Donny heeft dan eindelijk familie gevonden. Nu moet hij zijn broertje nog vinden en er zeker van zijn dat alles met hem goed gaat. Kan hij nu dan eindelijk zijn leven weer oppakken?

Het is stralend weer, dus Donny heeft zijn jas in de keuken laten liggen. Samen met Peter en Ruthie loopt hij de straat uit en komen na korte tijd aan bij de school van Jay. Onderweg vroeg Donny al waar Andrew en Karen waren. Andrew is werken en Karen is Josh aan het ophalen van de basisschool.

Voor de school waar Jay zit staan al andere mensen te wachten. Donny gaat met Peter en Ruthie tussen die andere mensen staan vlakbij de deur van de school
Dan gaat de bel. Donny’s hart gaat sneller bonken. Hij voelt gewoon dat hij dadelijk zijn broertje in zijn armen kan sluiten.
Dan gaan de deuren van de school open en er komen allerlei kinderen uit.
Na een tijdje zegt Ruthie, wijzend naar de kinderen: ‘There, the blond one.’
Donny kijkt en herkent zijn broertje meteen.
Jay kijkt dan opeens op en ziet Ruthie en Peter staan. Waarom zijn zij nou hier? Maar dan ziet hij opeens iemand onbekends er naast staan. Jay staat meteen stil. Wie is dat? Zou het?
Jay kijkt de jongen lang aan. Dan zet hij langzaam een stap.
Donny roept dan: ‘Jay!’
Jay weet het zeker. Het is Donny.
‘Donny!!’ roept Jay en hij rent op Donny af.
Donny rent ook op Jay af en wanneer ze dichtbij zijn, springt Jay op zijn broer af. Strak en muurvast houden ze elkaar vast. Niets kan hen scheiden. Dit is echte broederliefde.
Voor zo’n drie minuten houden de twee elkaar vast. Donny houdt Jay even voor zich en beide hebben tranen in hun ogen. Ze glimlachen en zeggen tegelijkertijd: "I am so glad."
Dan gaan ze met zijn vieren verder.
Ze komen weer bij huize Fueller. Ze zien nu dat er een auto buiten staat. Ze lopen weer via de keuken naar binnen. Zodra de deur dichtvalt en iedereen binnen is, komt Karen in de keuken. Donny kijkt meteen op en ziet zijn tante.
Hij ziet dat ze tranen in haar ogen heeft gehad.
Donny loopt dan op haar af en zij omhelst hem.
Ze is erg blij om hem weer te zien. Ook is Josh thuis en die omhelst ook zijn grote neef.
Dan horen ze de voordeur open gaan. Donny kijkt naar Ashley en die zegt dat ze Andrew had opgebeld.
Donny wacht hem op en ziet dat zijn oom aankomen. Die loopt in één keer door en omhelst zijn neefje.
Even is iedereen los van elkaar en het is stil in huis. Iedereen heeft een opgeluchte glimlach. Donny kijkt even rond en ziet dan iedereen hem aankijkt. Dan vraagt hij waar Joey is.
Karen zegt dat hij na school met een groepje vrienden ging voetballen.
Donny krijgt dan te horen waar dat is en gaat samen met Jay, Josh, Peter en Ruthie daar heen.

Jay wil natuurlijk wel weten waar Donny de laatste negen jaar is geweest, maar Donny heeft al afgesproken dat hij daar vanavond, als iedereen erbij is, dat uit zal leggen.
Ze lopen naar een voetbalveld in de buurt.
Daar zijn Joey en zijn vrienden aan het voetballen.
Ruthie wijst voor Donny Joey aan.
Donny ziet het dan en herkent enigszins iets, maar het is echt te lang geleden om hem helemaal te herkennen.
Dan komt de bal in hun richting.
Joey roept dan zonder te kijken bij wie de bal ligt: ‘Will you kick that ball back, please?!’
Peter staat al klaar om te schieten, maar dan zegt Donny dat hij het wel doet.
‘What is your opponents goal?!’ vraagt Donny dan.
Joey wijst en Donny neemt positie om uit te halen. Met een redelijke aanloop rent Donny op de bal af. Dan raakt hij hem vol met de punt van zijn linkervoet. Met een harde vaart vliegt de bal weg. De keeper van het doel waar Donny op schoot duikt, maar niet naar de bal. Weg van de bal juist, want die komt wel heel gevaarlijk hard op hem af.
Joey kijkt dan en ziet dat de jongen die schoot met zijn arm in de lucht staat.
Joey ziet dat Ruthie, Josh, Peter en Jay erbij staan en weet het dan zeker. Het is Donny.
Donny loopt rustig naar Joey toe en zegt: ‘Joey! How are you mate?’
Joey krijgt langzaam tranen en zegt: ‘You’re late, Don.’
Dan rent hij op hem af en de twee omhelzen elkaar.
Die middag hebben de jongens met zijn allen een nieuw partijtje voetbal gespeeld.

Terug bij huize Fueller lopen ze met zijn allen via de keuken naar binnen. Joey zegt dat hij meteen boven gaat douchen.
‘Clean it up when you are ready. I think Donny can use one too.’ zegt Karen.
‘Ok.’

Iedereen loopt de kamer in, maar Donny blijft even in de keuken.
Dan komt Karen erbij.
Ze zegt tegen Donny: ‘I’ve made the guestroom ready for you. It can be your room.’
Donny glimlacht en zegt: ‘Thanks. Tomorrow I will try to find a job, so I can save money for my one place.’
‘Take as long as you need.’ zegt Karen dan.
Na een lange douche kleedt Donny zich om in wat kleren van Joey.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen