De make over - District 3
Bij elk stadje of dorpje hebben we onze eigen fabriek.
Veel mensen noemen ons nerds maar dat valt erg mee, we zijn slimmer dan gemiddeld en weten veel over de technologie maar van uiterlijk en innerlijk zijn we niet anders dan de rest.
De mensen in ons district hebben een bleke huid en donker haar, waarschijnlijk om dat er vroeger veel mensen in de fabrieken werkten waar weinig licht was.
Ik ben heel blij dat ik hier woon, tot elke boete, ons district wint bijna nooit en het is dan ook heel eng als er weer kinderen worden getrokken, het was al helemaal eng toen mijn naam werd op genoemd bij de boete...
De make-over
Ik lag in het zachte hemelbed, ik keek naar boven. Wie wordt mijn bondgenoot? Ik weet het niet, ik weet het niet, ik weet het nog steeds niet. Ik raakte gefrustreerd en trok aan mijn haar, okeej ik houd het wel op Micael hij weet dan wel net iets minder dan ik, maar veel meer dan de anderen mensen in de arena... maar ik mag hem gewoon niet, hij lacht zomaar mensen uit... okeej dat valt mee ik ben gewoon te aardig. Nu dacht ik opeens diep na... ik ben veel te aardig, dat moet nooit goed zijn. Zo dacht ik nog wel uren na ik kom gewoon niet slapen, de druk is veel te veel voor mij, ik ben maar een simpel meisje uit district 3: het district van de verliezers, de zwakken, maar wel de slimsten. Zo bleef ik ook nog uren door gaan en elke keer als ik weer in slaap viel, kreeg ik vreselijke nachtmerries, dat het meisje uit zeven mij kapot sloeg, de beroeps mij in stukjes sneden... "AAAHH" ik pakte mijn dekens vast, niemand hoorde mij toch, ik stapte uit bed en liep naar de douche. Ik kleedde mij uit en stapte onder de douche, ik had hem koud ingesteld om wakker te worden. Daarna stapte ik uit de douche en kleedde mij weer aan, ik ging naar de eetkamer en zakte neer op een stoel.
Ik schrok Beetee stond opeens naast me, "Kan je niet slapen?" vroeg hij, ik knikte. "Ik kan ook nooit slapen in deze trein, altijd denk ik eraan dat ons district weer verliest en we weer twee slimme mensen verliezen. Maar nu voelt het anders, ik denk dat we nu wel kunnen winnen!" hij glimlachte naar me, zijn woorden maakte me blijer, ik kreeg meer hoop. Ik knikte naar hem "Hoe heb jij dan precies gewonnen, kan ik dat ook?" Beetee keek mij aan, "Natuurlijk kan jij dat, jij kan meer dan dat ik kan" met deze woorden liep hij weg, hij pakte een broodje en smeerde hem "Kaas met ei?" vroeg hij aan mij, ik knikte weer en ik kreeg van hem een heerlijk broodje. Ik keek naar het broodje, er zaten pitjes op, ik krapte ze er af "Niet doen, daar wordt je sterk van!" zei Beetee, hij keek naar mijn magere lichaam, ik stopte er maar mee en nam een hap van het broodje, hij proefde echt heel lekker. "We komen over een half uurtje aan in het capitool" Hij liep weg om Micael te wekken.
De trein stond stil, ik keek naar buiten, het wemelde van de kleurrijk geklede mensen met de raarste pruiken en kleren, ze hadden fototoestellen vast en namen foto's van alles wat ze konden zien door de kleine raampjes van de Trein. Een vredebewaker trok me weg en nam me mee naar buiten waar Beetee, Esther en Michael al stonden. "Ze gaan jullie nu heel mooi maken" zei Esther enthousiast, "Jullie hebben de beste stilisten van het capitool" zei ze nog enthousiaster. We kwamen aan bij een heel hoog gebouw, ik vroeg me af hoeveel verdiepingen hij zal tellen, "dit gebouw gaat van -8 tot 179" zei Esther het leek net of ze mijn gedachten kon lezen. We gingen het gebouw binnen en gingen naar de 48e verdieping, we kwamen aan in een kille ruimte dat net op een ziekenhuis leek. Ik moest op een plaat liggen, toen er vier capitolers aan kwamen, "Wij zijn je stilistenteam" Antwoorde een jongen met knal rood haar, "Ik ben Victim, de ontwerper en dat zijn Face, Gloss en Violet" de namen pasten precies bij de mensen, want Victem had rood haar en rode gezichts tatoeages, Gloss zat onder de glitters, droeg een glimmend pakje, Face haar gezicht zit onder de gekleurde glitter sproeten en Violet had Paars haar. Ik keek ze aan "Ik ben Mina" Antwoordde ik verlegen, terwijl ik op de tafel lag en ze mijn haar mooi deden en mijn gezicht onder de make-up smeerden. "Victem is de jurk aan het halen, hij is zo mooi geworden" zei Violet, ze ratelden maar door over alles en nog wat. Victem kwam opeens binnen lopen, hij had een jurk van snoeren bij zich en prachtige hakken met moeren en alles wat nog meer bij ons district past, er waren accenten blauw in verwerkt wat voor stroom moest staan. Victem gebaarde dat ik de jurk aan moest trekken en dat deed ik dan ook hij was prachtig. Ik had hem aan en mijn team staarde naar me "Wat ben je toch mooi geworden!, je bent helemaal klaar voor de parade!"
Er zijn nog geen reacties.