Five.
a drastic change
Mijn hoofd word vannacht afgehakt door Chocojunk
Tamar POV
Ginny kijkt je tevreden aan. 'Tamar, hij sprak tegen je! Hij leek oprecht geinteresseerd in je vakantie, Tam! En je zag er super uit, heel zelfverzekerd ;]' Je zucht en spontaan overvalt je de neiging om te fluiten. Je slaat je arm om Ginny's schouder, en fluitend lopen jullie naar de toren, waar jullie warme bedden zullen wachten, na veel vakantieuitwisselings-verhalen, gelach, gekibbel en waarschijnlijk een potje toverschaak met Marcel. Je verheugt je erg op morgen. Kruidenkunde met Carlo! Je belooft jezelf morgen de nieuwe mascara op te doen, die je van je dreuzelvriendin Anna hebt gekregen. Je geniet al bij het vooruitzicht om met Carlo in een lokaal te werken, laat staan tegen hem te Zwerkballen! De selecties komen eraan, en de 3e-jaars mogen meedoen! Je hebt supergoed geoefend deze vakantie, en je hoopt op een plaats als zoeker in het team van Griffoendor. Carlo doet namelijk weer selectie voor zoeker, en als jullie het beide worden, mag je tegen hem.. Je verheugt je er nu al op.
Carlo POV
In de leerlingenkamer van Huffelpuf is het net zo saai als in de coupe vanochtend. Niemand wil een spelletje knalpoker doen, zelfs Jeffrey niet, en iedereen hangt suf rond. Je gedachten gaan naar de andere afdelingen. Wat zouden de Zwadderaars aan het doen zijn? Vast nieuwe manieren om eerstjaars te pesten uitvinden. Ravenklauwen? Misschien knalpoker, of duelleren oefenen? En de Griffoendors, waaronder Tamar? Die zijn vast aan het lachen, kletsen, toverschaken, tovenaarskaarten aan het ruilen, Smekkies in alle Smaken aan het eten.. In ieder geval lol maken. Je besluit een bad te gaan nemen in de badkamer. Je staat op uit je stoel, pakt je spullen en gaat op pad. Ongeveer halverwege de weg, wacht je echter een onplezierige ontmoeting...
Draco POV
Je loopt door de gang op de 2e verdieping, piekerend over Tamar. Je besluit om totaal te veranderen. Vanaf nu ben je niet meer Draco Malfidus-de pestkop, maar Draco Malfidus-de romantische vriend. Je gaat cadeautjes sturen, anonieme liefdesbrieven met gedichten en mooie teksten.. Je schrikt op uit je gedachten doordat iemand je tegemoet komt. Het is Carlo. Je voelt je innerlijke woede als een wild beest opkomen, maar je negeert het. 'Hallo Carlo, waar ga je heen?' groet je. Carlo, verbluft door je plotselinge vriendelijkheid, antwoord: 'Eh.. Hoi Draco? Naar de badkamer, de Huffelpufs zijn namelijk een beetje saai.' Je lacht, en vertelt Carlo wat Zwadderaars zoal doen. (eerstejaars pesten, fopspullen sorteren.. en nog meer eerstejaars pesten) en vraagt hem of hij zin heeft in een potje toverschaak als hij klaar is in de badkamer. 'Eh.. Ja hoor, in de Grote Zaal?' antwoord Carlo, nog steeds verbluft. Je gaat akkoord en jullie spreken over een half uur af in de Grote Zaal. Je neemt afscheid van Carlo, en loopt terug naar de leerlingenkamer om je schaakbord te pakken. Je grinnikt. Best leuk dit.
Reageer (12)
Wuahah goed zo Draco if you want a girl get her.
1 decennium geledensnel verder
1 decennium geledenxx