3 De voorbereiding | Sarah
21 september alweer, morgen is de bruiloft. Sarah's vader is ceremoniemeester en Sarah mag helpen met de voorbereidingen. Ze saat met haar bezem in haar hand. Morgen gaat ze Harry Styles zien! Zo droomt ze een beetje weg.
'Sarah, Hallo? SARAH?!''
'Ehh wat?' Vraagt Sarah in de war net terug uit dromenland.
'Doe je nog wat,' vraagt haar vader ongeduldig.'of wil je terug naar je moeder?'
Nee! Denkt Sarah.
'Ik ga al pap,' Zucht ze omdat ze absoluut niet naar huis wil om haar moeder te helpen met eten maken. 'Wat moet ik doen?' vraagt ze dan opgewekt.
'Begin maar vast met de gordijnen.' Antwoordt haar vader terwijl hij naar de ramen wijst. 'Ze liggen in die doos. Naast het raam.'
'Okay!' Sarah sjokt er rustig naartoe.
Ehh welke doos ook alweer? Er staan 4 kartonnen dozen. Ze zucht en laat haar hand een keer door haar haar glijden. Eh...Ze maakt een doos open, nee daar zitten geen gordijnen in, wat er wel inzit weet ze niet maar het zijn in iedergeval geen gordijnen. Volgende doos, ook niet. De derde doos. Ja hier zitten witte veloursgordijnen in.
Ze haalt ze er voorzichtig uit en voelt ook met haar hand voorzichtig aan de gordijnen. Ze voelen koud aan.
Ze pakt de ringen er bij en hangt de gordijnen aan de stok boven het raam. Het wit staat mooi bij de beige muur.
'Goed zo.'
Sarah schrikt als ze een hand op haar schouder voelt.
'Je hoeft niet te schrikken hoor! Ik ben het maar.'
Er staat een lange man voor haar met kort bruin haar en donkerbuine ogen. Hij heeft een zwart T-shirt en een blauwe spijkerbroek aan met van die Ben Saunders schoenen, licht blauwe.
'Ken je me nog' vraagt de man die veel op Sarah's vader lijkt.
Sarah denkt even na en dan weet ze het weer. Oom Kurt. Ze had hem de laatste keer gezien 5 jaar geleden bij een bijeenkomst van de familie van haar vader. Daar voor had ze hem een paar keer gezien. De hele familie McCupater was erbij: haar ouders, Louis en zijzelf, haar opa en oma, haar 2 tantes: Linda en Sanne, de moeder van haar opa en oom Kurt.
'Oom Kurt!'
'Geef 'm eens een knuffel!' Zegt hij en hij spreidt zijn armen. Sarah loopt naar hem toe en geeft hem een knuffel.
'Hoe oud ben je nu Saar?'
'19' Antwoordt Sarah.
'Wow! Zo...'
'Ben je hier voor de bruiloft?' Vraagt Sarah aan Kurt.
'Ja! En natuurlijk om jullie weer te zien! Maareh..Ik ga je vader even helpen. Tot zo!'
'Okay doe!' Roept Sarah hem nog na als hij wegloopt.
Hij was altijd al gek op Louis en haar. Toen Louis of zij een keer een spreekbeurt had mochten ze naar de winkel en iets uitzoeken voor 30 euro. Meestal koos zij een pop of een boek en Louis een autootje ofzo. Maar nu zijn ze daar te oud voor, 19 en 25 jaar. Louis zit niet eens meer op school! Vorig jaar was hij afgestudeert. Toen kwamen ook veel mensen maar oom Kurt kon toen niet. Ze hadden hem wel gevraagt, Sarah hoort hem nog aan de telefoon tegen haar vader zeggen: ,,Sorry Willem, Ik kan echt niet komen. Die operatie moet echt 13 juli!''
Sarah vond dat echt heel jammer, maar ja anders lag hij nog steeds in het ziekenhuis!
Reageer (2)
maarre wel snel weer verder heaa?
1 decennium geledentof hoofstukje jaweer
1 decennium geleden