte we over koetjes en kalfjes, familie en vrienden… We kwamen juist binnen toen de lichten uitgingen. ‘En nu, de titelverdedigers, geef ze een groot applaus. 4LD!’ Zei de presentator. Ik hoorde Niall langs mij zuchten. ‘Waarom zucht je?’ ‘Die klas meent zich veel. Ze kunnen misschien goed dansen, ze zijn misschien slim en zien er goed uit. Maar denken dat ze alles zijn. Vooral die Annelies, ik ken haar niet persoonlijk maar ze lijkt mij arrogant.’ Zei Niall en concentreerde zich verder op het optreden. Dat ziet er echt cool uit, zo lichtgevende handen. Lachte Annelies nu net naar mij? Ze keek al snel de andere kant op waar ik een groepje jongens zag staan die naar haar wuifden. Wow, ze deed een flik, zij is echt goed. How, wacht. Zo mag ik niet denken, ik moet ook kijken naar de anderen. Ik keek terug naar het optreden in het geheel. Nadat ze afgingen waren er nog 9 andere klassen geweest, en volgens mij was wel duidelijk wie ging winnen. ‘Mag ik nu 4MG, 4MC en 4LD op het podium?’ Vroeg de presentator. Ze stonden allemaal op het podium in hun groep en hadden elkaar goed vast. ‘Op de 3de plaats… 4MG.’ Zei hij en ze kregen hun beker. ‘En nu, het moment waar we allemaal op hebben gewacht, blijft 4LD de winnaar of worden ze verslagen door 4MC?’ Het was doodstil in de zaal. ‘De winnaar, van de battle 2012 is… 4…. LD.’ Annelies vloog in Axelle haar armen en daarna knuffelde ze de rest van de klas plat. ‘Het is niet dat ze de nobelprijs hebben gewonnen ofzo.’ Mompelde ik. ‘Nee dat niet, maar ze mogen wel met hun hele klas op stage gaan naar spanje. Samen met de klassen van zang en instrument die de battle winnen.’ Legde Niall uit. Ondertussen stond de dansvloer al aardig vol en Niall was al verdwenen in de mensenmassa. Ik besloot maar om iets te drinken gaan halen, anders stond ik hier toch maar wat alleen te staan. ‘Een cola graag.’ Zei ik tegen de barman. Hij gaf me mijn bestelling en ik betaalde. Ik botste gewoon tegen Annelies op. Wat zag ze er leuk uit.
http://www.polyvore.com/dans_annelies/set?id=51062200
Schattig, maar die vans maakte het toch weer stoer. Ik verwachte een uitbrander te krijgen want Niall zei dat ze arrogant was. Maar in de plaats van een preek te krijgen kreeg ik een vriendelijke: ‘Hye, ben je nieuw hier?’ ‘Ja.’ Stamelde ik. ‘Wat is je naam?’ Vroeg ze. ‘Liam. Die van jou?’ Vroeg ik maar, anders kwam ik zo stalkerig over. ‘Annelies, maar noem me gerust Anne, Annelies is zo een lange naam.’ Zei ze met een pruillipje. ‘Wil je dansen?’ Vroeg ze. Ik aarzelde even maar volgde haar richting de dansvloer. Ze danste mee op de maat en ik volgde haar voorbeeld. ‘Waarom ben je eigenlijk niet bij je vrienden?’ Vroeg ik om de stilte te verbreken. ‘Axelle is haar aan het amuseren met Louis.’ En ze keek lachend richting hun. Ze stonden daar uitgebreid te zoenen. ‘En Zayn heeft gedronken en ik blijf dan beter uit zijn buurt.’ ‘Waarom?’ Onderbrak ik haar. Ze beet even op haar lip. ‘Een jaar geleden waren wij een stel, ik heb hem gedumpt en hij heeft nog steeds gevoelens voor mij, ook al zijn we nog steeds goede vrienden. En ja, als hij gedronken heeft blijf ik beter uit zijn buurt. Snap je?’ Ik knikte en wreef even over haar rug. Er kwam een schuifel nummer en voor ik het wist was ze weggetrokken door Zayn.
Reageer (4)
Oei oei, watch out for Zaynie! ik weet niet wanneer je jarig was, maar nog een gelukkige verjaardag ! xx
1 decennium geledenheey ik ben heel erg laat!! maar ik zeg t tog: GEFELICITEERD!!!
1 decennium geledenAslnog gefeliciteerd! Xxx
1 decennium geleden*voelt zich speciaal (; *
1 decennium geledenLeuk, snel verder xx