Foto bij 01

hoop dat het niet te slacht is.

‘Marieke!!!’roept mama van beneden de trap.Marieke kijkt op de klok. Het is pas 6 uur in de ochtend, maar vandaag zou de dag zijn dat we met de hele klas naar Londen gaan. Vrolijk springt ze uit bed, en maakt ze een dansje. ‘ yes, yes , yes! we gaan naar Londen, yes, yes, yes! roept ze door de kamer. ‘Marieke, nu komen!’ roept haar moeder uiteindelijk. snel kleed ze zich aan. haar favo spijkerbroek en haar roze top met grijs vest. dan poetst ze haar tanden en loopt snel naar beneden. haar koffer had ze gister al gepakt en staat dus al klaar in de gang. ze eet snel een boterham. haar moeder en broertje zijn ook al aangekleed, want die brengen haar weg. haar broertje is net een jaar oud en is echt superschattig. als ze thuis komt van school kruipt haar broertje altijd naar haar toe en zegt dan : ‘ ma-ieke,’ echt te schattig voor woorden, zeker als je net een slechte dag achter de rug hebt. of als je vriendje het net heeft uitgemaakt. en ja dat heeft de mijne net een week geleden gedaan. ben er echt kapot van maar ja het leven gaat door. dus ben ik blij dat we er even tussenuit gaan. mijn ex-vriendje zit gelukkig niet bij mij in de klas. daar ben ik toch effe blij om. dan schrik ik uit mijn gedachten. ' waar denk jij toch de hele tijd aan?' vraagt mama. ' o niks.zullen we gaan, anders komen we nog te laat.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen