Foto bij De 100e Hongerspelen - 31

“Hey mam, pap”, Ian en Vania gingen het appartement in.
“Hallo allebei. Hoe is het met Rue?”, vroeg Katniss meteen.
“Ze is geopereerd, ze kan niet meer trainen”, zei Vania.
“Euh, mam?”, vroeg Ian. “Adriënne is ons om raad komen vragen, of ze Rue moesten opereren of niet, en ze vroeg of ik je dit wou geven meteen als we boven waren, je moet het meteen lezen zei ze.” Ian gaf Katniss een opgevouwen stuk papier. Verbaasd las Katniss het.
“Ze wil me spreken, ze komt naar boven, ik moet een stoel in de gang zetten als ik haar niet wil spreken”, zei Katniss met een frons.
“Jij moet het weten, Katniss”, vond Peeta.
“Nou, als jullie het niet erg vinden… Ik wil haar een kans geven om uit te leggen waarom ze bij de spelmakers zit.”
“Van mij mag ze komen”, zei Vania kalm. Iedereen knikte instemmend. “Ik heb wel beloofd dat ik straks nog even langs Rue ga.”
“Geen probleem”, glimlachte Katniss.

***


Alle tributen waren naar boven, en de spelmakers en trainers waren ook niet meer te zien. Adriënne reed met haar rolstoel naar de liften, en drukte aarzelend op het knopje van district twaalf. Ze hoopte maar dat Katniss haar wilde ontvangen en niet al te kwaad was omdat ze nu een van de spelmakers was. Tot haar opluchting stond er geen stoel in het gangetje waar de lift uitkwam. Ze ging verder naar de woonkamer, waar iedereen in het salon zat.
“Katniss?”, vroeg ze aarzelend. Katniss keek om.
“Adriënne”, knikte ze koeltjes.
“Ik, euh, nou ja, ik dacht, misschien moeten we even praten”, zei Adriënne.
“Dat had ik begrepen, ja.”
“Ben je kwaad op me?” Adriënne keek Katniss angstig aan.
“Waarom, Adriënne?”, zuchtte Katniss. “Je bent één van degenen die mijn zoon gaan proberen vermoorden, hem en 23 anderen.”
“Ik wou het niet, Katniss”, fluisterde Adriënne. “Echt, ik zweer het. Mijn vader dwingt me ertoe. Ik haat die Spelen.”
“Kinderen, Adriënne”, schoot Katniss uit. “Zeven jaar! Hoe kan je een kind van zeven nu laten meedoen?”
“Het spijt me”, fluisterde Adriënne.

Reageer (3)

  • Eef95

    Ik snap wel dat Katniss kwaad is, maar het is echt niet Adriënnes schuld.

    1 decennium geleden
  • Louriox

    Het is niet Adriënnes schuld >;(

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    hey katniss ni te fars hè is ni fout van adriënne maar van der vader dus en jij hebt ook gestemd dus :P snel verder xD wwant dit is gewoon te spannend
    bah i hate clifhangers :P

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen