Living forever 11.4
Maar ik had buiten Max gerekend. Vlak voordat de wolf zijn kaken om mijn hoofd zou plaatsen hoorde ik een korte jank en voelde ik de warme adem niet meer in mijn gezicht. Ik opende mijn ogen en zag nog net hoe de wolf neer smakte. Ik draaide me om en zag Max kort naar me knikken en toen naar Siva lopen. Ik slikte even en keek naar de wolf. Zijn lichaam begon onnatuurlijke vormen aan te nemen. Zijn huid leek te klein te worden, zijn boten braken en zijn haren vielen uit. Het beest jankte en krijste en langzaam, heel langzaam, vormde deze schreeuw zich om in de brul van een man.
Ik draaide me weg van Jay.Ik begreep nu waarom ik Jay nog nooit als wolf had mogen zien. Hij was angstopwekkend als wolf, maar de verandering van wolf naar mens brak mijn hart.
Ik keek naar Max en Siva in de hoop de afschuwelijke schreeuw van Jay buiten te sluiten. Ik wilde hem zo graag helpen, maar de blik van Max vertelde me dat ik niets voor hem doen kon.
Siva lag nog altijd op de grond, maar Max had zijn keel en de ergste wonden genezen. Max liep nu naar het meer om Siva's arm te zoeken. Ik hinkte naar Siva, maar die schudde zijn hoofd.
'Beter niet Nath,' zei hij verontschuldigend. Even later vond Max Siva's arm en stak die brand. Meteen schoot er uit de stomp van Siva een steekvlam en hij schreeuwde het uit van de pijn. De tranen liepen over mijn wangen terwijl ik mijn vrienden zo zag lijden.
Max liep naar me toe en genas mijn been.
'Ik ga heilig water halen,' mompelde hij. Ik knikte en zakte neer. De tranen bleven over mijn wangen stromen, terwijl Max wegliep. Langzaam stopte de schreeuw van Jay en Siva was buitenbewust zijn geraakt.
'Nathan?' vroeg Jay zwakjes. Ik wilde opstaan, ik wilde naar hem toe gaan en hem helpen, maar het enige wat ik kon was blijven zitten en huilen. Jay kroop naar me toe, trillend en met zijn gezicht nog altijd verrekt van de pijn.'Nath, wat heb ik gedaan?'' Ik keek hem aan, hij veegde de tranen van mijn wang. 'Wat heb ik..?' Hij keek geschrokken naar Siva.
'Ik weet niet wat er gebeurd is,' fluisterde ik zachtjes. 'Je was een wolf en Siva lag op de grond toen we jullie vonden.' Jay keek me verschrikt aan. 'Hoe kan dit Jay?' vroeg ik zachtjes. 'Hoe kan dit, het is niet eens volle maan.' Hij keek me niet aan.
'Ik werd gewoon zo boos,' fluisterde hij. 'Ik... ik weet niet waarom.' Vanuit ons huis klonk ineens een keiharde schreeuw.
'Max,' fluisterde ik zachtjes. 'Hij moet de zwarte magie uit zijn ziel branden.' Jay kromp in elkaar.
'Het spijt me zo,' fluisterde hij zachtjes.
'Ik dacht werkelijk dat het me zou vermoorden,' fluisterde ik zachtjes. Jay kromp weer inelkaar. 'Het beest zou me vermoord hebben, Jay.' Ik keek hem scherp aan. 'Ik ken je al 100 jaar. Jij was dat niet.'
'Het is een deel van me,' zei Jay. 'Er was een tijd dat ik gelukkiger was als wolf dan als mens.' Ik keek hem verbaasd aan. 'Het is een lichaam een geest dat anders met pijn en gevoelens om gaat. Soms heb ik helemaal geen gevoelens of metale pijn als ik wolf ben. Het voelde toendertijd behoorlijk goed.'
'Hoe erg was je leven als mens toen?' vroeg ik verbijsterd.
'Ik zou willen zeggen een hel, een ramp, verschikkelijk,' zei Jay. 'Maar dan zou ik liegen, want het was veel erger.' Hij was even stil. 'Ik was verliefd op een meisje. Zij ook op mij.' Ik keek hem verbaasd aan. 'Haar vader vond me niet goed genoeg. Ik was maar een arme sloeber. Dat had hij me beter niet kunnen vertellen.'
'Je werd boos?' vroeg ik verbaasd.
'Nee, hij kwam het me vertellen tijdens volle maan,' zei hij. 'Hij nam Rochelle mee en legde een mes op haar keel en vertelde me dat hij mijn dochter liever dood zag dan bij mij.' Tranen liepen over zijn wangen. 'Ik weet niet of uit woede of door volle maan kwam, maar ik veranderde.' Hij begon te trillen en uit zijn keel kwammen snikken. 'Toen ik terug veranderde was haar vader dood, Rochelle leefde nog, maar ze was al snel... O God wat heb ik gedaan?' Hij barste nu echt in tranen uit en leunde op mijn schouder. Zo zat ik nog altijd toen Max terug kwam met kleding voor de naakte Jay.
Het is weer donderdag en dat betekend: een nieuw hoofdstukje!!!! en een filpje er bij. Vind het zulke leuke nummers!! I you Abootjes
Reageer (1)
ik wist niet dat je liedjes erbij kon toevoegen. AWESOME! jij bent echt in een romantische bui dat kun je lezen!
1 decennium geleden