Silke, kan je even helpen met het eten?, vraagt Anne aan haar dochter. Aaah, moet dat nou mam? Ja! Zuchtend staat Silke op en loopt naar de keuken waar haar moeder ook staat. Na een tijdje word het toch wel gezellig. Als een halfuur later haar vader binnenkomt, slaat de sfeer om. Silke en Anne zien meteen dat vader Erik weer naar de kroeg is geweest. Hij mompelt een aantal dingen en gaat meteen zitten op de bank. Anne krijgt bijna tranen in haar ogen. Silke weet niet beter dan dat haar vader altijd al veel drinkt. Ze zegt het nooit tegen iemand. Stel je voor, 'Ja mijn vader is een alcoholist!'. Silke zou wel weten hoe mensen reageerden. Anne loopt boos naar Erik toe, en begint tegen hem te schreeuwen. Erik! Waarom moet je nou altijd weer straalbezopen thuiskomen? Ik schaam me kapot voor je! En je hebt 2 kinderen van 14 en 4! Anne begint te huilen. Silke kan het niet meer aanzien en rent naar boven. Daar zit haar kleine broertje Abe met lego te spelen. Hij snapte niet dat zijn vader problemen had. Daarom hoefde Silke er ook niet met hem over te praten. Ze hoopt voor nu, dat haar ouders straks geen ruzie meer hebben. De laatste paar maanden komt Erik bijna elke dag dronken thuis. Dat was wat Silke zo angstig maakt. Haar vader had een probleem. Van beneden hoort ze een harde gil komen. Alles in haar lichaam verkrampt en het lijkt alsof ze vast genageld staat. Het bleef stil, angstig stil. Voorzichtig loopt Silke de trap af. Voetje voor voetje de gang door, totdat ze in de keuken staat. Daar ligt Anne bewusteloos op de grond. Er gaat een schok door haar heen, dat heeft háár vader gedaan!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen