Foto bij Happy for so far..

Tosha heeft een normaal leven net als ieder ander 16 jarig meisje. Haar moeder heeft nieuwe plannen voor werk, waarschijnlijk naar het buitenland. Tosha haalt goede cijfers en vriendinnen. Maar er komt een dag wanneer dat ophoud..

"Opstaan Tosh! Je hebt nog 2 weken school!" roept mijn moeder van beneden. Ik knipper slaperig met mijn ogen en kijk op de wekker. 06:35. Ik val weer met mijn hoofd in mijn kussen en doe weer mijn ogen dicht. "Tosh! Sta nu eens op!" roept weer mijn moeder. Ik besluit om maar op te staan. Ik loop in mijn pyjama naar beneden en plof op de bank. Ik hoor mijn moeder tegen mijn broer, Drew aan het praten. Ik doe de tv aan en mijn moeder komt gelijk de kamer binnen lopen. 'Tosh, je weet dat je geen tv mag kijken voor ontbijt toch?'. Ik negeer mijn moeder en kijk verder. Ze loopt zuchtend weer terug en gaan verder praten met Drew. Als het al half 8 is besluit ik maar op te staan en wat eten de pakken. Het is niet veel maar ik neem een LIGA koekje om mijn maag een beetje te vullen. Als ik weer terug loop zit Drew op de bank tv te kijken, ik wil er wat van zeggen maar ik heb geen puf voor en ik ga maar op de stoel zitten. "Ik ga hoor kids!" 'Bye!'roepen Drew en ik tegelijk, maar ze is al de deur uit. Ik schrik als ik op de klok kijk, ik spring van de stoel af en ik ren naar boven om me om te kleden. Als ik klaar ben staat Rachel al voor de deur om me op te halen. We hebben proefwerkweek dus ik hoef niet veel boeken mee. We moeten met de bus naar school dus we moeten wachten bij het bushokje. Het begint langzaam te regenen dus we gaan eronder staan. Uiteindelijk komt de bus eraan en we gaan snel naar binnen. Als we op school zijn beginnen we gelijk met het Economie proefwerk. In de pauze komen Fleur en Daphne aanlopen, 2 meisjes van de andere klas waar we ook veel mee omgaan. Daphne gooit altijd haar brood weg omdat ze wil afvallen terwijl ze eigenlijk heel dun is. Ik kijk haar verdacht aan, gelukkig ziet ze het niet dus ik eet snel weer verder. Na de pauze hebben we nog Engels proefwerk en dan naar huis. We gaan nog snel langs de c1000 om wat eten te halen. Als ik thuis ben geef ik Rachel nog een knuffel en ik ga naar binnen. Mijn moeder zit blij op de bank, ik loop naar haar toe en vraag wat er is. "Ik heb goed nieuws, Tosha." Haar blik bevalt mij niet dus ik vraag gelijk: "Waar is Drew?" 'Uhm..Die is naar boven, maar ik moet je even spreken daarover." Ze staat op en slaat haar arm om mij heen en zegt: "We gaan verhuizen naar Holmes Chapel, Engeland." Alles is dood om mij heen. Ik hoor niks meer, ik wil eigenlijk ook niks meer horen behalve; Grapje. Ik kom weer bij en loop verder. Mijn moeder blijft staan en voelt zich duidelijk ongemakkelijk. 'Wanneer?' vraag ik. "Over 3 weken" zegt mijn moeder stil. Ik kijk met grote ogen naar haar toe en ik voel tranen in mijn ogen komen. Ik weet niet wat ik moet doen dus ik ren maar naar boven. Als ik boven ben klop ik op de deur van Drew's slaapkamer. Ik hoor niks. Ik duw de klink naar beneden maar hij zit op slot. Ik voel een traan over mijn wang en ik loop machteloos naar mijn kamer.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen