14.

Het is vroeg in de ochtend maar er wordt al op je deur gedreund.
‘Hm, ga weg,’mompel je. Kevin stormt je kamer binnen. ‘Ga weg klootzak,’zeg je en draait je om.
‘Opstaan broertje. We moeten repeteren. We worden over een uur verwacht. Kom op, opstaan,’zegt hij en trekt de gordijnen open.
Je zucht en wrijft in je ogen. ‘Hoelang gaat het duren voordat je mijn kamer verlaat?’vraag je.
‘Hm, ik verlaat je kamer pas als ik weet dat je je bed uitkomt.’
‘Nu ga je mijn kamer uit of ik pak een kussen,’zeg je en zet je recht.
‘Ik ga al, als je maar opschiet,’zegt Kevin en verlaat je kamer. Je zucht en stapt uit je bed.

*JunePov
Er wordt op je deur geklopt. ‘Ga iemand anders irriteren ofzo,’mompel je.
‘Lieverd, je moet nu echt opstaan. Je moet straks naar mevrouw Gillenhale. Je wilt toch niet weer te laat komen hé?!’vraagt je moeder.
‘Grr, nee,’mompel je.
‘En ik moet zo naar het werk, dus schiet even op lieverd.’
‘Ik kom er al aan,’zeg je en trekt je dekbed van je af. Je knippert nog even met je ogen en staat op.
Je geeuwt en zoekt je mobiel. Een sms van Mira, die lees je straks wel.
Je opent je kledingkast. Je rekt je uit terwijl je bekijkt wat je nu aan moet.
Je mobiel gaat. SOS speelt af. Je neemt snel op. ‘Met June,’zeg je nog wat slaperig.
‘Hoi, met Nick,’hoor je.
‘Oh, hoi,’zeg je en geeuwt weer. ‘Sorry, ik ben net mijn bed uitgetrokken door mijn moeder,’zeg je verontschuldigend.
‘Geeft niet. Kevin kwam mij ook net uit mijn bed trekken. Alles goed?’vraagt hij.
‘Uhu, met jou?’vraag je. Je ziet een leuke broek onderaan je stapel liggen. Je probeert hem er met een hand onderuit te trekken. Wat niet echt lukt.
‘Ja hoor, ik moet straks repeteren,’zegt Nick.
‘Aha,’zeg je. Je klemt je mobiel tussen je schouder en oor en probeert je broek met twee handen los te trekken. Je steekt je tong uit je mond.
‘Wat ben je aan het doen?’vraagt Nick. Net op dat moment schiet je broek los en val je achterover op de grond.
‘Auw, niets. Ik bedoel, ah fuck!’mompel je. Je hoort Nick aan de andere kant van de lijn lachen. ‘Sorry, ik trok mijn broek uit mijn kast. Hij lag helemaal onderaan op de stapel en ik kreeg hem er niet tussenuit. Na wat getrek wel, maar nu ligt mijn hele stapel door mijn kamer,’leg je uit.
‘Oh, slim. Nja, ik zal je even laten. Dan kan jij je kamer opruimen,’zegt Nick.
‘Ja, dat is goed,’zeg je en staat op.
‘Oh, voordat ik het vergeet. Ik belde je om te vragen of jij en Mira wouden komen kijken als wij gaan repeteren, lijkt je dat leuk?’
‘Oh, wanneer?’
‘Nou, over een halfuurtje, uurtje,’zegt Nick.
‘Ehm, sorry. Dat kan niet. Ik moet Bonzo weer eens uitlaten en nog wat honden en Mira is nog naar volleybal,’zeg je.
‘O, dat is erg jammer.’ Je hoort dat hij teleurgesteld is.
‘Ach, het is eigenlijk wel leuker dat we alles nog bewaren voor het concert,’zeg je lachend.
‘Dat is waar. Nja, zie ik je later vandaag nog?’vraagt hij.
‘Uh, ik weet niet. Wanneer?’vraag je.
‘Vanmiddag ofzo?’vraagt hij. Je hoort wat op de achtergrond. ‘Oh, wacht. Dat kan niet, dan heb ik een interview. Uhm, nou, ik bel je nog wel. Oké?’
‘Ja, dat is goed. Oh, Nick?’vraag je.
‘Ja?’
‘Sorry, dat het niet kan,’zeg je.
‘Oh geeft niet,’verzekert hij je.
‘Gelukkig, doei. En succes en veel plezier vandaag.’
‘Ja dank je. Jij ook, doei,’zegt Nick. Je klikt het gesprek uit. Je haalt diep adem en trekt je broek aan.

Het is zes uur. Je zit op de bank naast je moeder Chinees te eten. Jullie hebben er een romantische film ingestopt. Dat doen jullie wel vaker als jullie samen de avond doorbrengen.
Je hebt ’s middags met Mira in het park gejogd. Dat doen jullie wel vaker en dan praten jullie over van alles en nog wat.
Je mobiel gaat. ‘Met June,’zeg je afwezig. Net een belangrijke scene in de film.
‘Kun je langskomen?’hoor je Joe aan de andere kant van de lijn vragen.
Je zit direct recht. ‘Wat? Is er iets?’vraag je. Het klinkt niet goed.
Je moeder kijkt je aan en zet de film stop. ‘Nou, er is iets met Nick. En hij wil graag dat jij er bent.’
‘Oh shit. Ja, ik kom er al aan,’zeg je en staat op. ‘Welke kamer?’vraag je nog, maar Joe heeft de verbinding al verbroken.
‘Ik moet naar het hotel, er is iets met Nick. Ik kom snel terug,’zeg je tegen je moeder.
Je grist je vest van de stoel en stapt de deur uit.

Reageer (1)

  • Persefoneia

    Omg, ik ben benieuwd ^^
    Snel verderr <33

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen