02 - Slytherin
Elke minuut, elke seconde werd de groep wel weer kleiner. Iedereen word ingedeeld bij een afdeling en zelfs Hayley kwam bij de afdeling die ze had voorspeld. Gryffondor dus. Als allerlaatste word ik naar voren geroepen en wat trillerig loop ik naar de kruk toe, waar gelijk de sorteerhoed op mijn hoofd word geplaatst.
“Ik weet het al –” “Niet Slytherin, als je me dat aandoet” ik hoor de hoed wat teleurstellend mompelen en dan zuchten.
“Als je dat echt niet wilt dan -” weer onderbreek ik de hoed en vertel hem dat het dan toch niet uitmaakt. “je bent wel erg wisselvallig. Ligt dat misschien aan de liefde? Nou als het dan toch maar moet… Slytherin”
Iedereen klapte voor me aan de Slytherin tafel en om niet te laten opvallen dat ik dit niet wou loop ik heupwiegend naar ze toe. Gelijk werd er plaats voor me gemaakt en ging ik naast een meisje zitten, die ik nog niet gezien had.
“Ik ben Roselynn, zeg maar Lynn.” Ik probeerde aardig te doen, maar dat werd aan deze tafel niet erg gewaardeerd. Iedereen zat wat chagerijnig voor zich uit te staren en niemand lette voor de rest op mij.
“Je hoort hier niet, draai je om en praat niet met me” Ik heb verhalen gehoord over Slytherin, maar geen enkel is zo erg als het zelf meemaken. Nooit heb ik geweten dat ze zo erg waren.
“Let maar niet op haar, ik ben trouwens Blaise” “Lynn” Hij leek me wel een aardige gast. Het viel dan toch niet zo erg mee, hier in Slytherin. Hij glimlachte even kort en richtte zich dan op het eten wat net verschenen was. Ook in begon aan het heerlijke feestmaal. Zo’n reis maakt je vooral hongerig.
Na het eten loop ik niet met de klassenoudste mee. Waarom zou ik ook, ik ben dan nu een Slytherin en ik gedraag me ook zo. Samen met Blaise loop ik naar de kerkers, waar onze afdelingskamer zich bevind.
“Je vind alles wel zo?” ik knik en Blaise loopt van me weg, die samen met Draco waarschijnlijk weer iets gaat doen. Met een zucht laat ik me op het bed vallen, tot mijn verbazing staan al mijn spullen er al. Niet veel later besluit ik al te gaan slapen, nog met mijn ‘gewone kleding’ aan val ik in slaap.
Er zijn nog geen reacties.