05
Hoihoi, hopelijk vinden jullie dit stukje leuk!
Veel lees plezier xxVenne
Ik zag een bom van mensen voor het roosterbord staan, waar altijd dingen op hangen. ‘Waarom staan daar zoveel mensen?’ vroeg ik aan Liset, die haar schouders ophaalde.
Precies op hetzelfde moment hoorde ik Hannah heel hard schreeuwen: ‘ZE HEEFT DE HOOFDROL!’ Ze draaide zich en toen ze ons zag staan rende ze meteen op ons af. ‘TESSA JE HEBT DE ROL VAN SANDY!’ ze sprong half op me om me te omhelzen en was enthousiast aan het gillen. ‘Echt waar? Woeehoee!’ we deden een soort van dansje totdat Milou aan kwam lopen. Ze ging meedansen. Na een tijdje stopte ze. ‘Waarom dansen we eigenlijk?’ vroeg Milou. Liset, Hannah en ik schoten in de lach. ‘Tessa heeft de rol van Sandy gekregen in de musical!’ legde Liset uit. Ook Milou begon helemaal te gillen en enthousiast te springen. ‘Ik zei toch dat je hem zou krijgen!’
Ik liep naar het bord toe, om te kijken wie de andere rollen hadden gekregen. Oh my Harry Louis! Louis had de rol van Danny gekregen! Dat betekende dus dat wij samen de hoofdrol speelden. Ik bedacht in mijn hoofd hoe het zou gaan, we zouden samen moeten dansen, zingen, en natuurlijk de filmkus! Dit was echt een droom die uitkwam.
‘Hallo, aarde aan Tessa?’ Milou zwaaide met haar hand voor mijn ogen, ik keek haar vragend aan. ‘Ik vroeg je iets,’ zei ze, ‘ga je nog antwoord geven of niet?’
Vroeg ze iets? ‘Oh sorry, wat vroeg je?’ vragend keek ik haar aan. ‘Welk vak hebben we nu?’
Vroeg Milou. Ik dacht even na, volgens mij biologie, of aardrijkskunde? Ik wilde net gaan antwoorden maar Hannah was me voor. ‘We hebben eerst aardrijkskunde en daarna biologie.’
Ik was zo blij dat ik bij Milou en Hannah in de klas zat, maar volgend jaar zouden we waarschijnlijk niet alle lessen met elkaar hebben, ik vroeg me af hoe dat zou zijn. Meestal zaten we met z’n drieën achterin het lokaal, maar meestal vonden leraren ons te druk of te lacherig en dan werden we uit elkaar gehaald. Of dan moest een iemand helemaal vooraan gaan zitten naast een stom kind uit onze klas. Meestal was diegene Hannah, omdat ze echt overal om lacht. Nouja, dat doe ik ook, maar dan iets minder luidruchtig. En als Hannah lacht, lacht meteen de hele klas mee. De bel ging en we zeiden Liset en Nicole gedag, die niet bij ons in de klas zaten, en liepen naar het aardrijkskunde lokaal. Ik zag onze lerares een liedje zingen, okee ze was dus vrolijk. ‘Haha ze is vrolijk! Dat komt ook niet vaak voor.’ Zei Milou terwijl ze achteraan in de klas ging zitten, ik kwam naast haar zitten en Hannah kwam naast mij zitten. De les begon en het ging over allemaal saaie dingen die ik meteen alweer vergat. Terwijl we eigenlijk moesten kijken naar een saaie film, tekende ik hartjes met Louis en Tessa ernaast in mijn schrift. Milou tekende er onze hoofden bij en Hannah bedacht hoe onze kinderen eruit zagen. En zo werd mijn schrift elke week voller en voller, maar niet met aantekeningen over de les. We tekenden altijd rare poppetjes in de les. Vorig jaar had onze leraar van wiskunde onze schriften afgepakt en alle tekeningetjes ingescand en groot op het smartboard in de klas laten zien, gelukkig zaten er geen gemene tekeningen van stomme kinderen in. Die stonden in onze geschiedenis schriften.
Er zijn nog geen reacties.