Unlimited freedom
Beeld je even in.
Je bent een kleurige vlinder. Je vleugels zijn paars, blauw en roze gekleurd. Je wilt ze uitspreiden, maar het is niet mogelijk. Je knalt met je hoofd tegen het glas. Wild vlieg je door de glazen pot. Je wilt weg. Je ziet de buitenwereld, maar kan er niet naar toe. Een sterke kracht houd je tegen. Je ziet andere mensen genieten van vrijheid, maar jij wordt tegengehouden. Jij wilt het ook proeven, maar je mag het niet.
Boven je klinkt een luide klik. Verbaasd kijk je naar boven, waar de wereld je toelacht. Je spreidt je vleugels en vliegt. Je vliegt en vliegt, en wordt niet meer tegengehouden door de onzichtbare kracht. Je mag je vleugels spreiden. Weg van de vasthoudende kracht van de glazen pot. Op weg naar nieuwe avonturen, nieuwe kansen. Op weg naar de zon, om je vleugels te laten blinken en te verwarmen. Op weg naar boven om de wolken aan te raken. Onbegrensde vrijheid.
Beeld je even in.
Je staat boven op de top van de berg. Alles onder je ligt aan jouw voeten. Jij staat op de top van de wereld, en hebt uitkijk over de gehele aarde. Niets of niemand die je tegen houdt. Je spreidt je armen, om de wind langs je huid te laten geleiden. Je zuigt het geringe aantal zuurstof in en proeft de vrijheid die de top van de berg je geeft.
Heb je het gevoel nog vast. Ja? Houdt het vast. Proef de vrijheid. Laat het in je hart vastgrijpen. Laat het gevoel achter in je lichaam. Houdt het vast en laat het nooit meer gaan.
Onbegrensde vrijheid. Het moment dat je daarvan mag proeven, raak je verslaafd. Op dat moment begin je pas te waarderen wat de mensen in de Tweede Wereldoorlog hebben uitgevoerd. Zij hebben je al vrijheid geschonken. Het is de taak aan jou om daar onbegrensde vrijheid van te maken.
Vecht je los van de maatschappij. Laat de roddels je niet vast grijpen. Laat leugens je hart niet zwart maken. Laat je niet vastgrijpen door de wereld. Zij werken als een glazen pot. Een stuk glas wat je ontneemt van je vrijheid. Want de wereld spiegelt je de vrijheid voor, maar je proeft het niet. Voelt het niet. Ervaart het niet.
Laat de wereld los en laat je meevoeren met de wind van de onbegrensde vrijheid. Proef de vrijheid. Vang het gevoel op met je hart. Sluit het in je hart en koester het. En laat het nooit meer gaan.
Reageer (1)
Weer zo mooi, hoe doe je dat steeds? Ik wou dat ik net zo'n schrijftsijl als jou had, het is perfect! xxx.
1 decennium geleden