Chapter 7: What if I told someone?
ik heb een vraagje voor jullie, lieve lezertjes: in het vorige hoofdstukje kregen Harry en Draco straf van Sneep; welke straf moeten ze krijgen? Suggesties zijn altijd welkom!
Hermelien stond buiten aan het portretgat te praten met Ron. Toen ze Harry zagen viel het gesprek onmiddelijk stil. "Waar bleef je zo lang?" vroeg Ron. "Sneep," antwoordde Harry bot. "Waarom?" "Om mij een maand lang strafwerk te geven." zei Harry boos. "Maar,... je hebt toch niets gedaan?" vroeg Ron verbaast. "Je kent Sneep toch," zei Harry. Hij werd al dat liegen stilaan beu. Maar zou hij zijn vriendschap met Ron en Hermelien riskeren door het hun te vertellen? Als zij hem in de steek lieten, had hij alleen Draco nog, en hij kon niet samen met hem buitenkomen. Harry nam een besluit: hij zou het voorzichtig tegen Hermelien vertellen en kijken wat haar reactie was. Hermelien zou haar mond nooit voorbij praten. Harry vertrouwde haar. "Euhm... Hermelien? Heb je vanavond even tijd om me te helpen? Ik snap een deeltje van Bezweringen niet," zei hij. "Natuurlijk, zie ik je om 18 uur in de bibliotheek?" "Ja," antwoordde Harry opgelucht. Die avond ging hij met knikkende knieen naar de bibliotheek. Hoe zou Hermelien het opvatten? Zou ze het begrijpen? Hij keek rond en zag haar midden in de bibliotheek aan een tafeltje zitten. Harry liep naar haar toe. "Hoi, Harry, wat snapte je niet?" vroeg ze vrolijk. "Euhm... Kunnen we op een iets discretere plaats gaan zitten? Ik moet je iets vertellen." zei Harry. Hermelien trok onmiddelijk een doodserieus gezicht en ging aan het verste en meest alleenstaande tafeltje zitten. "Vertel het eens," zei ze. "Ik, euhm... Ik weet niet hoe ik dit moet vertellen, het kan best wel shockerend zijn," begon Harry stamelend. "Ik had geen bijles Gedaanteverwisselingen die avonden dat ik weg was... Ik was met Draco in de Kamer Van Hoge Nood." Hermelien trok haar wenkbrauwen vragend de hoogte in. "Wat was je daar dan doen?" vroeg ze verbaasd. "Snap je het dan niet? draco en ik ... We zijn een koppel, we houden van elkaar." zei Harry. Hermelien keek inderdaad een beetje geschokt toen hij dat zei, maar herpakte zich en zei:"Proficiat, maar ik snap het niet. Hij doet altijd uit de hoogte en laat iedreen denken dat hij je haat?" "Dat is omdat hij een reputatie hoog te houden heeft binnen Zwadderich. Je mag niemand van ons vertellen, anders is draco zijn reputatie en de mijne naar de vaantjes." antwoordde Harry. "Oke, ik begrijp het, maar waarom vertel je dat aan mij?" vroeg Hermelien. "Omdat ik het tegen iemand kwijt moest en omdat ik hoopte dat je Ron bezig kon houden als ik met Draco in de Kamer Van Hoge Nood ben." zei Harry. "oh, oke, ik zal mijn best doen," zei Hermelien, en samen verlieten ze de bibliotheek.
Reageer (1)
eeehhhmmm is het heel gemeen als ik triootje met sneep ga zeggen. nee gwn schoonmaken apart van elkaar...
1 decennium geledenen kom op 'Mione help hem!