006
Sterre.
Ik kijk Myrthe aan en mijn ogen beginnen te twinkelen, dit was een fantastische opdracht. Ik rende naar boven, pakte mijn IPad en pen en papier. Ik stormde weer naar beneden en trok Myrthe mee naar de bank. Ik legde mijn IPad op tafel en drukte pen en papier in Myrthe haar handen.
“Schrijf wat nummers op die jij graag wilt zingen!” beveel ik haar en ik sprintte weer naar boven. Toen ik weer beneden kwam zat Myrthe te kauwen op de pen.
“Kom op Myrth, wat denk je van Adele? Dat kun je vet mooi zingen!” spoorde ik mijn vriendin aan. Ik ging naast haar zitten, gooide mijn ene been over de andere en legde de gitaar op mijn been. Ik begon te spelen en neuriede het eerste couplet van ‘Dear Mr Pesident’. Myrthe glimlachte en begon te schrijven. Ik was klaar met het tweede couplet en begon weer aan het refrein. Myrthe zette een hoge tweede 2e stem in. Haar hoge zuivere stem klonk prachtig bij mijn lagere stem. Sopraan en alt. Ik beëindigde het nummer en Myrthe duwde het papier in mijn handen.
“Deze twee nummers wil ik graag, plus ‘Dear Mr President,” deelde ze me mee. Ik keek naar het papier en las op wat Myrthe had opgeschreven:
“Adele – Someone like you en The Script – Breakeven.” Ik slikte even. Dat nummer van Adele was ook al zo gevoelig.
“Oké, laten we dat doen. Ik zat ook nog te denken aan Avril Lavigne met skaterboy, daar kunnen we lekker op los gaan.”
“Goed idee, maar dan moeten we er nog een!” Myrthe fronste haar wenkbrauwen en dacht na. Ze keek me aan en ik zag de twinkeling in haar ogen. Ik herkende die blik.
“Two Voices One Song!” zeiden we tegelijk. Ik gaf Myrthe een high5.
“Wij kunnen dit Myrth!”
“Laten we maar meteen oefenen,” antwoordde Myrthe. Ik wist dat ze het eng vond; optreden in de drukste straten van Londen. Ik voelde de adrenaline door mijn aderen stromen. Ik pakte mijn IPad en zocht van alle nummers de tabs en de tekst op. De rest van de ochtend verdeelde we de tekst en oefende we totdat ik mijn maag hoorde rammelen.
“Laten we snel een boodschapje doen en dan pancakes gaan bakken!” stelde ik enthousiast voor. Ik zag hoe Myrthe twijfelend naar de teksten en tabs keek. Ik legde een hand op haar schouder.
“We gaan onderweg ook nog oefenen oké? Dan kunnen we mooi wennen dat we misschien aangekeken worden!” grinnikte ik. Goed ingepakt tegen de kou liepen we richting de winkel. Om de beurt zongen we stukjes en gaven elkaar tips. En ook tijdens het bakken van de pancakes bleven we zingen. We hadden de grootste lol totdat Myrthe een beetje overmoedig werd en een pancake tegen het planfond wist te plakken. Ik rolde over de grond van het rollen, terwijl Myrthe onschuldig naar de pancake boven haar keek. Fotomoment!
“No problem Myrth, we hebben er toch genoeg!”
“Misschien moeten we ook maar thee met honing nemen, want honing smeert je keel!” zei Myrthe wijs. Ik grinnikte.
Na de heerlijke lunch gingen we weer aan de slag, totdat we de liedjes van binnen en buiten kende en de 2e stemmen helemaal goed waren. Buiten begon het langzaam donker te worden.
“Kom Myrth, we gaan ons opmaken! Straks gaan we een mooi plekje op straat uitzoeken, waar de mooiste lichtjes hangen!”
Achter elkaar rende we naar boven om onze outfits te kiezen en ons op te tutten. Dit moest geweldig worden!
Er zijn nog geen reacties.