True art is characterized by an irresistible urge in the creative artist.

Donderdag 26 november 2006


~ Mila Adams
‘Kom, dan zal ik jullie een verhaaltje voorlezen,’ glimlach ik. Het is geen echte glimlach, maar dat zien de kinderen niet. Ze hebben me geleerd op de cursus voor begeleiders dat je altijd vriendelijk en vrolijk moet zijn tegen de kinderen. Het is best vermoeiend, maar beter dan dat ik hier nu al weg moet.
Uit de kast pak ik een sprookjesboek. Ik ga op een stoel zitten, terwijl de kinderen in een kring om me heen komen zitten. Ik kijk de kring even rond en glimlach. Alle kinderen zitten gespannen te wachten. ‘Welk verhaaltje gaan we vandaag voorlezen?’ Gelijk beginnen ze van alles door elkaar te schreeuwen, wat me doet lachen. Na enkele minuten wordt het weer rustig en sla ik het boek open. ‘Sneeuwwitje en de zeven dwergen,’ lees ik de titel hardop voor. De kinderen kijken me met grote ogen aan. Ze hebben het sprookje al vaker gehoord, maar ze blijven het leuk vinden.
Dat is wat ik zo geweldig vind aan kinderen. Ze zijn zo zorgeloos en kinderlijk. Ze doen wat ze willen, hebben geen zorgen of lasten. Elke keer dat ze een verhaal horen interpreteren ze dat anders. Elke keer laten ze hun eigen fantasie erop werken die van dag tot dag verschilt.

Mijn toetsweek komt eraan :c
Dus ik heb nog 2 drukke weken en hoogstwaarschijnlijk bijna geen tijd om te posten. De stukjes zullen dus (nog) langzamer komen dan normaal, maar school gaat even voor want ik wil nog wel overgaan dit jaar!
<3

Reageer (6)

  • AlreadyGone

    Veel succes alvast met je toetsweek! (Y)
    En daarna snel verder! ;)
    x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen