Foto bij 6.

bij ons is het echt een super weertje
en natuurlijk zie ik dan zo rood als een kreeft.

Harry pov
Ik en Ron hadden ons al aan de tafel van griffoendor gezet voor het ontbijt. iets later kwam mijn zus en hermelien er ook aan. mijn zus nam plaats naast me over Ron en Hermelien nam plaats naast ron over mij.
"Goeie morgen allebei." zei Daphne.
Ik zag Ron raar opkijken naar Daphne en ik was niet de enige dat dat had gezien.
"heb ik iets verkeerd gezegt soms?" vroeg Daphne aan Ron.
"Nee hoor ik dacht gewoon euh..... nou euh ......" Ron keek de tafel rond om een antwoord te vinden." Leuke Jurk." zegt Ron met klein glimlachje.
"Hé, waarom heb jij je uniform niet aan."vraagt Harry.
"Omdat ik niet kan kiezen wat ik aandoe. Een feeënding." zegt Daphne.
"ah, oke."
Professor Anderling komt langs met de lesroosters en bekijken hem goed.
"Heel de voormiddag zitten we buiten dus dat is niet zo erg." zegt Ron.
"Maar we hebben wel verzorging van de fabeldieren samen met zwadderich." zegt Harry een beetje somber.
"Wat is er dan zo erg aan zwadderich." vraagt dahpne.
"Wel in zwadderich hebben al de slechte tovenaars gezetten. ze willen alleen maar puur bloed tovenaars." zegt ron met walging.
"Maar zo erg zijn de feeën niet die in zwadderich zitten. Kiki is één van mijn beste vriendinnen."
"De zus van Kwast is je beste vriendin." zzegt Ron met grote ogen.
"Nou hier is de realiteit nu eenmaal anders hier is ze juist een van de vijanden van ons, zie je die jongen dat naast haar zit die met het blonde haar."
"ja wat is er met hem?"
"Hij haat harry omdat hij beroemd is en niet kiest voor zijn kant en dat gaat bij jou ook zo zijn wacht maar af."
Een beetje geschokt zie ik Daphne naar de zwadderich tafel kijken en om eerlijk te zijn begrijp ik haar ik zou ook niet graag een vriendin kwijt raken op deze manier maar spijtig genoeg is dat wel de realiteit.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen