De Makeover- District 4
Falco en ik lopen achter Warren aan, we zien een enorm hoog gebouw. "Nou, dat is wat anders dan ons kleine vissersstadje." zegt Falco zachtjes tegen me. Ik knik terwijl ik de top van dit gebouw probeer te zien, maar dat is lastig zo hoog is het. "Welkom in het trainingsgebouw en verblijf voor tributen van het Capitool!" Warren probeert zo enthousiast mogelijk te klinken, hij heeft zeker ook zo'n hekel aan het Capitool. Dat moet wel. We stappen de lift in nadat we een prachtige zaal zijn doorgelopen. Een muur van de lift is bedekt met knopjes, etage -8 tot en met 179, erg veel. Warren drukt een knopje in, hij gaat zo snel dat ik niet eens merk dat hij omhoog zoeft. Na enkele seconden gaan de liftdeuren open, enorme ramen laten het uitzicht van het Capitool zien. Warren geeft ons de kaartjes van onze kamers en hij drukt weer een knopje in. "Jullie make-over team staat op jullie te wachten in jullie kamers." Meteen daarna verdwijnt hij achter de deuren van de lift. Wij blijven alleen achter, Falco pakt mijn hand en neemt me mee naar een raam. We blijven daar staan. "Wow, als er ook zo'n gebouw stond in ons district, konden we bijna het hele gebied zien!". Ik denk aan thuis, was ik daar maar, veilig en gezellig met mijn familie. Ik voel weer een traan aankomen, ik probeer het tegen de houden, maar tevergeefs. Falco ziet het. "O, sorry, ik had het maar niet moeten zeggen." Ik probeer mijn tranen binnen te houden maar het lukt niet. Hij slaat zijn armen om me heen en ik laat mijn hoofd rusten op zijn schouder. Hij drukt me tegen zich aan en fluisterd gerustellende woorden in mijn oor. Dit is helemaal fout, ik moet geen vrienden worden met hem en al helemaal niet verliefd worden, eigenlijk zou ik hem nu ruw van me af moeten halen. Maar ik kan het niet, het voelt zo geruststellend, dat er iemand is die je kan troosten. "We moeten maar gaan, iedereen wacht op ons." Hij laat me los en we lopen weer verder door de gang. We zien onze kamers staan. "Tot zo" ik leg mijn kaartje op de scanner, de deur klikt open.
Ik wordt bestormd door drie vrouwen, ze omhelzen me en praten enthousiast door elkaar. Uiteindelijk zit ik in een stoel terwijl ze mijn haar bewerken. De ene vrouw met een groenachtige huid heet Adara, de andere met enorm lang roze haar heet Valeri en de de naam van de laatste was Vasilka. Ik merk nu pas dat we iemand missen, de stylist zeker. Net op dat moment stormt er iemand binnen. "Sorry dat ik zo laat ben. Ik had nog een paar aanpassingen gedaan voor je jurk. Ik ben Christina, je styliste." Ze schudt mijn hand en daarna kijkt ze bij haar assistentes. "Ik had ook een ideetje, misschien kunnen jullie haar haar met een beetje glitter bespuiten? Zodat het net zo glinstert als water in de zon." Ze geeft Vasilka een spuitbus. "Hier, spuit er maar lekker op los!" Christine loopt naar haar grote tas die ze mee had genomen. Ik hoor het gespuit van de spuitbus, het voelt vies en plakkerig. Ik kijk in de spiegel, mijn haar is gelukkig normaler geknipt dan ik dacht. Ze hebben het zo gekruld dat het lijkt op golvend water en af en toe zie je het glinsteren. Ik sta op en loop naar Christine die me wenkt te komen. Ze laat de jurk trots zien. "Tadaa, wat vind je? Simpel maar toch prachtig." Het verbaast me dat ie zo normaaltjes is gebleven, vaak zie je bij zo'n parade altijd vreselijk heftige outfits. Ze helpt me met het aankleden en als ik hem eenmaal aan heb kijk ik in de spiegel. Het is een kort, strapless jurkje. Wauw, de kleur van de fluweelachtige stof heeft een echte heldere waterblauwe kleur. Christine zet nog een mooi gouden kroontje op mijn hoofd. "Zo, nu ben je er helemaal klaar voor." Ze kijkt op haar horloge. "Het is tijd, kom." We lopen de kamer uit. Ik zie Falco staan, er verschijnt een brede lach op mijn gezicht. Hij heeft alleen een soort rok aan die is gewikkeld met doeken en heeft een drietand in zijn hand. Het ziet er echt belachelijk uit, ik kan mijn lachen niet inhouden, Falco hoort mijn gegiechel en kijkt om. Hij bloost. "Ik weet het, het ziet er belachelijk uit." Hij loopt naar me toe. "Maar jij, wauw, die jurk staat je echt goed."
Er zijn nog geen reacties.