Het slechte nieuws afsluiten en op zoek naar een nieuwe baan
Daarna gaat hij opzoek naar een nieuw leven en nieuw werk.
Het is etenstijd en Karen staat in de keuken.
Donny komt via de keukentrap naar beneden.
Hij ziet dat Karen bezig is en vraagt of hij mee kan helpen.
Dat vindt ze erg fijn en dan gaan ze met zijn tweeën aan de gang.
Tijdens het eten spreekt Donny niet. Hij heeft de laatste zes jaar nog nooit tijdens het eten gesproken. Hij zal wel meerdere gewoontes van vroeger opnieuw moeten leren. Wel geniet hij van de gesprekken die worden gevoerd aan tafel. Voor hem is het apart, maar ook wel leuk om iedereen te horen praten over wat ze allemaal gedaan hebben op de dag.
Na het eten is alles opgeruimd en gaat iedereen in de voorkamer zitten.
Donny heeft beloofd om vanavond het hele verhaal te vertellen, dus dat gaat hij ook doen.
Iedereen is erg benieuwd wat er nou precies is gebeurd. Donny wil het ook allemaal vertellen, maar hij wil geen slechte naam creëren. Hij wil niet dat ze iets over Garuda te weten komen.
Donny begint dan eerst te vertellen over Mexico. Dat hij werd gekidnapt en werd meegenomen naar dat donkere kamertje. Dat daar de politie een inval deed en dat hij daarna door de corrupte agenten in de gevangenis werd gebracht. Hij vertelt over de angst en de tranen die hij had.
Dan vertelt Donny dat hij na drie dagen het zat begon te worden. Hij vertelde dat hij een gevecht veroorzaakte en werd meegeholpen door Steel. Het bleef bij vechten en er waren nooit doden gevallen.
Het ging zo door voor vier jaar en na meerdere gevechten en trainingen werd hij sterker en sterker, vertelt Donny.
Totdat hij werd overgeplaatst naar een andere gevangenis in Mexico. Daar zat hij nog voor vierenhalf jaar vast, maar daarna wist hij te ontsnappen.
Het was een verhaal waar de hele familie stil van was.
Donny moest het zo wel vertellen. Hij wil Garuda vergeten, hij wil het moorden en de angst vergeten. Hij wil niet dat er nog iets gebeurt met het geen dat hij nog heeft. Hij verdringt Garuda dan wel verder en verder, maar hij weet nu niet hoe hij dit anders moet vertellen.
Iedereen vindt het vreselijk wat er Donny is gebeurd. Vooral Jay kan niet begrijpen waarom er zoiets ergs kan gebeuren.
Die avond vraagt Donny of er ergens in de buurt een park is met een meer erin. Joey zegt dat er één is bij het bos naast het voetbalveld.
Donny bedankt hem en zegt: ‘I’m gonna check it out. I’ll be back later.’
Joey zegt dan: ‘Do you want me to come with you?’
‘No thanks. I have to do this alone.’
Joey knikt en Donny loopt naar buiten.
Iedereen snapt het wel. Donny heeft een vreselijke periode gehad en moet even zijn rust vinden en zijn gedachtes bij elkaar zetten.
Bij het bos aangekomen gaat hij naar de rand van het meer. Hij kijkt over het kalme water dat wordt verlicht door de maan. Om hem heen is het stil. Er is niemand anders in de buurt.
Donny doet langzaam het verband los. Hij ziet dat het bloeden is gestopt, maar er zit nog meer dan genoeg bloed op zijn hand. Donny loopt naar de waterkant en doet zijn hand erin. Hij spoelt met zijn andere hand het meeste bloed eraf. Dan kijkt hij en ziet dat het alweer bijna genezen is. Donny heeft geluk dat wonden bij hem snel genezen, want daar heeft hij in zijn leven veel aan gehad.
De volgende ochtend staat iedereen op tijd op om naar school te kunnen gaan. Iedereen is klaar om te gaan eten en dan gaat ineens de achterdeur open. Iedereen kijkt op en ziet dat Donny binnenkomt. Hij is gisteravond wel thuis gekomen, maar waar hij nu weer is geweest?
Karen vraagt dan: ‘Where did you came from?’
Donny kijkt op en zegt: ‘I went to the lake again.’
Iedereen kijkt hem dan verbaasd aan, maar dan beginnen ze gewoon aan het ontbijt.
Diezelfde ochtend gaat Donny een aantal advertenties na. Hij zoekt voornamelijk naar baantjes in de keuken of misschien als uitsmijter bij een discotheek.
Hij belt het een en ander rond en mag dan bij twee bedrijven al op gesprek komen. Bij een restaurant en bij een discotheek.
Eerst gaat hij langs de bank om een rekening te openen. Ook gaat hij naar het gemeentetehuis om zijn paspoort op te halen dat hij al eerder had aangevraagd. Dan gaat hij verder naar zijn eerste gesprek.
Als hij het restaurant ‘Bellisimo’ komt ziet hij dat het vier sterren heeft.
Donny loopt dan naar binnen. Daar ziet hij dat het nog gesloten is, maar er staat wel iemand bij de balie staat om reserveringen op te nemen.
Donny loopt daar naartoe en zegt dat hij een afspraak heeft met mr. Lorenzo.
De vrouw vraagt om Donny’s naam en belt iemand op.
Na een kort gesprek zegt ze tegen Donny dat hij naar achteren mag lopen. Daar zal mr. Lorenzo op hem wachten.
Donny loopt dan naar achteren en ziet dat daar een Italiaanse man op hem wacht.
Die schudt de hand met Donny en zegt dat hij mr. Lorenzo heet.
Hij laat Donny eerst de keuken zien en dan lopen ze naar boven. Ze komen aan bij een kantoortje en daar gaan de twee zitten. Donny weet niet veel over sollicitaties en dergelijke verplichtingen, maar kan zich wel indenken dat wanneer iemand hem al zijn werkplek laat zien, dat er goed nieuws kan komen.
Mr. Lorenzo vraagt of Donny eerst even iets over zichzelf kan vertellen.
Donny weet dat het incident van de kidnapping en de moord op zijn ouders op het nieuws is geweest, dus legt uit wie hij is.
Lorenzo snapt het heel goed, maar omdat Donny gaan diploma’s en ervaring heeft kan hij hem niet zomaar in dienst nemen.
Donny begrijpt dat wel. het was ook een gok in het donker.
Toch wil Lorenzo Donny een kans geven. Hij wil wel dat Donny eerst even in proeftijd gaat.
Donny zegt dan: ‘Thank you very much Mr. Lorenzo.’ En hij schudt de hand met de man.
‘Please Donny, call me Luciano.’
‘Thank you, Luciano.’
Daarna hebben ze Donny’s rooster besproken.
Donny zal maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag werken. Zijn werktijden zullen van 17.00 uur tot 23.00 uur zijn.
Luciano zegt: ‘Just come back tomorrow at half past four.’
Donny bedankt Luciano en beide schudden nogmaals de hand.
Donny voelt zich goed. Hij heeft een baan.
Dan gaat hij verder naar de discotheek.
Die is ook nog niet open, maar via een intercom wordt Donny naar de achterzijde van het gebouw geleid.
Ook daar wordt hij naar een kantoortje gebracht en na een heel gesprek is hij ook daar aangenomen. Timo, de eigenaar van de discotheek zegt dat het hem niet uitmaakt wat het precieze verleden van Donny is, maar als hij zijn mannetje kan staan is het perfect.
Donny werkt vrijdag en zaterdag. Vrijdag kan dat mooi na zijn andere werk.
Timo zegt dan dat Donny door de weeks gebruik mag maken van het fitnesscentrum dat in de buurt ligt van de discotheek. Ook krijgt Donny een auto van de zaak. Het is een soort van Jungle Jeep met op de zijkant het logo van de naam van de discotheek erop.
Donny schudt de hand van Timo en bedankt hem.
Donny kijkt op zijn horloge en ziet dat het 14.45 uur is.
Hij weet dat Jay over een kwartier uit is.
Dan besluit hij om hem op te halen en hem het goede nieuws te vertellen.
Er zijn nog geen reacties.