Opdracht twee:

Je gaat bij deze opdracht drie personages verzinnen. De voorwaarden:
- Het liefst, als dat mogelijk is, heb ik dat ze niks met elkaar te maken hebben.
- Ik wil graag:
• volledige namen
• leeftijd
• werk
• hobby's
• vrienden en familie (hierbij ook graag: wat voor een band heeft hij/zij met hen?)
• een duidelijke beschrijving van het uiterlijk (tekening/afbeelding is optioneel, uitleg moet) en karakter.
• Ook graag de 'rang' van hem/haar.
Je bent vrij hoe je dit verwoord. Of je doet dit via een dagboek, of je doet dit via een opsomming van alle eigenschappen. Wees creatief en veel succes!
Minimaal aantal woorden: 100 per personage.
Maximum aantal woorden: vrij, zolang je het maar niet té lang maakt.

Wij letten op:
- Originaliteit.
- Creativiteit.
- Breng je het op een leuke manier?
- Grammatica, spelling en interpunctie's, tijd zouden we ook graag niet missen! ;]

Deadline: 29-05-2012 23.59u.

Volledige naam: Kinoé Azelap
Kant van de spiegel: het Eis
Leeftijd: 8
Werk: Kinoé woont in de Hulu van de zieners. Dit wil zeggen dat iedereen in zijn hulu in de toekomst kan kijken. Er zijn veel manieren om de toekomst te zien en niet iedereen heeft even veel potentie. Sommige mensen in de Hulu hebben vorspellende dromen, terwijl anderen misschien alleen af en toe een beeld of zin door krijgen. Ook zijn er mensen bij die je op elke vraag die je ze over de toekomst stelt een antwoord kan geven, maar hoe Kinoé’s zicht zich zal ontwikkelen is nog onbekend. Om deze rede doet hij 2 keer in de week oefeningen met zijn moeder om zijn gave te activeren en mediteert hij eens in de week met zijn vader.
Hobby’s: Kattenkwaad uithalen met zijn beste vriend Jom vind hij geweldig. Vooral het jennen van zijn nichtje Jolen vinden ze allebei geweldig. Toch kun je hem ook vaak aan de achterkant van hun hump zien zitten werken met een stuk eis. Hij is namelijk erg goed met zijn handen en niet bang om dat te laten zien.
Vrienden en familie: Hij heeft een hele sterke vertrouwensband met zijn moeder, Rilja Azelap. Hij helpt haar regelmatig in het huishouden, hoewel hij dit vaker doet als er iets is dat hij graag wil dan wanneer hij een keer zijn zin krijgt. Zij helpt hem ook veel met zijn gave, omdat hij op zijn achtste erg laat is in zijn ontwikkeling ervan.
Zijn vader heet Zalner Azelap. Hij kan nogal nors zijn en is veel weg van huis.
Verder heeft hij nog twee zusjes van 6, een tweeling: Lidian en Soria. Hun gave toonde zich bijna een jaar geleden en ze maken Kinoé sindsdien helemaal gek, omdat ze altijd precies het zelfde zien.
Ook heeft hij nog een opa, die zich bijna altijd in zijn kamer wegstopt en eens in de zoveel tijd beneden komt om bij het vuur een verhaal te vertellen.
Zijn nichtje Jolen en haar moeder tante Jokka kunnen ook niet vergeten worden. Jolen is 11 en volgens Kinoé een echte nitwit, omdat ze zoveel potentie in haar gave heeft. Dit is dan ook de rede dat Kinoe en Jom het zo leuk vinden om haar te treiteren. Vaak komt ze al woest het huis uit gestormd nog voor ze met hun grap kunnen beginnen. Jom is zijn beste vriend. Hij komt ook veel naar Jom toe om de enorme vrouwenbende in zijn eigen hump te ontlopen.
Uiterlijk: Kinoé heeft donkerbruin haar tot net boven zijn schouders. Hoewel veel van zijn haar, vooral aan de onderkant lichter is geworden door de zon. Hij heeft hazel bruine ogen, een beetje een wipneus en dikke wangen.
Volgens zijn moeder was hij geen kleine baby, toch is hij inmiddels niet speciaal lang of kort voor zijn leeftijd hoewel hij wel vrij gezet is.
Rang: Geen van zijn familie leden zit in de raad, wat betekent dat hij niet hoger of lager staat dan de meeste. Alleen de raadsleden en hun familie staan hoger dan de rest.



Naam: Álan Heroen
Kant van de spiegel: het Woud
Leeftijd: 38
Werk: Hij is een hoge en is zodoende verantwoordelijk voor het hele gebied dat op het moment onder zijn hoede valt. Hij is bijna de hele dag bezig met het regelen en bespreken van de positie van zijn troepen.
hoogste krijgers.
Hobby’s: Uitdagingen aangaan. Hij kan niet zonder een regelmatige kick en kan erg sacherijnig worden als besprekingen tussen de hogen te lang duren en lost het dan vaak liever met de vuist op.
Vrienden en familie: Zijn moeder stierf bij zijn geboorte, dit was een teken dat hij veel zou bereiken en hij is zijn moeders dood waardig gebleven door op zijn 31ste zijn vader te verslaan en zodoende hoge in zijn plaats werd. Na deze nederlaag heeft zijn vader Élat zijn eer snel teruggewonnen. Inmiddels leid hij een groot deel van de strijders en heeft hij al vele slagen gewonnen. Zijn eer hersteld, heeft hij nog altijd een goede vertrouwensband met zijn zoon.
Verder heeft Álan nog een oudere broer: Plent. Hij is al niet meer wat hij ooit geweest is en is tegenwoordig een gemiddeld strijder.
Hiéz is een van de andere drie hoge en hoewel ze elkaar eerst niet konden luchten of zien zijn ze nu goed bevriend. Dit begon toen Hiéz Álan in een verrassingsaanval van 7 tegenstanders redde. Hierna hebben ze elkaar nog vaak uit benauwende situaties zoals net omschreven gered, maar ook steunen ze elkaar tijdens bijna elk hogenberaad.
Uiterlijk: Bovenop zijn hoofd houd hij zijn haar zo kort als hij kan, met een korte dichte baard op zijn kin en rond zijn mond. Hij heeft donkere ogen die als het licht er niet op schijnt pupilloos lijken. Een aanblik die, samen met zijn enorme spiermassa, al veel vijanden van angst heeft laten verstarren.
Rang: Hij is een van de vier hogen van een vrij groot gebied, dat bijna volledig bos is, met slechts een miniem stukje rivier in het noorden.

Naam: Inisula Band`r
Kant van de spiegel: het Woud
Leeftijd: 34
Werk: Ze zorgt dat het huis schoon blijft en kookt. Daarnaast traint ze jongeren vanaf 12 die in hun klas veel kracht of talent tonen en vormt zo de hoogste krijgers.
Hobby’s: In haar vrije tijd kan je haar vinden op het trainingsveld waar ze dagelijks veel tijd besteed aan kracht en conditie training maar als ze er tijd voor heeft doet ze waar ze het meest van houd: Trainen in de kunst van het metaal. Vooral wanneer ze gaat oefenen met haar dubbelzwaarden krijgt ze vaak een groot publiek.
Vrienden en familie: Haar man Médo Band`r is een van de hogen in een wat kleinere clan die ondanks zijn grootte op een erg gewilde plek ligt, namelijk aan de monding waar de rivier Goldan in een meer verandert. Samen met haar man zijn ze het sterkste en daardoor machtigste stel van hun gebied. De familie die ze verder nog heeft minacht ze door hun lage rang en onverschilligheid hiernaartoe. Zodoende heeft ze sinds haar 15, de leeftijd dat ze Médo trouwde geen contact meer gehad met haar ouders of andere familieleden. Zo heeft ze ook geen idee wie van haar familie nog leven of dood zijn. Het maakt haar ook niet uit, ze zijn beneden haar.
Uiterlijk: Ze is een brede vrouw met een door de zon bruin gekleurde huid en lichtblond kortgeknipt haar. Zoals bijna alle mensen draagt ze een praktische halve broek en geen schoenen, aangezien die alleen in de weg zitten. Met felblauwe ogen en een erg brede mond met smalle lippen is ze misschien niet de mooiste vrouw maar wel een met een ongelofelijk krachtige uitstraling, wat naar haar mening veel belangrijker is.
Rang: Ze is de hoogste vrouw van haar rang en is er bovendien twee maal in geslaagd een van de hoge in kracht te overwinnen, maar aangezien ze een vrouw is had dit geen verdere gevolgen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen