7.
Daphne Potter
We lopen door de moestuin opweg naar kas 3. ik zie dat Harry met iets zit maar dat vraag ik straks wel als ik hem even alleen heb. Mevrouw stronk liet ons hele lelijkr planten zien blijkbaar noemen ze Fisteldistels, we moesten ze uitknijpen en de pus opvangen klinkt goor en dat is het ook; Toen de les gedaan was gingen we naar de rand van het verboden bos daar zouden we verzorging van de fabeldieren krijgen. Wij feeën weten namelijk heel veel van de fabeldieren eigenlijk is het zo dat al de fabeldieren naar ons opkijken en we hebben een hele goede band met hun, dus kan dat voor mij wel erg goed van pas komen. Toen we aan het bos aankwamen zag ik een klein huisje staan.
"Wie woont er in dat huisje." vraag ik aan Hermelien.
"Dat is het huisje van Hagrid hij is jachtopzichter en sleutelbewaarder van zweinstein, en ook nog eens onze leraar verzorging van de fabeldieren." zegt Hermelien tegen me.
"Je gaat Hagrid vast leuk vinden." zegt Harry.
Ik geef Harry een glimlach en loop verder naar het huisje toe. Voor het huisje zag ik de grootste man die ik ooit heb gezien. Hij staat naast grote kratten waar hoogswaarschijnlijk een dier inzit en hij glundert als hij ons ziet aankomen. Toen we dichter kwamen hoorden we allemaal kleine explosie's. het leek uit de kratten afkomstig te zijn.
De zwadderaars kwamen aanlopen en Hagrid begint met de les.
"Deze les hebben we het over Schroeistaartige skreeften." zegt Hagrid.
Ik kijk even in het rond om te zien of iemand weet wat dat is maar blijkbaar kent niemand dit wezen. Ik kijk nog even rond en mijn blik blijft hangen bij Kiki. Wanneer ik terug wil weg kijken kijkt ze me ook aan. Met haar lippen vormt ze de woorden "weet jij wat dat is." Ik schud mijn hoofd en ze haalt haar schouders op en dan let ze terug op de les. Ik kijk nog even rond en let dan ook weer op.
De les was half bezig en ineens roept iemand van zwadderich.
"Wauw, moet je kijken die zijn nog nooit uit het bos gekomen."
Snel kijk ik richting het bos en zie dat er een paar centaurs en eenhoorns staan.
"Firenze wat komen jullie nou doen buiten het bos dat doen jullie anders nooit" zegt Hagrid verontwaardigd.
"Het nieuws dat er feeën zijn op school is ook onder ons bekent geraakt en we zijn heel blij dat we er nu al 5 kunnen begroeten." zegt Firenze.
De diern buigen naar ons als teken van begroeting. Iedereen staart ons aan als wij ook een buiging maken. Als we dit hebben gedaan is het goed genoeg voor de dieren want ze verdwijnen terug tussen de bomen van het bos. Ik kijk terug naar voor naar Hagrid en hij kijkt mij nogalverast aan.
"Zo zie je maar dat je niet jong hoeft te zijn om bij te leren." zegt Hagrid, daarna gaat hij gewoon door met de les.
Er zijn nog geen reacties.