005
Myrthe.
Ik word wakker door Sterre die luidkeels aan het meezingen is met 'All I want for Christmas is you.'
Ik kijk op mijn knalroze wekker en zie dat het ook al half twaalf is, niet gek dus dat Sterre al wakker is.
Sterre houdt niet van uitslapen, ze vind het verspilling van je dag.
Het klopt op zich ook wel, want je slaapt eigenlijk een halve dag terwijl je ook nog genoeg andere dingen kunt doen.
Ik stap mijn bed uit, open de gordijnen en de deur die leidt naar het balkon van ons appartement.
Ik kijk uit over de tuin met een groot terras, veel bomen, planten en bloemen.
Nouja, bloemen...
De meeste zijn dood door het koude weer en de vele regen.
Ik sluit de balkondeuren en ik loop richting mijn kledingkast.
"Ster, kom eens hier!" Wanhopig kijk ik naar de kledingkast vol met verschillende soorten broeken, shirts, jurkjes, vestjes en ga zo maar door.
Er reageert niemand dus ik besluit nog harder schreeuwen.
Ik hoor dat Sterre haar muziek uitzet en richting mijn kamer loopt.
Ze komt op me aflopen en geeft me een knuffel.
"Merry Christmas darling!" Oh, natuurlijk.
Het is vandaag kerst!
"Jij ook!" antwoord ik.
"Wat was is er nou? Heb je weer een nieuw huisdier gevonden?" vraagt ze plagend.
"Nee, gelukkig niet zeg. Ik weet niet wat ik aan moet trekken!" Uit de kast pak ik een aantal dingen en ik houd de setjes een voor een voor mijn lichaam terwijl ik in de spiegel kijk.
"Hmm. Hier lijk ik veel te dik in." En ik gooi een setje op het bed.
"Niet waar!" Ze pakt het setje en houd het weer voor mijn lichaam.
Verschrikt kijken we op wanneer we het geluid van de deurbel horen die door het hele huis galmt.
Ik ren naar beneden en ik open de voordeur.
Niemand.
Verbaast sluit ik de voordeur.
Terwijl ik de deur sluit, zie ik op de mat een witte envelop liggen, waarop ' To Myrthe and Sterre' staat.
Nieuwsgierig open ik de envelop.
Uit de envelop haal ik een briefje waarop staat:
Dear Myrthe and Sterre,
Today is your first test, you have to go to London's busiest streets and you've to perform five songs for the people there.
You also must to take a camera with you, so you can make recordings of the performance.
You have to keep this recordings, because it counts for your exam.
Good luck!
Mr. McCain
Your singing coach.
"Hier, kijk.." Ik schuif de brief in Sterre haar handen.
Na een paar minuten kijkt ze op.
"Dus, we moeten naar de drukste straten van Londen om op te treden..."
Reageer (1)
super!! snel verdr!! xx
1 decennium geleden