Foto bij OO5 || The perfect guy - part 1

OO5
The perfect guy - part 1


Ik keek voor de derde keer in een minuut op mijn telefoon en zuchtte toen ik er geen nieuwe sms’jes waren.
Valerie keek me vanaf mijn bed aan. Ze trok haar wenkbrauwen op maar ze zei niets.
Ik zat op mijn bureaustoel achter mijn laptop en ik probeerde een verslag te maken, wat niet echt lukte. Ik had Sean ge-sms’t of we iets leuks zouden gaan doen, nu al bijna drie uur geleden. En ik had nog niets terug gevonden.
‘Hoe ging het eigenlijk met Matthew?’ vroeg Valerie.
Ik klapte mijn laptop dicht en draaide rond op mijn bureaustoel.
‘Wel goed’ zei ik.
‘Wel goed? Wat betekend wel goed?’ vroeg Valerie nieuwsgierig.
Ik haalde mijn schouders op. ‘We zijn labpartners.’
Valerie glimlachte. ‘Heb je het al aan Sean verteld?’
Ik schudde mijn hoofd. ‘Dat wilde ik vanavond doen, als we iets leuks zouden gaan doen.’
Ik pakte mijn telefoon weer en keek op het scherm. Geen nieuwe berichten.
Valerie rolde met haar ogen. ‘Hij sms’t wel. Hij is vast op voetbaltraining of zo.’
‘Nee’ zei ik. ‘Hij heeft geen training op dinsdag.’
Valerie lachte. ‘Hij is vast bezig met zijn verslag, net zoals jij zou moeten zijn.’
Ik zuchtte. ‘Jij hebt maar geluk dat je geen geschiedenis hebt.’
Op dat moment trilde mijn telefoon.
Zo snel als ik kon greep in naar mijn telefoon. Één nieuw bericht.
Ik opende het berichtje. Het was van Sean.

Hi Juul,
Zin om straks langs te komen?
8 uur?
X Sean


Ik keek met een grijns op naar Valerie. Ze lachte.
‘Wat heeft mister Perfect gestuurd?’
‘Hij vraagt of ik straks langs kom’ zei ik vrolijk terwijl ik het sms’je nog een keer overlas. ‘Om acht uur.’
‘Dan mag je wel eens gaan opschieten’ merkte Valerie op.
Ik keek naar de tijd. Het was al kwart voor acht. Ik sprong op van mijn bureaustoel. Naar Sean’s huis fietsen was zeker 20 minuten. Als ik nog op tijd wilde komen dan moest ik nu weg.
‘Val je moet weg. Ik moet gaan’ zei ik en ik liep naar de deur.
Valerie stond op van mijn bed en ging voor me staan.
‘In die kleren?’ Ze liet haar ogen kritisch over mijn lichaam glijden.
Ik keek zelf ook naar beneden om te zien wat ik aan had.
Een lichte spijkerbroek en een donkergrijze kasjmier shirtje. Ik had nog geen schoenen aan.
‘Vind je het gek dat je nog niet Sean’s vriendin bent. Deze kleding is super saai.’
Ik keek naar Valerie’s outfit. Vandaag droeg ze een strak lichtroze jurkje, een grijs vestje en grijze kousen die een tot een stukje onder haar jurkje kwamen waardoor er een stukje huid te zien was. Haar schoenen had ze uit getrokken.
‘Je moet me helpen’ zei ik.
Valerie glimlachte en klapte in haar handen. ‘Eindelijk mag ik je een make-over geven.’
Ze liep naar mijn kledingkast en trok die open. Ze liet haar ogen keurend over mijn kleding glijden. Ik zag haar vies kijken toen haar ogen over mijn All-Star collectie gingen.
‘Schiet nou op Val. Ik moet weg’ zei ik ongeduldig.
Valerie draaide zich naar me om. ‘Sms hem dat je later komt. Je bent nog steeds single dus je mag doen wat je wil.’
Ik zuchtte en ging op mijn bed zitten. Snel sms’te ik Sean dat ik later kwam.’
Ondertussen trok Valerie een voor een kledingstukken uit mijn kast. Ze mompelde ‘nee’ en gooide het kledingstuk naast zo’n beetje de helft van mijn kleding op de grond. Op mijn bed maakte ze een stapeltje kleding dat ze ‘misschien’ noemde. Toen mijn kast leeg was en mijn grond vol kleding lag draaide ze zich om. Ze liep naar het bed en hield een voor een kledingstukken omhoog.
‘Oh nee. Dat ga ik echt niet aantrekken’ zei ik toen ze een zwart glitterjurkje omhoog hield. Het was mijn galajurk.
‘Waarom niet?’ vroeg Valerie.
Ik pakte de jurk uit haar hand en gooide hem bij de rest van de kleding op de grond.
‘Maar dat is je enige jurkje!’ riep Valerie verontwaardigd.
‘Ik haat jurken’ zei ik.
Valerie zuchtte en rolde met haar ogen. Ze ging door het kleine stapeltje kleding op mijn bed en pakte uiteindelijk een strakke donkere spijkerbroek, een beige oversized trui, een sjaal en mijn enige paar bruine leren laarzen.
‘Die zitten niet lekker’ zei ik.
‘Nou en. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.’
Ik trok de kleding aan. Het stond eigenlijk best leuk. Ik keek Valerie dankbaar aan. Die glimlachte en gebaarde dat ik voor mijn kaptafel moest gaan zitten.
Ze pakte een borstel en begon mijn haar te borstelen. Ze deed het in een hoge staart. Toen gaf ze me oorbellen die ik in moest doen en werkte ze mijn make-up een beetje bij.
‘Klaar’ zei ze opgewonden en ze klapte in haar handen.
Ik stond op en ging voor de manshoge spiegel staan. Ik was blij met mijn outfit.
Ik draaide me om en gaf Valerie een knuffel.
‘Dank je’ zei ik.
Valerie haalde haar schouders op. ‘You’re welcome. En nu gaan, de prins op het witte paard wacht op je.’


~~~

Hi peeps! Sorry dat het wat langer duurde! Ik had afgelopen week mijn Nederlands mondeling en daar moest ik echt al mijn tijd in stoppen! Volgende week begint mijn proefwerkweek dus dan zal ik ook even niet posten! Woensdag waarschijnlijk wel een stukje want dan ben ik jarig! Dus trakteer ik op een extra leuk lang stuk!

Reageer (3)

  • FollowDreams

    Oooh, gelukkige verjaardag alvast! (: <3

    1 decennium geleden
  • Alissaatje

    Pffff Mondeling Nederlands:S
    En de rest:S
    Heel veel suc6 daar mee.
    Ik ben gelukkig bijna klaar moet nog 1wiskunde examen doen
    en dan ben ik als het goed is klaar en geslaagd(A)
    Alvast Gefeliciteerd(flower)


    Xxx

    1 decennium geleden
  • Semantiek

    alvast gefelici dan maar :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen