Foto bij chapter 6: Caught by Snape

Harry en Draco waren het erover eens dat niemand mocht weten over hun relatie. Harry zou zijn twee beste vrienden verliezen en Draco zijn reputatie. Ze besloten om elke avond om 19 uur in de Kamer Van Hoge Nood af te spreken. Harry keek op zijn horloge. Het was al iets na middernacht. Met een knuffel en een vurige kus namen Harry en Draco afscheid van elkaar. Toen Harry inde leerlingenkamer aankwam zaten Ron en Hermelien daar met een boos gezicht op hem te wachten. "Leg jij nu eens heel precies uit wat je al twee avonden op rij om 19 uur gaat doen," zei Hermelien op een bazig toontje. "Ik... Ik... Ik heb bijles bij professor Anderling," zei Harry vlug. "Ah, waarom?" vroeg Hermelien met een doordringende blik. "Omdat ik niet zo goed ben in Gedaanteverwisselingen." antwoordde hij. Hermelien leek zich erbij neer te leggen. "Je gaat dus elke avond om 19 uur bijles volgen bij professor Anderling?" vroeg Hermelien opnieuw. "Ja, dat zei ik toch al," antwoordde Harry een beetje bot. Hij ging vlug naar de slaapzaal voor ze nog meer vragen konden stellen.

De volgende dag hadden ze het eerste uur Toverdranken, samen met de Zwadderaars. Toen de les half was, landde er een papieren vliegtuigje bijna in Harry's ketel. Hij graaide het uit de lucht en wou het openvouwen, maar op dat moment kwam Sneep achter hem door en hij wachtte tot Sneep weer aan zijn bureau vooraan in de klas was gaan zitten. Met zijn ogen strak op Sneep gericht streek hij het papiertje glad.

Liefste schat,
Kom zometeen naar het eerstvolgende lege lokaal.
Xxx Draco.

Harry's hart maakte een sprongetje van geluk. Hij keek stiekem achter hem,waar Draco zat. Hij knipoogde naar hem. De rest van de les kon niet snel genoeg gaan voor Harry. Wanneer de bel eindelijk ging haastte hij zich zo snel mogelijk naar het eerstvolgende lege lokaal. draco kwam onmiddelijk naar hem toeglopen en gaf hem een teder kusje op zijn lippen. Harry zoende hem vol passie terug. Ze stonden zo al een eeuwigheid te zoenen -leek het voor Harry- wanneer plots de deur openging. De perdoon die hij het meest haatte kwam binnen. "Zo zo," zei Sneep. "Dat wordt minstens een maand nablijven Potter." "Dat is niet eerlijk!" riep Draco, "Als hij straf krijgt, ik ook!" "Goed, goed," antwoordde Sneep,"Allebei een maand lang om 20 uur in mijn kantoor. En nu als de bliksem naar jullie leerlingenkamers. Ik zal het hier nog met je afdelingshoofd over hebben Potter." Om Sneep te treiteren gaf Draco hem nog een kusje op zijn wang en vertrok toen. Ook Harry ging met lood in zijn schoenen terug naar zijn leerlingenkamer. Als Sneep het wist, wist binnen de kortste keren heel de school het, dacht hij. En nu konden ze een maand niet naar de Kamer Van Hoge Nood, want hij kon echt niet langer bij Ron en Hermelien wegblijven. Ze waren nu al achterdochtig.

Reageer (3)

  • BLOODYEYE

    Die foto is gewoon zo fout dat ie zo leuk is (H) (H) (H)
    Leuk geschreveNN!

    hahahaha Sneep streng!

    1 decennium geleden
  • HorrorxHoran

    Sneep jaloers, nee geen snarry of snaco ieww:S

    1 decennium geleden
  • Amzilla

    HAIYRGAESVTTTTYWGHASKTBLUH! Sneep is gemeen! alsof hij zelf nooit stiekem heeft gezoent op school! of zou het komen omdat ze homofiel zijn? dat heet discriminatie! of misschien is Sneep jaloers! oooooowww :|:O

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen