Battle 1.6
Goodnight
Nu is het de beurt aan OneDirection. Ze rennen het podium op en zwaaien naar hun gillende fans. En ze beginnen te zingen. 'You're insecure, don't know what for...' en de hele zaal zingt mee. Het voelt niet goed. Zo gaat iedereen nog op hun stemmen. Waarom dacht ik dat we uberhaupt konden winnen. One Direction gaat winnen, zonder twijfel. Ze hebben teveel trouwe fans hier op school. 'You don't know you're beautiful!' zo gaat Harry's uithaal. Het gaat perfect, zonder ook maar één valse noot. En ik baal, want nu is de kans dat we kunnen winnen nog kleiner.
Een uurtje later roept Pure elke band op het podium. Het is tijd voor de uitslag van de avond. Iedereen waggelt zenuwachtig het podium op. Ik haal diep adem en loop achter de rest van mijn band aan. We slaan onze armen over elkaars schouder, voor steun, letterlijk en figuurlijk, want ik kan niet langer op deze schoenen staan. 'Laat ik beginnen met het zeggen van dat iedereen echt fantastisch was vanavond. Het publiek heeft masaal gestemt en de uitslag voor vanavond is binnen.' hij houdt drie kleine envelopjes in de lucht. Het publiek juicht. 'Laten we beginnen met de derde plaats. Hij opent de eerste envelop. 'En op de derde plaats is geëindigt...' tromgeroffel. 'Charissa and the Crew met Circus!' Charissa's band gaat door het lint. Ze gillen en springen. Behalve Charissa. Ze kijkt ontevreden. En ze kijkt naar mij.
'En dan nu de tweede plaats...' weer tromgeroffel. 'The Bandits!' roept Pure. Mijn maag draait zich om. Ik heb het verknalt. One Direction is nog niet genoemd. Ik kijk in zijn kant op. Hij lacht.
'En dan nu, voor de eerste plaats.' maar ik luister niet meer. Ik kijk alleen. Hij opent de envelop en kijkt. Zijn blik verandert van blij naar verward en hij weet even niet meer wat hij moet doen. Hij loopt naar de zijkant van het podium en overlegt even met Prumm en Rose. Verward kijk ik naar de reat van mijn band. Het publiek fluistert. Ik kijk naar Harry, zijn lach is weg en heeft plaats gemaakt voor een blik vol twijfeling.
En dan komt Pure terug. Hij schraapt zijn keel. 'Er is iets heel speciaals aan de hand. Iets dat nog nooit is voorgekomen. We hebben een gedeelde eerste plaats. Met precies evenveel stemmen. Dus met allebei 197 stemmen, zijn op de eerste plaats gekomen...' De zaal is muisstil. Je zou een speld kunnen horen vallen. 'One Direction en Bitter Sweet Revenge!' roept Pure. Versteend blijf ik staan. Ik hoorde mijn bandnaam. En One Direction. Een onbesliste eerste plaats. Ik heb nog niet verloren. Ik heb bewozen dat ik nog niet uit de strijd ben. Met een lach op mijn gezicht kijk ik naar Harry en onze blikken kruizen elkaar. Zijn blik is koud.
Reageer (2)
juuuuuuuuuuuuuuj
1 decennium geledenlove bitch fite ;Dxxx
Aaaaaah!!! Genious!!! Lekker voor Harry en Charissa!!!
1 decennium geledenNu ga ik snel activeren like I promised!!!