Foto bij De 100e Hongerspelen - 32

“Ik wou het niet, Katniss”, fluisterde Adriënne. “Echt, ik zweer het. Mijn vader dwingt me ertoe. Ik haat die Spelen.”
“Kinderen, Adriënne”, schoot Katniss uit. “Zeven jaar! Hoe kan je een kind van zeven nu laten meedoen?”
“Het spijt me”, fluisterde Adriënne.


“Je bent de dochter van de president, je bent één van de spelmakers, je had het moeten voorkomen!”
“Dat heb ik geprobeerd”, zei Adriënne. “Echt, Katniss, je moet me geloven”, smeekte ze. “De meeste andere spelmakers zijn er ook tegen. We hebben moeten vechten om die leeftijd omhoog te halen, mijn vader eiste eerst dat kinderen vanaf vier jaar zouden meedoen. Het kan hem niet schelen of het spectaculair is of niet, hij wil gewoon de districten laten afzien. Hij wou eerst ook vrijwilligers verbieden dit jaar. En hij wou niet Ian in de Spelen, maar je dochter, Glafira. Ik zweer je, we hebben moeten vechten om alles te krijgen zoals het nu is. We hebben echt ons best gedaan.”
“Ik geloof haar”, zei Vania zacht. Katniss keerde Adriënne echter letterlijk de rug toe.
“Katniss, ik, alsjeblieft, je bent de enige die ik nog heb, de enige die ik nog kan vertrouwen”, smeekte Adriënne.
“Als er iets is dat ik heb geleerd uit de Hongerspelen is het wel dat spelmakers niet te vertrouwen zijn. Je schreef dat je een kans wilde om het uit te leggen, die heb je gekregen, nu wil ik dat je gaat”, zei Katniss ijzig, zonder nog naar Adriënne te kijken. Adriënne kreeg tranen in haar ogen. Langzaam draaide ze zich om en reed weg.

***


“Hé, Rue”, Vania liep de kamer van het meisje in.
“Vania?”, vroeg Rue zacht.
“Ja, ik ben het”, glimlachte Vania. “Hoe gaat het met je?”
“Mijn arm doet nog steeds pijn”, zei Rue. “En ik kan hem niet bewegen, ze hebben er zo’n gek ding rond gedaan.”
“Dat gekke ding noemen ze een gips”, Carsta kwam de kamer in. “Het mag er morgen al af.”
“Maar waarom zit het er rond?”, vroeg Rue.
“Omdat je je arm even niet mag bewegen”, legde Carsta uit. “Er zit een barstje in je bot.”
“Oh”, zei Rue verbaasd.
“Het komt goed”, beloofde Vania haar. “Over een paar dagen voel je er niets meer van.”
“Vania”, Toista kwam de kamer in. “Katniss vraagt of je naar boven komt.”
“Oh, oké”, knikte Vania. “Tot morgen, Rue.”

Reageer (4)

  • Eef95

    Ik hoop dat Katniss niet boos blijft op Ariënne..

    1 decennium geleden
  • Louriox

    Katniss doet zo hard tegen Adriënne ;(

    1 decennium geleden
  • Aelin98

    kan er een barstje in je arm doordat je tegen een stoel viel? Tmoet een harde stoel geweest zijn :)

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    aaaaahw egt ze moete zich same tege de beroeps zette ter bescherming van rue

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen